Ako získať atraktívny obsah webu / eshopu?
Ruku na srdce, milí eshopári. Koľkí naozaj dbáme na kvalitný obsah na webe?
Väčšina z nás zapracuje len na kvalitnej Landing page (tzv. cieľovej stránke), a zvyšný obsah webu nás akosi nezaujíma. Webstránky či eshopy neobsahujú tie informácie, ktoré návštevníci hľadajú, a preto sa nedivme, že nenarastá ani počet objednávok či návštev.
Nezabúdajme, že ľudia, sú čoraz náročnejší, majú málo času a okrem toho, konkurencia nikdy nespí.
A rovnako tak ani Google. Potom sa nemôžeme čudovať, že nás konkurencia predbehne.
Ako sme spomínali v predchádzajúcom článku, Google mení stratégiu vyhodnocovania vo vyhľadávaní.
Bojuje proti tzv. Black Hat SEO technikám, takže ani tým, že do obsahu bezhlavo natlačíme kľúčové slová, Google robotov už neošálime.
Preto sa v tomto článku povenujeme otázkam, ktoré vás v tejto súvislosti trápia najviac:
Prečo Google uprednostňuje konkurenciu? Ako tomu zabrániť?
Ako môžete pomôcť vášmu eshopu vyšplhať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania na Googli?
Nalejme si na úvod čistého vínka
Ak vám niekto povie, že vám urobí také SEO, že sa razom objavíte na prvej stránke vo výsledkoch vyhľadávaní na Google, tak ho berte, prosím, s poriadnou rezervou. Pretože, reči sa rozprávajú a chlieb sa je… Šmahom ruky to urobí jedine platená PPC reklama, to už asi všetci vieme. Napriek tomu, netreba hádzať flintu do žita…
Čo robiť pre zlepšenie pozícií na Google?
Pozícií na Googli pomáha predovšetkým kvalitný obsah. Je to dlhodobý proces, na ktorý treba trpezlivosť a nemálo času. A netýka sa iba klasického obsahu eshopu, teda popisu položiek.
Ideálne je, ak je eshop doplnený blogom, ktorý vám pomáha stúpať stále vyššie. Pravdaže, za predpokladu, že tvoríte skutočne kvalitný a zaujímavý obsah s pravidelnou frekvenciou (napr. 1x/mesiac) a nezabúdate aj na SEO a kľúčové slová.
Takýto obsah si treba pravidelne dotvárať a šíriť ho aj na sociálnej sieti.
Ale, to samozrejme, nie je jediná cesta. My si ukážeme, ako zaútočiť na konkurenciu s nástrojmi a tipmi, ktoré vám celý proces uľahčia a nič vás nestoja.
1. POUŽITÍM FREE NÁSTROJOV PRE OBSAH A DIZAJN
Google síce sleduje kľúčové slová, no, my, všetci, vnímame najskôr očami a až potom, keď nás niečo zaujme vizuálne, začítame sa. Je tak? Nezabúdajte preto na silu obrazu (infografika) aj slova (seo copywriting). A v písaní na prirodzenosť a používanie reči, ktorej vaši zákazníci rozumejú.
Tieto TOP FREE nástroje vám pomôžu dopracovať sa k správnemu obsahu na vašom webe/eshope:
- SLOVOM: uľahčia tvorbu kvalitného a trefného obsahu, SEO copywriting, tvorbu ankiet a pod.
SlideShare – miesto, kde môžete nahrať svoju prezentáciu, leták, brožúrky, návody a zdieľať so svetom.
Survey Monkey – skvelý nástroj pre tvorbu výskumov, ankiet, zber dát a ich hodnotenie.
Grammarly – online gramatická korekcia, len v prípade anglických textov.
Evernote – program na správu vašich poznámok, uložený na cloude, takže sa dokážete k aplikácií prihlásiť odkiaľkoľvek. Aj offline. Poznámky máte vždy po ruke.
Buzzsumo.com – ak chcete zistiť, aký obsah je najobľúbenejší na sociálnych sieťach a inšpirovať sa, stačí vložiť kľúčové slová do vyhľadávača a nástroj zobrazí naj dostupné výsledky k danej téme.
Tagcrowd.com – z výsledkov vyhľadávania vytvorí obláčik slov, ktoré sa najčastejšie vyskytujú. Dostávame obraz o tom, aké slová ľudia pri vyhľadávaní vidia. ( nedostupné pre .sk)
Print Friendly – umožňuje prostredníctvom webového prehliadača upravovať obsah webovej stránky a tú následne poslať na tlač. Možné inštalovať ako doplnok pre Chrome alebo pre Firefox.
www.slex.sk – pravidlá slovenského pravopisu sa vám vždy môžu zísť, stačí zadať hľadané slovíčko do vyhľadávania na slexe.
Keyword tool: alternatíva ku Googlovskému plánovaču slov, vo free verzií dokážete vygenerovať až 750 long-tailových slov. Zadáte si jedno kľúčové slovo a vygeneruje vám ďalšie, ktoré by vás mali zaujímať.
Copyscape: najznámejší nástroj pre kontrolu duplicity obsahu. Predovšetkým hľadá rovnaký, alebo podobný obsah na cudzích stránkach. Zistite, či vás niekto nekopíruje 😉
Ubersuggest: kľúčové slová z automatického dopĺňania v Google vyhľadávaní.
- OBRAZOM: pomôžu pri tvorbe webdizajnu, infografiky, videa a pod.
ReciteThis – obráti jednoduchý citát alebo výrok na krásne vyzerajúci obrázok.
Canva – jednoduchý online grafický nástroj na tvorbu plagátov, pozadí, fotografií aj so zameraním na sociálne siete. Dostupné sú ikonky, fotografie, ilustrácie, dopredu vytvorené šablónky …
Easel.ly – grafický editor určený špeciálne pre tvorbu infografík.
Camtasia – program na nahrávanie obrazovky a video editing suite (napr. tvorbu video tutorialov).
Ak sa pri tvorbe kvalitného obsahu chcete inšpirovať naozajstnými odborníkmi, odporúčame sledovať napr.
na Slovensku – Tibor Peták; visibility; pizzaseo.
V Českej republike – Marek Prokop; H1.cz; blog.bloxxter.cz; blog.dobryweb.cz.
A nezabudnite …
2. ZVÝŠENÍM MIERY PREKLIKOV
Vyššiu mieru preklikov získate aj s Rich Snippets.
Tzv. Rozšírené popisky / Mikroformáty určujú spôsob, ako zobraziť efektívnejšie obsah stránky priamo vo vyhľadávači. Vďaka dostupným mikroformátom dokáže vyhľadávač na vašom webe rozoznať rôzne prvky, napr: adresu, telefónne číslo alebo autora, ktoré dokáže lepšie zaindexovať a zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Stránka schema.org definuje štandardy zobrazovania všetkých mikroformátov v rámci vyhľadávačov (Google, Yahoo! Bing …)
Najčastejšie formy mikroformátov:
hodnotenia produktu, cena produktu, skladový status,
recepty: hodnotenie receptu, doba prípravy jedla, počet použitých surovín, postup na prípravu jedla,
aplikácie: názov programu, druh licencie, aký operačný systém sa používa…,
podujatia, hudba a iné,
Breadcrumbs: drobková navigácia, umožňuje štruktúrovať hierarchiu webových stránok, čo je dôležité pre SEO. Drobkovú navigáciu obsahujú aj e-shopy vytvorené prostredníctvom nášho redakčného systému FLOX. Ak chcete vedieť ako si dokážete drobkovú navigáciu rýchlo a jednoducho nastaviť sami, prečítajte si náš návod.
Význam Rich Snippets
Doplnkové informácie, ktoré obsahujú, majú priamy vplyv na SEO.
Zvyšujú mieru prekliku – tzv. CTR vášho webu.
Dokážu vás odlíšiť od konkurencie – odkazy sú oveľa atraktívnejšie a prehľadnejšie.
Ľudia, sú najdôležitejším faktorom vo vyhľadávaní. Vždy boli a vždy budú. Pokiaľ budujete obsah a informácie v úzkom prepojení na ľudí, vynaložené úsilie sa vám vráti.
Podľa štatistík uverejnených v článku searchengineland.com až 78% SEO expertov verí, že rok 2016 bude skvelým rokom pre business. Pridajte sa k nim aj vy a pri všetkom, čo robíte myslite na vašich zákazníkov a snažte sa im pomôcť, poradiť a predať to, čo im prinesie úžitok.
O ďalších možnostiach – linkbuildingu a iných technikách vás budeme informovať v blogposte už čoskoro.
Zdroj:
https://www.searchenginejournal.com/machine-learning-changing-seo/153799/
https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console
http://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/
http://trichromat26.rssing.com/browser.php?indx=13691767&last=1&item=10
Ikonky vytvorené vďaka Freepik z www.flaticon.com