Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

PPC trendy 2020 podľa Daniela Birása z Visibility

PPC trendy 2020Ako na úspešné PPC reklamné kampane aj pre menšie a stredné e-shopy? Spýtali sme sa Head of Performance Visibility.sk, Daniela Birása.

Okrem trendov v platených reklamách na rok 2020 sa v rozhovore s Danielom dočítate aj o tom, na ktoré PPC eventy sa rozhodne oplatí ísť. 

 

1. Daniel, aké inovácie a trendy nás čakajú v roku 2020 v rámci PPC? 

Daniel Birás, Head of Performance Visibility.sk

Daniel Birás, Head of Performance Visibility.sk. Zdroj foto: archív Visibility

V roku 2019 bola práve automatizácia horúcim trendom. Myslím si, že sa to prenesie aj do roku 2020, kedy automatizácia bude zohrávať dôležitú rolu v online marketingových stratégiách. Adaptácia automatizácie a umelej inteligencie bude v roku 2020 kľúčová pre množstvo projektov. Nemyslím tým však len automatizáciu v reklamných systémoch, ale napríklad pri často sa opakujúcich menších taskoch, ktoré sú vykonávané manuálne. Umelá inteligencia dokáže zohľadňovať veľké množstvo faktorov, ktoré my zohľadniť nedokážeme, vďaka čomu dokáže priniesť lepšie výsledky. Okrem toho nám dokáže ušetriť čas, ktorý môžeme investovať do stratégie, strategických rozhodnutí a rozvoja projektu. 

Okrem umelej inteligencie bude vo svete PPC v roku 2020 zohrávať dôležitú rolu YouTube a mobilná verzia webov, ktorá je stále podceňovaná. Pomer návštevnosti a objednávok z mobilných zariadení každým rokom nezastaviteľne rastie, preto je dôležité myslieť na zlepšovanie používateľského zážitku, ako aj na zľahčovanie nákupného procesu napríklad pomocou Google alebo Apple Pay. 

PPC trendy na rok 2020: 

  • Automatizácia / Umelá inteligencia, 
  • strategickejšie myslenie (out of box),
  • rozhodnutia na základe dát,
  • Mobile First,
  • YouTube.

 

2. Ak by sme sa zamerali na malé a stredné e-shopy, ktoré vedia vyčleniť mesačne od 500 € do 1000 €, do akých kampaní, resp. kanálov by ste im poradili investovať?

Menším e-shopom odporúčam zamerať sa najmä na kampane postavené na XML feedoch, ktoré sú pre e-shopy celkovo veľmi dôležité. Takisto odporúčam zamerať sa na cenové porovnávače, Google nákupy, dynamický remarketing a e-mail marketing. Práve tieto kanály sú tými najvýkonnejšími. V dnešnej dobe je dôležité vedieť sa odlíšiť od konkurencie a ponúknuť zákazníkom pridanú hodnotu, ktorú u konkurenta nedostanú. Samozrejme, nie je to len o tom spustiť Google Shopping, musí byť za tým 100 % pripravená stratégia.

ako vytvoriť e-shop v BiznisWebe

V BiznisWebe máte všetky XML feedy pre porovnávače i Google Shopping automaticky k dispozícii. Vyskúšajte si všetky výhody BiznisWebu na 15 dní úplne zadarmo.

3. SEO a PPC sa skvelo dopĺňajú. Napríklad analýzou úspešných PPC kampaní získame cenné údaje, ktoré vieme následne zakomponovať v rámci SEO, tvorby obsahu, doplnenia meta tagov a pod. Prečo je podľa Vás dôležité, aby aj menší a stredný e-shop počítali vo svojom rozpočte s PPC?

Vo všeobecnosti platí, že každý e-shop by mal mať minimálne 4 základné piliere, na ktorých stojí. Ak nám teda vypadne jeden kanál, máme ešte 3, ktoré nás podržia. SEO a PPC sú dva kanály, ktoré sú svojím spôsobom rovnaké, ale aj veľmi rozdielne. PPC nám ponúka široké škály možností, ako pracovať s našou cieľovou skupinou. Od budovania povedomia o danom e-shope, akvizíciu nových zákazníkov, až po vytváranie si vzťahu so zákazníkom a udržiavanie si zákazníkov. PPC a SEO majú svoje miesto v každej e-shopovej stratégii a navzájom sa dopĺňajú. 

 

4. Daniel, mohli by sme e-shopárom poradiť, ako z reklamných kampaní vyťažiť čo najviac?

Ak  sa rozprávame o väčšom e-shope, pomocou Smart Biddingových stratégií dokážeme z PPC kampaní vyťažiť maximum. Je však dôležité zohľadniť, čo je našim cieľom a na základe neho vybrať tú najvhodnejšiu Smart Biddingovú stratégiu. Smart Bidding funguje na základe dát, ktoré sú kľúčom k požadovaným výsledkom, preto netreba podceňovať nastavenie analytiky. Ak hovoríme o menšom e-shope, ktorý nemá dostatok dát, odporúčam zodpovedať si nasledovné otázky: Kto u nás nakupuje? Ženy vo veku 25-45 rokov? Nakupujú z mobilných zariadení? Z akého mesta získavam najväčšie % objednávok a obratu? Aká je ich nákupná cesta? Pomocou dát si vieme odpovedať na tieto otázky a na mnoho ďalších. Na základe odpovedí vieme prispôsobiť jednotlivé kampane a maximalizovať tak výkon. 

 

5. Aké PPC eventy by sme si podľa Vás nemali nechať tento rok ujsť?

  • Marketing Festival 2020, 
  • Performance 2020,
  • PPC Restart 2020,
  • Marketingovica, 
  • B2B Boost 2020.

 

Potrebujete poradiť s reklamnou stratégiou? Spojte sa s Danielom z Visibility

 

K tejto téme by vás mohli zaujímať aj nasledovné články:

SEO trendy 2020 – rozhovor so Zbyňkom Fridrichom

Trendy v digitálnom marketingu 2020 podľa Basta digital

Trendy v obsahovom marketingu v roku 2020

Do akých krajín expandovať v roku 2020?

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať