Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako dosiahnuť SEO friendly stránku v roku 2016 ? A prečo sa nebáť ísť vlastnou cestou …

ako na seo friendly web strankyOptimalizácia pre vyhľadávače neumiera ani v roku 2016, priatelia. Naopak, SEO je absolútnou nutnosťou pre úspešný marketing.

Neprehliadnite, ako zmeny a vývoj algoritmov ovplyvňujú vaše SEO stratégie. Dnes sa pozrieme na aktuálne svetové trendy v optimalizovaní webovej stránky alebo e-shopu.

1.KROK – Algoritmy

Pamätáte si, ako nám pred časom profíci z oblasti SEO spomínali, že obsah na stránke čítajú v prvom rade ľudia, až potom roboti, ktorí nevidia, nepočujú, nerozumejú písanému textu tak, ako človek?

Dnešné SEO je však o hľadaní perfektného balansu medzi používateľsky optimalizovaným obsahom a presviedčaním robotov – vyhľadávačov, že práve ten váš obsah je najkvalitnejší.

Podľa Randyho Fishkina, zakladateľa Moz.com by sa mali search marketéri zamerať na kombináciu klasického Googlovsky orientovaného SEO s novým, SEO orientovaným na ľudí, používateľov. Používa termín Svet dvojitého algoritmu “Two algorithm world”.  Možno ste už počuli. Ak nie, v blízkej budúcnosti budeme hovoriť o optimalizácií pre oba algoritmy. Spojenie tradične zameraného na Google a jeho roboty verzus moderného, priateľského k ľuďom, používateľom.

Svet dvojitého algoritmu

Tradičné SEO zamerané na ROBOTY SEO zamerané na používateľov – ĽUDÍ
– Cielenie na kľúčové slová– Relatívna miera prekliku
– Kvalita a výnimočnosť obsahu– Short verzus Long-click (používateľ ostáva na Vašej stránke a nepreklikáva sa späť do vyhľadávania – long; click – považuje sa za úspešné vyhľadávanie)
– Optimalizované pre vyhľadávače– Doplnenie obsahových vedomostí, ktoré používateľ vyhľadáva
– Rich Snippets– Získanie vernosti za viac zdielaní a linkov v rámci 1 návštevy
– UX pre všetky zariadenia– Naplnenie zadania, ktoré používateľ chce dosiahnuť svojou otázkou vo vyhľadávaní

 

Google neustále prispôsobuje algoritmus tak, aby eliminoval počet ľudí, ktorí využívajú tzv. Black Hat SEO techniky (napr. keyword stuffing – doslova prepchanie webu kľúčovými slovami a pod.) a zároveň chce odmeniť tých, ktorí produkujú vysoko kvalitný obsah. Preto sa algoritmus v súčasnosti pozerá na stovky faktorov a na kvalite svojho vyhľadávania neustále pracuje.

Viac o tom, ako sa vyrovnať so zmenou algoritmu píše Neil Patel v podrobnom článku uverejnenom začiatkom roka.

zmena google algoritmuZatiaľ, čo väčšina z týchto zmien sú menšie, Google občas vypustí hlavné algoritmické aktualizácie (napríklad Google Panda a Google Penguin), ktoré ovplyvňujú výsledky vyhľadávania významným spôsobom.

K dvom najrozšírenejším algoritmom Panda a Penquin sa v roku 2015 pridáva RankBrain.

logo27 (2).pngPenquin

Najviac útočí proti neprirodzeným odkazovým profilom, ktoré Google môže penalizovať.

Hodnotí prirodzenosť odkazov. Vyvarujte sa:

  • Preoptimalizovaným textovým odkazom (veľa odkazov v krátkom čase, veľa site-wide odkazov- odkazy, ktoré sa nachádzajú na všetkých stránkach webu alebo jeho sekcii. Napríklad v postrannom paneli, pätičke a podobne…)

  • Nepovoleným technikám linkbuildingu (nákupy / výmeny spätných odkazov)

  • Odkazom z nekvalitných a spamových domén ( nákupy, výmeny)

  • Komentárovému spamu

  • Skrytým odkazom na stránke

  • Duplicitnému obsahu na webe


algoritmus panda
Panda

Odteraz je hlavnou súčasťou Google algoritmu, ktorý určuje poradie vo vyhľadávaní. Uprednostňuje stránky s vysoko kvalitným obsahom, zvyšuje návštevnosť z vyhľadávania. Môže penalizovať stránky s nevýrazným obsahom a spôsobiť pokles v poradí výsledkov vyhľadávania.

  • Uistite sa, že Váš obsah je dostatočne dlhý.

  • Vytvorte silný titulok k stránke, ktorý sedí k obsahu textu.

  • Skutočne píšte o problémoch, ktoré potrebujú vyriešiť vaši zákazníci. Nie len hádzať náhodné vybrané slová. Vkladajte informácie hodné šírenia.

  • Opravte gramatické chyby, preklepy.

  • Odstráňte a zredukujte počet reklám na stránke.

  • Skontrolujte, či všetky linky fungujú správne.

  • Vytvorte chytľavý meta – description tag, popisok na zvýšenie miery prekliku. Maximálne však do 150 – 160 znakov.

bizwebs

rankbrainRankBrain

Tzv. Umelá inteligencia, o ktorej vieme veľmi máličko. Učiaci sa stroj, ktorý napomáha procesu vyhľadávania a je teda súčasťou Google algoritmu. V podstate je to počítačový program, ktorý sa prehrabáva biliónmi stránok a nachádza tie najviac relevantné pre konkrétne zadané otázky. Učí sám seba, ako veci robiť. Snaží sa pochopiť úmysel hľadajúceho. Využíva long-tailed kľúčové slová. Pokúša sa dešifrovať, brať do úvahy kontext otázky (skôr ako naháňať kľúčové slová). Cieľom je poskytnúť výsledky, ktoré skutočne odpovedajú na otázku.  

RankBrain je vlastne súčasť algoritmu Hummingbird.

Viac informácií o aktualizácii Hummingbird nájdete aj v našom blogposte.

 2. KROK – Content marketing

Spôsob, akým konzumujeme obsah stránok sa za posledných 5 rokov výrazne zmenil. Šikovné business stratégie sa vzďaľujú od častých, priemerných obsahov v skrátenej forme. Miesto toho produkujú kvalitné, premyslené a do hĺbky prepracované obsahy.

diagram-seo

 

Nebudem rozpisovať, čo všetko by mal kvalitný, unikátny content marketing zahŕňať. Ale, ak chcete, aby bol Váš príspevok umiestnený na najvyšších pozíciach vyhľadávača, musí byť 10-krát lepší  ako TOP najlepšie príspevky zobrazené v Googli od vašej konkurencie.

Hovoríme o spôsobe, ako sa odlíšiť od neustále “hlučnejšieho davu”. Ako hovorí Rand Fishkin, toto je super sila. Ak sa vaša konkurencia a zvyšok ľudí z oblasti pozrie a povie si “Hej, nie je možné, aby sme sa vyšplhali na kvalitný obsah ako je tento. Zaberie to príliš veľa námahy. Nedokážeme produkovať na takejto úrovni“, tak vtedy, priatelia, máte veľkú výhodu oproti konkurencii.

Máte v rukáve niečo, čo vás stavia do vašej vlastnej pozície a to je veľmi ťažko dosiahnuteľné pre vašu konkurenciu. Zároveň je to obrovská výhoda vo vyhľadávaní, v rámci sociálnych sietí a na webe ako takom. Moderný spôsob ako robiť obsahový marketing je popísaný v knižke od Josefa Řezníčka a Tomáša Procházku, odporúčame.

Čo sa počíta za vysoko-kvalitný obsah?

Položte si otázky:

  1. Čo tomuto článku chýba?
  2. Hľadajte odpovede na: Aké otázky sa pýtajú a aké odpovede výsledky prinášajú.
  3. Aká je rýchlosť načítavania stránok? Je web alebo e-shop mobile- friendly? Aká je kvalita dizajnu?Je tam všetko čo používateľ potrebuje alebo sa musím preklikávať. Mám problém s nájdením potrebných informácií/produktov?
  4. Aká je kvalita písania?
  5. Pozeráme sa na to, odkiaľ sa ťahajú dáta a informácie. Aká je ich kvalita? Aký druh informácie prinášajú a aký druh informácií chýba?

V ďalšom blogposte vám predstavíme online nástroje, ktoré radi využívame pri tvorbe obsahu u nás v BiznisWebe.

Zdroje:

https://moz.com/blog/google-algorithm-cheat-sheet-panda-penguin-hummingbird

http://www.toprankblog.com/2016/01/optimize-web-content/

http://www.seochat.sk/co-je-seo/

https://moz.com/beginners-guide-to-seo/basics-of-search-engine-friendly-design-and-development

http://www.horizonpeakconsulting.com/evolution-content-marketing/

http://searchengineland.com/faq-all-about-the-new-google-rankbrain-algorithm-234440

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

avatar
Autor: Lenka Lacová Lenka vám ochotne poradí a pomôže vyriešiť problémy s webom či eshopom. Vo voľnom čase sa venuje jazdeniu na bicykli a zhybovaniu na hrazde.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať