Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Rast e-shopu: premeňte online návštevníkov na zákazníkov

V rozhovore s majiteľom e-shopu UniLady.sk, Ing. Milanom Kmeťkom sa okrem iného dočítate viac o možnostiach zvýšenia počtu objednávok a dosiahnutia pravidelných nákupov zákazníkov e-shope podnikajúceho v segmente móda a oblečenie.  

Pán Kmeťko, aké boli Vaše podnikateľské začiatky?

Ing. Milan Kmeťko,
zakladateľ e-shopu UniLady.sk

Oblasti predaja a distribúcie pančuchového tovaru sa venujem už 25 rokov, po revolúcii som v potravinárstve etabloval MARS v bývalom Československu, čo bola dobrá škola, to čo Vás naučia na univerzite teóriu je pekná vec, ale prax je úplne iná. Po návrate na Slovensko som na základe konkurzu a skúsenosti mal možnosť vybudovať distribúciu značky Primavera, talianskeho výrobcu pančuchového tovaru. Pred cca 12 rokmi som prešiel z tovarového marketingu do online marketingu, kde som si dal patentovať ochrannú známku UniLady. Postupne sme išli krok po kroku a učili sa online marketing, ktorý je viac ako dynamický v každom smere.

Aké je aktuálne zameranie Vášho biznisu?

Predovšetkým sa venujeme predaju pančuchovej módy, kde sme na základe skúsenosti, čo do mixu ceny, kvality, módnosti, pro zákazníckej orientácie postupne etablovali značky ADRIAN a MARILYN. Postupne uvádzame na trh ďalšie, hlavne cenovo dostupné značky.

Náš e-shop UniLady.sk sa zameriava na predaj dámskej spodnej bielizne, ponožiek a pančúch. Ponúka široký výber kvalitných produktov od rôznych značiek vrátane českých, slovenských aj zahraničných.

Homepage e-shopu UniLady.sk
Obr.: V sortimente e-shopu UniLady.sk nájdete rôzne druhy spodnej bielizne, dámske nohavičky, push-up podprsenky, špeciálne športové oblečenie. Okrem toho ponúka e-shop aj ponožky a pančuchy rôzneho druhu, od detských pančúch, klasických až po elegantné a zmyselné. Najnovšie e-shop doplnili o sekciu s dámskou módou podľa sezónneho zamerania, aktuálne sú v ponuke obľúbené dámske šaty a sukne, tričká, topy a blúzky.

Ako vnímate konkurenciu (diskontné predajne, kamenné predajne, e-shopy)? 

Čo sa týka konkurencie, ktorá je veľmi veľká v danom segmente, snažíme sa dať zákazníkom kvalitný tovar za primerané ceny, hlavne v súčasnej inflačnej dobe. 

S čím sa stretávate pri vybavovaní objednávok?

V prvom rade chce zákazník nakúpiť čo najlacnejšie, nakoľko je to vysokoobrátkový tovar, niečo podobné ako sú v potravinách chlieb a rohlíky, tak v odevnej komodite sú to pančuchy a ponožky. 

Cieľom je udržiavanie kontaktu so zákazníkmi a poskytovanie pravidelných aktualizácií a noviniek. Každý e-shop by sa mal snažiť poskytovať kvalitný zákaznícky servis, rýchle a spoľahlivé doručenie,  možnosti vrátenia tovaru, zákaznícke benefity a reagovať na otázky a problémy zákazníkov.

Produkt detail na UniLady.sk
Obr.: Prehľadné e-shopové UI: podrobné informácie o produkte zvyšujú zákaznícku dôveru a môžu motivovať zákazníkov k opakovaným nákupom.
Info o doprave zadarmo pri vkladaní do košíka - UniLady.sk
Obr.: Pri vkladaní produktu do nákupného košíka v e-shope UniLady.sk sa zobrazí okno s informáciou o doprave zadarmo pri nákupe nad 29€ a zoznam podobných produktov s možnosťou ich zobrazenia a následného vloženia do košíka

Marketing 

Dá sa vo Vašom biznise spoľahnúť na opakované nákupy? 

Náš zákazník nakupuje cca 4 krát ročne, sú to sezónne nákupy, v každom ročnom období kúpi iný typ pančúch.  

Preto kladieme dôraz na kvalitu produktov. Podrobné informácie o produkte zvyšujú zákaznícku dôveru a môžu motivovať zákazníkov k opakovaným nákupom. 

Ponuka širokého sortimentu spodnej bielizne, ponožiek a pančúch môže prispieť k tomu, aby zákazníci nakupovali opakovane a zároveň by sa vyhli hľadaniu alternatívnych e-shopov, keďže v jednom e-shope si môžu vybrať z väčšieho sortimentu produktov.

Tiež personalizácia ponuky na základe preferencií zákazníkov môže zlepšiť zákaznícku spokojnosť a motivovať ich k opakovaným nákupom. Napríklad, ak zákazník pravidelne nakupuje určitý druh spodnej bielizne, môžeme mu ponúknuť pravidelný odber noviniek z tejto oblasti, alebo pri opakovaných nákupoch môže byť zákazníkovi ponúknutá zľava.

Obsahový marketing:

Prehľadnosť ponuky je základ, informácie o veľkosti produktov, ich dostupnosť, možnosť pokročilej filtrácie. Výsledkom kvalitného UI e-shopu je plnohodnotnejšie user experience a väčší počet prehliadnutých produktov e-shopu, v konečnom dôsledku viac položiek v objednávke a väčší počet objednávok.

E-shop UniLady.sk - kategória detské pančuchy
Obr.: Filter produktov v bočnom stĺpci a zobrazenie dostupných veľkostí a skladovej dostupnosti v anotáciách produktov zrýchľuje a zjednodušuje prehliadanie e-shopu a uľahčí návštevníkovi výber veľkosti.

Ochranná známka UniLady

Ochranné známky sú v dnešnom globálnom svete priam nevyhnutnosťou. 

S narastajúcou konkurenciou na trhu je ochranná známka kľúčovým nástrojom na budovanie a udržanie značky, ktorá je rozpoznateľná a dôveryhodná pre zákazníkov. Čím je značka silnejšia, tým je väčšia aj dôveryhodnosť e-shopu a zvyšuje sa počet objednávok.

 Obr.: Konverzná optimalizácia: E-shop by mal byť optimalizovaný pre konverzie, t.j. aby čo najviac zákazníkov, ktorí navštívia e-shop, aj nakúpili. Preto je dôležité mať prehľadný dizajn, jednoduchý a intuitívny nákupný proces, rýchlu a spoľahlivú možnosť platby a doručenia. UniLady.sk vystupuje ako spoľahlivý e-shop s kvalitnými produktmi a vynikajúcou zákazníckou podporou. Ak hľadáte legíny, dámsku spodnú bielizeň, ponožky alebo pančuchy, určite by ste mali navštíviť túto stránku.

Čo by ste poradili začínajúcim e-shopárom? 

Mať pevnú vieru vo svoj podnikateľský projekt, a hlavne doťahovať veci do konca, a nevzdať to, aj keď to nejde, ísť si za svojim cieľom.

Vyberte si kvalitných dodávateľov a spoľahlivých obchodných partnerov pre zabezpečenie kvality produktov a dodávok v požadovanom čase a objeme.

Efektívna marketingová stratégia môže prilákať nových zákazníkov a motivovať k opakovaným nákupom. E-shop môže využiť rôzne kanály marketingu, vrátane PPC reklamy, retargetingu, ale aj sociálnych sietí, emailového marketingu a podobne.

S čím máte dobré skúsenosti v marketingu a čo naopak bola pre Vašu firmu strata času a peňazí? 

Strata času je investovať do ľudí, ktorí nechcú tvoriť a len sa vezú, a najväčšia hodnota je zas investovať do ľudí čo chcú tvoriť.

Zvyšovanie návštevnosti e-shopu môže pomôcť zvýšiť počet objednávok. Každý e-shop by sa mal zamerať na SEO, ale aj na využívanie rôznych kanálov marketingu, aby zvýšil povedomie o svojom e-shope a prilákal viac zákazníkov.

Vytvorenie komunity zákazníkov s podobnými záujmami a preferenciami môže zvýšiť zákaznícku lojalitu a motivovať k pravidelným nákupom. E-shop môže budovať sociálne siete, alebo poskytovať personalizované newslettery s informáciami o novinkách, akciách a podobne. Práve tie kanály, ktoré má e-shop plne pod kontrolou, dokážu generovať výrazný podiel na tržbách.

Obr.: Jednoduché a intuitívne používanie e-shopu môže zákazníkov motivovať k opakovaným nákupom a prispieť k vytvoreniu pozitívnej image a reputácie e-shopu.

Využívate služby agentúry alebo freelancera v internetovom marketingu?

V súčasnosti sa snažíme veci si riešiť samostatne, na základe našich skúsenosti a praxe, externe spolupracujeme s partnerom BiznisWeb, kde naša spolupráca je na veľmi dobrej úrovni.

Po skúsenostiach s inými nemenovanými riešeniami pre e-shopy, ktoré sú stavané pre iné trhy, za iné ekonomické hodnoty.

BiznisWeb umožňuje optimalizovať popisky k produktom a fotogalérie na úrovni jazykovej verzie. Za cenu prenájmu krabicového e-shopu máme k dispozícii bezplatné updaty a aj pokročilé funkcie, za ktoré by sme v prípade riešenia e-shopu na mieru doplácali niekoľko tisíc €.

Obr.: E-shop UniLady ponúka aj ďalšie jazykové verzie, čo umožňuje oslovovať zákazníkov nielen na slovenskom trhu, ale aj v iných krajinách. Na e-shope sú dostupné jazykové verzie pre Českú republiku na doméne UniLady.cz, Maďarsko UniLady.hu, Nemecko UniLady.de a anglicky hovoriacich zákazníkov UniLady.eu.
Jazykové verzie umožňujú zákazníkom pohodlne a jednoducho nakupovať v ich preferovanom jazyku a mene. Týmto sa UniLady.sk snaží poskytnúť vysokú úroveň personalizácie a zákazníckej skúsenosti pre rôzne skupiny zákazníkov v rôznych krajinách.

Aké bude smerovanie podnikania s e-shopom UniLady.sk v rokoch 2023-2024?  

Budúcnosť je len v skvalitnení dostupných služieb, prieniky na iné zahraničné  trhy a robiť svoju prácu s láskou a chuťou.

Motto 👍

Na úspech sú potrebné tri veci : vedieť, chcieť a môcť. 

Ďakujeme za rozhovor, pán Kmeťko!

A my z BiznisWeb.sk dodávame, že aj napriek poklesu tržieb o 22% v roku 2022 v odvetví oblečenie a móda (prieskum Hereka, zdroj ), je trh s týmito produktmi stále atraktívny na podnikanie aj v nasledujúcich rokoch. Výrobcovia sa snažia prichádzať s novými dizajnmi a materiálmi, aby zaujali zákazníkov a vynikli na trhu.

V rámci strednej Európy sa Slovensko radí medzi krajiny s vysokým podielom obyvateľov nakupujúcich online, spolu s Českom a Poľskom. Vzhľadom na rastúci počet online nakupujúcich v regióne strednej Európy, ale aj v celej Európe a k pretrvávajúcemu trendu k nákupu spodnej bielizne, ponožiek a pančúch online, je tento segment trhu pre podnikateľov stále zaujímavý. 

Je však dôležité, aby e-shopy ponúkali kvalitné produkty a zákaznícky servis, aby si udržali a získali nových zákazníkov v konkurencii s inými online predajcami.

Vyberáme z ďalšieho obsahu na blog.biznisweb.sk:

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať