Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako tvoriť kvalitný obsah pre vaše webstránky a eshopy?

ako tvoriť obsah pre webstránky a e-shopyAko sa vraví, rožkom nikoho neopijete. Kedysi stačilo mať web, nech bol aký bol. Dnes treba mať taký web/eshop, ktorý osloví zákazníka v mori iných, ktoré mu internet ponúkne.

Mnoho ľudí trpí reklamnou slepotou. Vyberajú, čomu venovať pozornosť a čo ignorovať. A potom je tu ďalšia vec – nemajú čas. Chcú nájsť to, čo potrebujú hneď teraz. Nudný  dizajn a neosobné, oficiálne slová, ktoré sa nikoho nedotknú, iba pošlú človeka z vášho webu ku konkurencii. Nedovoľme mu to a urobme všetko pre to, aby zostal na vašom webe a vybral si práve u vás. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako tomu pomôcť.

Premýšľajte ako váš zákazník

Základné pravidlo, ktorého sa treba držať vždy je, že obsah musí byť písaný pre vašich zákazníkov. Váš zákazník sa v textoch, či už sú to texty na blogu, alebo na webe, musí nájsť a stotožniť sa s nimi.

Google je šéf

Potom je tu, samozrejme, ešte pán Google, ktorý má svoje pravidlá a tie sa v súvislosti s Google updatmi menia. Treba ich z času na čas sledovať, aby sme sa aj Googlu zapáčili. Ako sme nedávno avízovali, najideálnejšie je tvoriť používateľsky prívetivý a zároveň aj robotom  prispôsobený obsah. Dva v jednom.

TIP 1: Nie je to nič zložité. Ak si pripravíte vhodný obsah, ľudskou rečou podaný, potom ho už stačí len došperkovať tak, ako si Google želá. Najprv však buďte sám sebou, až potom si podajte ruku s Googlom. Opačne to nefunguje.

Prirodzenosť a empatia predáva

Ako na tvorbu používateľsky prívetivého a atraktívneho obsahu?

  1. poznať presne svoje cieľové publikum, orientovať sa čo najpresnejšie, nie na všetkých, lebo sa miniete cieľa

  2. poznať kľúčové pojmy, ktoré zákazníci hľadajú

  3. konkrétne pomenovať problémy, ktoré potrebujú riešiť

  4. ponúkať im riešenie, nie produkty, ale to, čo tými produktami/službami vyriešite, akého problému ich zbavíte

  5. kúsok papiera, pero, resp. textový editor a písať spontánne a bez obáv, ako keby ste sa rozprávali s dobrým priateľom, priateľkou.

TIP 2: V prvom rade sa pokúste dostať do hláv vašich zákazníkov a zamyslieť sa, na čo by ste vy na ich mieste zareagovali. Aké slová by určite upútali vašu pozornosť?

Píšte bez kontroly, zapojte pravú hemisféru mozgu. Nesnažte sa písať formálne a príliš odborne.

pri tvorbe obsahu myslite na zákazníkaPoužívajte jazyk vášho zákazníka. Predstavte si, že sedíte s kamoškou/kamošom na káve a debatujete. Tak vznikajú najlepšie texty. Potom ich stačí len “učesať”, odľahčiť, doplniť príkladmi, vtipom a máte hotovo.

TIP 3:  Nezabudnite vždy to, čo opisujete aj prakticky ukázať. Použiť príklad, vzor, ukážku. Či už písomnú, alebo fotku. Neteoretizujte, premietnite to, o čom píšete do praxe, do reality. Ľudia vás tak skôr pochopia a ak vás pochopia, tak vám uveria.

Nie cena, ale prínos predáva

Majte na pamäti, že cena nie je hlavným rozhodovacím faktorom. Stavte radšej na prínos pre zákazníka. Podložte vaše slová konkrétnymi príbehmi, v ktorých vaše služby/produkty zohrali svoju rolu.

Nebojte sa emócií a úprimnosti. Buďte spoľahlivý a dodržte aj slovo, nielen to, čo je na papieri podpísané. Iba tak si získate dôveru a vybudujete dobré meno.

 Ako taký predajný text vyzerá v praxi?

Napríklad, ak ste upratovacia spoločnosť, neponúkajte upratovanie, ale čistý domov, v ktorom sa budú ľudia cítiť dobre a v pohode. Povedzte im, čo získajú. Je toho veľa, okrem čistého a prevoňaného bytu, napr. aj čas pre seba, čas s rodinou, čas na zážitky, čas na relax, ktorého majú málo…

TIP 4: Ako zistíte, čo by ste mali komunikovať? Vždy si položte otázku: Čo ten, kto si kúpi môj tovar/službu, získa?

A odpoveď? Pozor, to nikdy nie je názov vašej služby alebo tovaru. Tak na to nikdy nechoďte, lebo nepredáte. Hľadajte odpovede, ako v spomínanom príklade o upratovacej službe.

Potenciálnym zákazníkom musíte dať konkrétne a vyčerpávajúce, ale zároveň stručné a jasné odpovede.

Preto sa sústreďte na:

– to, aký problém im vyriešite, ako im uľahčíte život, ušetríte čas, peniaze, námahu, starosti, atď.

– výhody a benefity, ktoré vás líšia od konkurencie, dôvody, prečo sa rozhodnúť pre Vás

– popis produktu alebo služby, ich špecifické/unikátne vlastnosti, funkcie.

Čo tvorí kvalitný obsah webu?

Kvalitný obsah webstránky a eshopu by mal byť predovšetkým originálny, jedinečný, osobný a pútavý. Preto si jeho tvorba vyžaduje aj precíznejšiu prípravu.

Je zároveň obrovským prínosom aj pre SEO. Hodnotný obsah má vo výsledkoch vyhľadávania prednosť pred balastom. Dokážete ho použiť opakovane – stačí sa pohrať so slovíčkami. Malá štylistická úprava + zaujímavý, možno vtipný obrázok a razom máte k dispozícii hotový článok pre váš blog. Určite nepodceňte ani výber obrázka. Ten dodá vašim textom ešte vačšiu silu.

A na záver jedna dobrá, praktická rada – dávajte na web len taký obsah, ktorý by ste sami hľadali. Ak neviete o čom písať, tak vaši zákazníci vám na to dajú odpoveď. Načúvajte im a tém na písanie získate až až.

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať