Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vďaka videu zvýšiť počet konverzií z e-shopu

ako zvýšiť počet konverzií vďaka videuPretože video dokáže udržať pozornosť vašich potenciálnych zákazníkov najdlhšie spomedzi všetkých formátov, nesmie chýbať v žiadnej úspešnej marketingovej stratégii. Chcete zvýšiť počet konverzií svojho e-shopu prostredníctvom videa? 

Spýtali sme sa Jakuba Ovesného, zakladateľa a majiteľa Roadcrossers production, ako na to. 

V článku sa dozviete:

 

1. Jakub, čo najdôležitejšie sa zmenilo od r. 2018, kedy sme sa spolu bavili o tom, ako na SEO pre video?

Jakub Ovesný, Roadcrossers Production

Jakub Ovesný, zakladateľ a majiteľ Roadcrossers production

Základné veci, ktoré  platili v roku 2018 v podstate platia dodnes. Je to skvelý základ pre akýkoľvek video content. Samozrejme všetko sa vyvíja a napreduje, a to platí aj pre Google, ktorý nám predstavil v roku 2019 nový algoritmus BERT, ktorý sa snaží lepšie pochopiť kontext vo  vyhľadávacích frázach. Čo znamená, že ak do vyhľadávača napíšete celú otázku, Google sa ju snaží pochopiť ako celok, a nie ako súhrn vyhľadávaných slov. To sa samozrejme odrazilo aj na video marketingu a treba na to myslieť hlavne pri kľúčových slovách a tagoch k danému videu. Dobrou pomôckou je využívanie Google, prípadne Youtube suggestions, kedy do vyhľadávania napíšete prvé slovo k vášmu videu a Google, resp. Youtube, vám navrhne témy, ktoré sa najčastejšie vyhľadávajú. Tieto frázy môžete následne zahrnúť do svojich kľúčových slov, tagov, ale aj do popisu k videu, kde by mali byť obsiahnuté v prvých 100 znakoch.  Pri Youtube videách je dôležitý aj názov samotného súboru, ktorý plánujete nahrávať na Youtube a mal by rovnako obsahovať tieto kľúčové slová. Ďalším dobrým trikom je poznať kľúčové slová, ku ktorým pridáva Google do vyhľadávania aj video obsah. Najčastejšie sú to témy ako: tutoriály, recenzie, cvičenie/fitness, zábavné videá a rôzne návody. Stačí nájsť správnu frázu, ktorá sa hodí k vášmu videu a Google k nej zobrazuje videá, a následne ju šikovne zakomponovať do svojich kľúčových slov, popisu videa a pod.

 

2. Video obsah je momentálne jednou z najpopulárnejších foriem obsahu. Z akých trendov by sme mali v roku 2020 vychádzať?

Ak by som mal vyfiltrovať tie, ktoré sú niečím zaujímavé a nové, tak určite spomeniem personalizované videá. Sú to videá, ktoré poznáme z Facebooku pri oslave narodenín alebo, keď si pripomíname výročie priateľstva, prípadne inú životnú udalosť. Facebook tieto videá využíva už dlhšiu dobu, no čo raz častejšie sa objavujú služby aj pre nás smrteľníkov, ktoré nám takéto personalizované videá vedia pripraviť. Tento typ videí sa vyznačuje tým, že vo svojom obsahu využíva informácie o vás. Či už sa jedná o meno, emailovú adresu alebo dokonca fotku. Následne sú tieto informácie vložené do samotného videa a výsledok môžete použiť v newsletteri prípadne pri otvorení webstránky zo špeciálneho linku a podobne.

Tak, ako platilo po minulé roky, že čím kratšie video, tým lepšie, tak sa táto skutočnosť pomaly mení v prospech dlhších formátov. Samozrejme, nie je tomu tak všade, na sociálnych sieťach stále kraľujú krátke formáty od 15-60 sekúnd. No na samotných video-platformách, ako napríklad Youtube, máte možnosť zaujať diváka aj videami nad 5 minút.

Dôležitá je samozrejme téma, tieto formáty sú vhodné najmä na rôzne edukatívne videá, vlogy, video-podcasty, dokumenty atď.  Dlhšie videá dávajú značkám príležitosť spojiť sa so svojimi spotrebiteľmi na emocionálnejšej úrovni prostredníctvom príbehov a emócii. Je to jedna z kľúčových zmien, ktoré môžeme očakávať v roku 2020.  

Vývoj technológii smeruje k čoraz väčšej interaktivite s rôznymi digitálnymi formátmi a najmä videom, preto sa do popredia dostávajú 360-stupňové videá, ktoré nám dávajú určitú voľnosť pri ich sledovaní a vedia nás o trošku viac vtiahnuť do deja. Ruka v ruke s nimi idú live streamy, ktoré boli veľkým boomom na Facebooku už v roku 2017, no tento formát je stále aktuálny a okrem Youtubu a Facebooku sa k možnostiam streamovať live videá pripojil aj Instagram a Snapchat. Opäť to zvyšuje mieru interaktivity so svojimi zákazníkmi a pomáha to budovať značku ako takú.

Celkovo trendy pre video obsah v roku 2020 smerujú k efektívnejšiemu zdieľaniu informácií a vytváraniu si osobnejších vzťahov s divákmi.

 

3. Ak sa e-shopár rozhodne, že chce natočiť video prezentácie svojich produktov, ktoré bude šíriť naprieč internetom, finálna cena sa samozrejme odvíja od viacerých faktorov. Vieme orientačne odhadnúť, koľko prostriedkov si musí vyčleniť vo svojom rozpočte na 1 takéto video?

