Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Od skákania na trampolíne až po vlastnú značku športového oblečenia

Snívate o tom, ako sa stať úspešným? Zmeňte svoje sny na realitu! Inšpirujte sa našimi klientami, ktorí sa vydali svojou cestou. Našli “dieru na trhu” a dokázali ju vyplniť tak, že ich produkty sa predávajú samé a oni robia to, čo milujú.

Dnes Vám predstavíme  1. slovenskú Jumping® inštruktorku, Vierku Gimeckú, ktorá si pre svoj e-shop vybrala práve BiznisWeb. Ak máte chuť urobiť niečo pre seba a svoje zdravie, máte o dôvod viac začítať sa. Jumping je dnes in a teraz zistíte aj prečo.

Vierka je nesmierne energická žena, ktorá dokáže pozitívne naladiť a vyčariť úsmev na tvárach svojich klientov. Pomáha im, aby sa cítili fit a dopracovali k vysnívanej postave. Popri tom stíha byť skvelou matkou, študentkou, úspešnou podnikateľkou a nájde si čas aj sama na seba. Zaujíma Vás, ako to všetko zvláda alebo sa chcete dozvedieť, ako sa cvičí a chudne na trampolíne?

Nech sa páči 🙂

1. Ako ste sa dostali k Jumpingu?

Podnikateľský príbeh Vierky Gimeckej, 1. slovenskej Jumping inštruktorky

1. slovenská Jumping® inštruktorka, Vierka Gimecká z Trenčína

V roku 2009 som si povedala, že budem inštruktorka aerobiku, absolvovala som školenie v Trnave a hľadala som špecializáciu. Rozmýšľala som nad BOSU (pozn. autora – cvičenie na špeciálnej BOSU lopte), ale do cesty mi prišli trampolíny. V máji 2010 som sa vyskytla na školení Jumpingu v českom Táboře. To som prvýkrát videla trampolínku a prvým skokom som sa jednoducho zamilovala. Bola som prvá Slovenka – Jumping inštruktorka. Dostala som ponuku zastupovať Českú republiku na Slovensku. Ponuku som prijala a 6. 6. 2010 sa uskutočnila prvá lekcia Jumpingu na Slovensku. Teda prvé Jumping centrum na Slovensku bol Crunch Fitness Club v OC Laugarício v Trenčíne, kde som mala svojich prvých 11 trampolínok, vtedy ešte okrúhlych modrých, pružinových. 

Ďalšou výzvou a ponukou bol kemp Mariána Gáboríka, kde som realizovala suché tréningy pre malých i väčších hokejistov počas 5 týždňov v júli a auguste.

V septembri som zorganizovala prvé školenie Jumping Basic s účasťou 30 ľudí, nových Jumping inštruktorov pre Slovensko. Hneď po tomto školení vzniklo 5 Jumping centier na Slovensku  – v Piešťanoch, Novej Dubnici, Trenčianskom Jastrabí, Martine a Trenčíne. Ja som svoje presťahovala do kultúrneho centra Dlhé Hony na sídlisko Soblahovská. Vlna Jumpingu sa šírila a šíri ústnym podaním bez akýchkoľvek reklám. Z 10 klientov sa vždy vracia 9. Jumping je úspešný preto, lebo je jednoduchý a zábavný. Do dnešného dňa som zorganizovala a uskutočnila 25 školení pre nových inštruktorov. Evidujeme už viac ako 400 inštruktorov a približne 200 Jumping centier za 6 rokov.

Jumping sa zo Slovenska rozšíril do celého sveta – napr. do Francúzska prostredníctvom Evy Sládekovej a do Kanady vďaka Alexandre Cabelka. Rovnako veľa slovenských inštruktorov, vyškolených na Slovensku, vykonáva lekcie v Taliansku, Rakúsku, Nemecku, vo Švajčiarsku alebo v Nórsku.

2. Ako ste spojili Jumping so športovým oblečením?ViGi® Fashion - športové oblečenie a jumping fitness

S Jumpingom vždy súviselo aj Jumping oblečenie.

Ďalším hlavným mílnikom bolo, keď som v roku 2012 odkúpila licenciu Jumpingu pre územie Slovenska. Od tohoto času som sa začala venovať aj predaju Jumping oblečenia, ktoré som dovážala z Čiech. Tu som si povedala, prečo by sme nemohli oblečenie šiť na Slovensku? Dať prácu slovenským krajčírkam a mať svoje vlastné slovenské oblečenie? Tak začala vznikať moja vlastná kolekcia športového oblečenia. Najskôr to bola kolekcia pre Jumping, ale postupne aj pre iné druhy športov. 13.1. 2016 nám bola udelená trade mark ViGi®, ktorá je spoločným názvom pre všetky naše kolekcie. 

3. Považujete Jumping za výhradne ženský šport?

Jumping je vhodný pre všetkých, ženy, mužov, deti, rôzne vekové kategórie. Pravdou však je, že si ho obľúbili najmä ženy. Muži preferujú skôr skupinové športy – hokej, futbal, kde poznajú víťaza. Pri Jumpingu víťazí každý, kto vydrží aspoň hodinku v pohybe. To je zrejme dôvod, prečo sa Jumping stal hlavne ženskou záležitosťou. Na Slovensku máme cca 30 inštruktorov mužov, ktorí sú skvelí. U žien, klientiek, sú veľmi obľúbení a veľmi žiadaní. Sú veľkí šoumeni a vedia zabaviť na každej svojej lekcii. 

Posúďte sami 🙂

4. Aké výhody má Jumping oproti iným športom?

výhody jumpingu, cvičenie na trampolínach, jumping trenčínJumping má množstvo výhod oproti iným športom. Trampolínka je mäkká balančná plocha, ktorá pri skákaní šetrí kĺby a celý pohybový aparát. Je to naozaj veľký rozdiel skákať na tvrdej zemi a na mäkkej trampolínke. Na trampolíne posilňujeme hlboký stabilizačný systém a ďalšie svaly… Tiež problematické partiezadok a brucho, ale tiež  ramená a dolné končatiny. Spevňujeme členky a pre ženy dôležité panvové dno.  Dôležité je však dodržiavať zásady správneho skákania. To je dôvod, prečo má lekcie Jumpingu viesť len vyškolený inštruktor. Skákanie na trampolíne nie je náhodné poskakovanie, má svoje pravidlá. Ak ich nebudeme akceptovať a riadiť sa nimi, môžeme si aj uškodiť.

Momentálne študujem na Katedre telesnej výchovy a športu Filozofickej Fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, odbor Učiteľstvo telesnej výchovy a Trénerstvo aerobicu. Ukončila som práve prvý ročník. Získavam tu iný pohľad na šport, hlavne zameranie sa na podstatu pohybu a zdravotné aspekty športu. 

5. Pre koho je Jumping vhodný a pre koho naopak nie?

jumping je vhodný pre všetky vekové kategórie

Ako som spomínala – Jumping je vhodný pre všetky vekové kategórie, bez rozdielu veku či pohlavia.  Samozrejme, aj tento šport má svoje obmedzenia, a preto sa nedoporučuje skákať na trampolíne tehotným ženám. Ak má niekto zdravotné obmedzenie, je v kontakte so svojim odborným lekárom, ktorý určite vie, či môže, alebo nemôže skákať na trampolíne. Lekári vo väčšine prípadov alibisticky hovoria NIE, pretože celkom dobre nepoznajú skákanie na trampolíne a nezoberú si to ÁNO na zodpovednosť. Za šesť rokov skákania na Slovensku máme v skutku dobré spätné väzby, hlavne, čo sa týka chudnutia, posilnenia kondície a celého tela. Jumping paradoxne veľa ľuďom pomohol odstrániť bolesti chrbtice a problémy s kolenami

Niekedy sú naše bolesti len psychického pôvodu a práve bláznenie a odstresovanie sa na trampolínke lieči viac ako lieky z lekárne.

6. Ktoré cviky sú podľa Vás najefektívnejšie pre jednotlivé problematické partie? 

Jumping - cvičenie na trampolíneCvikov na trampolínu je veľmi, veľmi, veľmi veľa. Pre inštruktorov organizujeme nadstavbové školenia, kde ich učíme tieto cviky. Natočili sme 1. DVD pre klientov na doma, vďaka ktorému môžu v pokoji, vo svojej obývačke, s nami cvičiť. 

Odporúčame napr. obyčajný BEH, samozrejme so správnou technikou prevedenia – s doskakovaním na celé chodidlá, neskáčeme  vysoko, nezakláňame sa, kolená nezdvíhame nad výšku bedrových kĺbov, nepodkopávame sa, brucho máme spevnené, pohyb paží robíme v predozadnej osi s lakťom zafixovaným do pravého uhla. Striedame pravú a ľavú dolnú končatinu, to znamená, že preskakujeme z jednej nohy na druhú, robíme balans a veľmi efektívne zapájame vzpriamovače chrbtice. 

strečing po cvičení na trampolíne

Pracujeme pritom aj s brušným svalmi a pohybujeme pažami v ramennom kĺbe. Pri tomto cviku sa nám aj skracujú niektoré svaly ako bedrovo driekový a dvojhlavý sval stehna – tzv. hamstringy, preto je dôležité kompenzačné cvičenie po – strečing.

Ďalším úžasným cvikom je ODSKOK, ktorým odťahujeme a priťahujeme dolné končatiny od seba a k sebe. Skvele tak posilňujeme sedacie svaly a zároveň “topíme TUK” z týchto problémových partií. Samozrejme, rovnako dôležitý je správny rozsah a dopad chodidiel na trampolínku. Na správnosť dbá inštruktor a učí svojich klientov skákať zdravo a efektívne.

Na trampolíne sa veľmi dobre leží, a preto môžeme cvičiť aj jednoduché a veľmi obľúbené SKRACOVAČKY. Samozrejme, opäť so zásadami správneho cvičenia. Skracovačky prevádzame v ľahu na trampolínke, krížová kosť je zatlačená do trampolínky, chodidlá voľne položené na zemi, mierne rozkročené v paralelnom postavení, ruky jemne v tyl, hlava je v predĺžení chrbtice, brada sa neopiera o hrudník, pohľad smeruje hore, lopatky sa nedotýkajú trampolínky. Pohyby vykonávame brušnými svalmi a hlava so zafixovaným krkom prekonáva asi 5 cm prevýšenie.

7. Ako vyzerá Váš pracovný deň?

Môj pracovný deň je úplne klasický, začínam ho kávou, kontrolou facebooku, mailov, internetu, krátkou poradou s kolegami. 

ViGi® Fashion športové oblečenie

Nasleduje úhrada faktúr, počas dňa mám stretnutia, fotenia a medzi rečou tvoríme návrhy látok, strihov, organizujeme školenia a hlavne robím to, čo ma baví. Večer ma čaká práca inštruktorky, kedy vediem lekcie Jumpingu  a piloxingu.

Cvičím  v utorky, stredy a štvrtky, cez víkend sa venujem mojej škole a školeniam jumpingu a v pondelok chodím plávať, čo mám ako regeneráciu po celom týždni. 

8. Kde čerpáte inšpirácie na nové kolekcie športového oblečenia?

športové oblečenie ViGi® Fashion Inšpirácie na nové kolekcie športového oblečenia naberám zo všetkého, čo vidím, najmä z prírody,  z techniky, milujem všetko farebné.športové oblečenie ViGi® FAshion

Sme malá firma, na tvorbe oblečení sa podieľa 5 až 7 ľudí. 

Ja navrhujem, grafik Andrej pripravuje podklad pre tlač látky. Látky nám vyrába ďalší človek, resp. firma, oblečenie šije naša dvorná krajčírka Maťa.

Nasleduje výstupná kontrola, označenie a  balenie hotového výrobku, ktoré má na starosti moja kolegyňa Katka, fotenie produktu fotografka Evka, alebo Marek, marketing a PR ďalšia kolegyňa Veronika.

9. Čo rozhodlo, že ste Váš e-shop – jumpingshop.sk vybudovali práve na platforme BiznisWeb? Aké sú podľa Vás 3 najväčšie pozitíva, ktoré nemajú iné systémy?

O tom, že sme náš e-shop vybudovali cez BiznisWeb, rozhodla možnosť vlastnej administrácie, jeho jednoduché ovládanie a samozrejme, aj cena. Tá bola, aj je výhodná, i keď sa zvýšila oproti začiatku. Zo začiatku som obchod napĺňala sama, teraz sa spolieham na kolegyne, ktoré absolvovali školenie priamo v centrále BiznisWebu a snažia sa využiť všetky možnosti, ktoré pomôžu k predaju našich produktov. 

10. Čo najviac funguje na Vašich zákazníkov? Prezradíte nám, aké marketingové kanály sa Vám osvedčili? Ktoré marketingové aktivity Vám v začiatkoch pomohli?

vigifashion - slovenské športové oblečenieK našim zákazníkom sa snažíme pristupovať tak, aby našli medzi našimi produktami to, čo hľadajú. Za ich vernosť ich odmeňujeme darčekmi a snažíme sa ich motivovať k cvičeniu vo farbách. Dennodenne sa venujeme nášmu e-shopu, snažíme sa, aby sa v ňom náš klient ľahko orientoval, aby sme mu čo najviac uľahčili nákup v našom internetovom obchodíku. Podporujeme Slovenskú republiku a chceme vytvárať pracovné možnosti práve pre slovenských výrobcov.

Samozrejme, náš klient vyhľadáva aj zľavy, akcie, na ktoré určite nezabúdame. 

11. Odkiaľ máte najviac nových zákazníkov? 

stratégia podnikania ViGi® FashionNajviac nových zákazníkov máme z radov nových inštruktorov jumpingu, to sú najlepšie figuríny našich produktov, ktoré šíria naše oblečenie smerom k svojim klientom. 

12. Čo by ste poradili začínajúcim podnikateľom, ktorí uvažujú nad založením e-shopu? Čo je podľa Vás najdôležitejšie?

Začínajúcim podnikateľom by som doporučila využiť BiznisWeb ako partnera pre internetový obchod. Výhodou je, že si všetko nastavíte sami,  ako sa Vám to páči, prípadne Vám poradia. Prácu Vám ušetrí aj skladové hospodárstvo – ak Vám príde tovar na sklad, ihneď si ho viete naskladniť a pridať a naopak, keď sa minie, okamžite ho viete stiahnuť.  Nemusíte otravovať Vášho admina, ktorý má práve inú prácu. Jednoducho, rýchlo a profesionálne to zvládnete aj sami. Kľúčové faktory úspechu sú určite – nevzdávať sa, pozerať dopredu, pracovať na sebe, komunikovať s kolegami a veľmi dobre poznať svoju cieľovú skupinu klientov. Samozrejme, aj ja sa prostredníctvom praxe učím. Čo sa týka rozpočtu, v tomto si nedovolím nikomu radiť, a čo sa týka podnikateľského plánu, tak podstatou je asi nájsť produkt/y chýbajúce na trhu alebo málo dostupné.  Keď som začínala, na Slovensku bol jediný výrobca športového oblečenia. V tomto období je ich už viac. Robíme všetko preto, aby sme boli najlepší a naša značka sa stala na Slovensku známou, kvalitnou a vyhľadávanou. Pred nami je ešte dlhá cesta, verím, že s podporou BiznisWebu tá cesta bude hladká a rovná 🙂

Úžasný biznis model, čo poviete? Ukázali sme Vám, že ak sa svojmu podnikaniu venujete na 100% a robíte ho s láskou, zákazníci to patrične ocenia. Word of Mouth v prípade ViGi® Fashion funguje úplne dokonale. Veríme, že cesta Vierky Gimeckej Vás inšpirovala a pomohla odstrániť prípadné pochybnosti a obavy z podnikania na internete. Tak do toho!

Na záver si dovolím citát, ktorý perfektne vystihuje celý team ViGi® a ich stratégiu:

ako byť úspešný pri podnikaní na internete

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať