Ako vytvoriť prosperujúci fashion e-shop

Prevádzka e-shopu s oblečením
Založiť e-shop, resp. vytvoriť vlastnú stránku je dnes otázka pár kliknutí.
Uplatniť svoj podnikateľský zámer v konkurenčnom mori je už zložitejšie. Preto sme pre vás spísali 10 tipov, ktoré fungujú a zároveň nezruinujú vašu peňaženku.
Základné atribúty úspešného e-shopu
Okrem rýchleho, spoľahlivého a bezpečného hostingu či redakčného systému (CMS), na ktorom bude váš e-shop fungovať, potrebujete tiež responzívny webdesign pre e-shop. Počet zákazníkov, ktorí nakupujú cez mobilné zariadenia rapídne stúpa. U niektorých našich klientov, ktorí prevádzkujú fashion e-shopy, vzrástol počet mobilných konverzií medziročne o 20 – 40 %.
Najefektívnejšie dokážete svojich potenciálnych zákazníkov zaujať práve pútavými fotkami. Bez nich sa dnes tvorba e-shopu nezaobíde.
Odporúčame preto zainvestovať a využiť služieb profesionála. Fotky vašich produktov následne publikujte na Instagrame, Facebooku či Pintereste. Podľa prieskumu až 90 % používateľov Pinterestu robí na tejto platforme nákupné rozhodnutia. Teraz môžu vďaka preklikom na fotkách nakupovať priamo cez appku.
Rovnako aj na Instagrame. Instagram Shopping Tabs a možnosť využívania nálepiek v Stories zjednodušia a urýchlia nakupovanie cez túto sociálnu sieť.
Ak nespadáte do niektorej z nepodporovaných služieb, IG Shopping pomôže zvýšiť počet zákazníkov aj vám.
Ako dostať svoj e-shop s oblečením do zisku?
- Ujasnite si, čím sa chcete od konkurenčných e-shopov s oblečením odlíšiť? Plánujete predávať vlastnú značku oblečenia alebo vyskúšate franšízu?
- Spoznajte svoju cieľovú skupinu. A to naozaj dokonale. Dajte si záležať na presnom vymedzení vášho zákazníckeho portfólia.
- Miesto otravných reklám či nudných popisov produktov rozprávajte príbehy. Stavte na storytelling. Svoje miesto má aj na vašom e-shope či webstránke.
- Budujte svoju značku. Pamätajte, že ľudia si nekupujú vaše produkty kvôli ich vlastnostiam či cene, ale preto, že sú s vašou značkou spriaznení. Ako na branding takmer zadarmo.
- Bez dát sa nepohnete – merajte, čo sa dá. Analytics, kampane v Ads, UX, emailový marketing…, každú 1 aktivitu merajte a vyhodnocujte.
- Kamenná predajňa – len presné rozmery produktov, podľa ktorých môžu zákazníci lepšie odhadnúť svoju veľkosť, niektorým nestačia. Ešte stále sa nájdu zákazníci, ktorí preferujú osobné stretnutie a možnosť fyzicky si produkt ohmatať, vyskúšať si ho a ubezpečiť sa, že ste tu pre nich aj v prípade reklamácie.
- Predávajte celý outfit – umožnite svojim zákazníkom vyzerať ako model/-ka na fotke. Ak okrem oblečenia predávate vo svojom e-shope aj obuv a módne doplnky, máte o starosť menej. Vyskúšajte si, ako vaši zákazníci zareagujú na štýlový outfit, ktorý odporúčate pri konkrétnej príležitosti.
- Fashion blogerky a influencer marketing – zoznam slovenských blogeriek nájdete aj na Fabulous.sk. České módne blogerky napríklad na blogerky.cz/blogy/seznam/moda.
- Rozmaznávajte svojich zákazníkov. Dajte im dôvod vrátiť sa na váš web a znovu u vás nakúpiť. Skúste napríklad bonusový systém alebo darčeky k produktom. Ponúknite tiež alternatívne alebo súvisiace produkty.
- Glami.sk – váš e-shop s módou a módnymi doplnkami nesmie chýbať v špecializovanom porovnávači. Aké funkcie GLAMI.sk podporuje CMS FLOX 3 od BiznisWebu?
Chcete si aj vy vytvoriť vlastný fashion e-shop, ale neviete, ako začať?
Vyskúšajte CMS od BiznisWebu, ktorý obsahuje všetky atribúty pre vytvorenie úspešného eshopu s oblečením.
K tejto téme by vás mohlo zaujímať:
Ako vyťažiť z vianočnej sezóny maximum
Vlastný e-shop podľa aktuálnych trendov
Od skákania na trampolíne až po vlastnú značku športového oblečenia