Toto je naozaj ťažká otázka! My vždy našim klientom vravíme, že je to ako s cenou auta. Aj tá závisí od spôsobu, akým ho plánujete využívať a veľa rôznych ďalších parametrov, akurát pri našej práci nemáme ten pomyselný horný limit 🙂.

Preto sa snažíme riešiť každý projekt individuálne a vymyslieť to tak, aby sa to dalo uskutočniť a bolo to efektívne aj z pohľadu financií.

Ak to mám ale rozobrať z pohľadu produkcie, tak väčšinou záleží od počtu videí. Od toho sa odvíja aj typ videa, aj čas strávený nad postprodukčnými úpravami a strihom.

V prípade, že je potrebné vyrobiť desiatky jednoduchých produktových shotov, treba zvážiť, či si ich klient s menším eshopom nevie zastrešiť pomocou vlastnej techniky sám, veľakrát stačí aj iPhone a jedno svetlo na to, aby sa natočilo pekné produktové video.

Prípadne si môže najať freelancera – človeka “all in one”, ktorý sa postará o jednoduchšie typy videí v prijateľnejšom budgete. Tu sa môže jedno video pohybovať na hranici 400 €  – 500 € a pri väčších objemoch sa dá rátať aj s ďalšími balíkovými zľavami.

Pri takomto predstavení produktu je častokrát  (a to pôjdem teraz proti sebe) zbytočné si najímať profesionálnu produkciu so štábom, ktorá bude nad budget a možno to nebude mať až takú pridanú hodnotu.

V prípade, že má klient jasnú predstavu a je rozhodnutý zahrnúť video do svojho marketingu ako nástroj pre odpromovanie konkrétneho produktu alebo služby, vtedy sa mu naozaj oplatí najať si produkciu, ktorá mu zabezpečí všetko potrebné, aby bolo výsledné video profesionálne spracované a podľa jeho predstáv.

Tu sú ale ceny ako pri tom spomínanom aute. Spodná hranica je niekde pri 5000 € a horná záleží iba od kreativity a nárokov klienta a samozrejme od jeho finančných možností 🙂. 

 

4. Čo sa týka budovania značky na Youtube, čo by si doporučil e-shopárom – na čo by podľa Teba nemali zabúdať?

Ako som spomínal vyššie, určite je fajn dostať sa so svojím videom aj do vyhľadávania na Googli. To je taký základ. Ďalej určite odporúčam obrandovať videá malým logom do niektorého z rohov, aby ho mal divák stále na očiach. Toto logo môžete kľudne umiestniť aj do náhľadového obrázku. Ďalej odporúčam využívať koncové obrazovky a karty, ktoré diváka nasmerujú na ďalší obsah na vašom kanáli prípadne priamo na váš web

V rámci spomínanej interakcie s divákom je dobré udržiavať živé diskusie pod videom a nabádať divákov, aby zanechali komentár so svojim názorom prípadne otázkou. Pomôžete si tak budovať komunitu okolo vašej značky. Určite nezabúdajte na obsah, návštevníci ocenia, ak na vašom kanáli nájdu rôzne návody, recenzie, porovnania, ale tiež tzv. unboxingy k produktom, ktoré ponúkate. Tieto videá je dobre priradiť do playlistov, aby návštevník pri vstupe na váš kanál nebol zmätený a ľahko našiel, čo potrebuje.

Playlisty rozdeľte podľa zamerania jednotlivých videí, zvýšite si tak šancu, že si divák pozrie aj ďalšie videá a udržíte ho na svojom kanáli dlhší čas.

No a samozrejme zdieľať, zdieľať, zdieľať. Využite čo najväčšie množstvo dostupných kanálov, môžu to byť napríklad sociálne siete alebo blogy s podobnou tématikou. 

Ako funguje youtube widget v eshope

TIP: moderné CMS na tvorbu e-shopu obsahuje aj widget Youtube, pre jednoduché a rýchle vloženie vašich videí. Produktové videá zakomponujte aj do produktovej fotogalérie a prelinkujte priamo do návodov. Vyskúšajte si na 15 dní zadarmo, ako vkladať youtube videá do e-shopu.

 

5. Video bez hudobného podmazu zaujme asi len málokoho. Hudbu zadarmo do svojich videí nájdeme aj priamo v Youtube Audio Library. Existujú ešte nejaké ďalšie audio banky, odkiaľ môžeme čerpať?

Medzi tie známejšie patrí soundcloud.com, kde sa dá vyfiltrovať free licencia dokonca aj na komerčné využitie. Svoju sekciu hudby zdarma má napríklad aj premiumbeat.com, kde nájdete naozaj veľmi pekné prepracované používateľské rozhranie, v ktorom je radosť sa prehrabávať. No a medzi ďalšie portály patrí aj bensound.com či freemusicarchive.org. K dobrým mravom patrí, že sa autori uvádzajú do popisu videa. Niektorí umelci to majú explicitne uvedené aj v podmienkach používania.

 

Prečítajte si o ďalších trendoch na rok 2020:

Trendy v obsahovom marketingu v roku 2020

Trendy v digitálnom marketingu 2020 podľa Basta digital

SEO trendy 2020 – rozhovor so Zbyňkom Fridrichom

PPC trendy 2020 podľa Daniela Birása z Visibility

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať