Ako využiť obrázky v linkbuildingovej kampani?
Obrázky na www stránke majú v rámci SEO nevyčísliteľnú hodnotu, zvyšujú vizuálny zážitok čitateľa, sú skvelým spôsobom budovania povedomia o značke a veľmi ľahko sa šíria.
Ak www stránka obsahuje obrázok, animáciu, video alebo akýkoľvek grafický prvok, nielenže „uľaví“ čitateľovým očiam, ale dokáže samotného čitateľa oveľa lepšie zaujať a upriamiť jeho pozornosť.
Portál SearchEngineWatch zverejnil 7 tipov, ako obrázky využiť v rámci link buildingu:
- Samozrejmosťou je obrázky využívať najmä v PPC reklamných kampaniach – odkazujete na vami zvolenú landing page (najvhodnejšie je na cieľovú stránku, ktorá vystihuje obsah inzerátu).
- Prípadne v rámci výmeny odkazov s partnerskými www stránkami alebo e-shopmi.
- Asi najčastejšie obrázky spájame s URL odkazmi na vaše web stránky na sociálnych sieťach.
- Na vašich www stránkach na zatraktívnenie obsahu a upútanie návštevníkovej pozornosti.
- Niektorí používatelia vyhľadávajú produkty prostredníctvom obrázkového vyhľadávania Google, preto si dajte záležať aj na názvoch produktových obrázkov.
- Obrázky sú nevyhnutnou súčasťou aj vašich infografík alebo ilustrácií.
- Rovnako siahame po obrázkoch aj v prípade, že ponúkate napr. sezónny tovar.
Ako vybrať ten najvhodnejší obrázok?
Výber toho správneho obrázku nie je žiadna veda. Stačí sa len riadiť základnými pravidlami.
Najideálnejšie je, ak sa vám podarí získať obrázok, ktorý je vtipný, príp. satirický,
event. je netradičný (napr. HTML, animovaný gif a pod.):
Vaši zákazníci, resp. návštevníci vašich www stránok sa z neho niečo môžu naučiť.
Dajte si záležať aj na kvalite – rozmazané a neostré obrázky nikoho nezaujmú.
Obrázok, ktorý plánujete využiť v rámci vašej linkbuildingovej kampane by mal byť výstižný a transparentný. Návštevníkom vášho webu musí byť pri pohľade na obrázok hneď jasné, čo ním chcete vyjadriť. Taktiež by mal osloviť aj vizuálnu pamäť návštevníkov vašich www stránok – tvorba memov.
Vhodné je čo najviac obsahu transformovať práve do obrazovej formy. Najvhodnejším nástrojom sú v tomto prípade infografiky.
Využite zarovnanie textu a obrázku – či obrázok vložiť vľavo alebo vpravo najlepšie zistíte prostredníctvom A/B testovania.
V neposlednom rade je dôležité uvedomiť si, že jeden obrázok by sa mal viazať len na 1 hypertextový odkaz.
Optimalizujte svoje obrázky
Zamerajte sa na:
- vypĺňanie alternatívnych tagov
- popis obrázku
- zachovanie dostatočnej kvality obrázku a zároveň minimalizáciu veľkosti súboru
TIP:
Ak máte k dispozícii zaujímavé informácie, vyhodnotenia, výskumy, prieskumy, neváhajte a skúste pripraviť infografiku pre vašich klientov. K dispozícii je skvelý online nástroj Infogr.am, s ktorým zdarma vytvoríte profesionálny design vašej inforgrafiky.
ZDROJ:
http://searchenginewatch.com/article/2309177/How-to-Use-Images-in-Your-Link-Building-Campaigns
http://www.quicksprout.com/the-advanced-guide-to-link-building-chapter-9/
http://kaiserthesage.com/images-link-building/
http://findmyblogway.com/link-building-images/