Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Vďaka reklame v Google Ads web pracuje pre Vás – NOVINKY

google školenie, google summit, google adwordsPozvanie na konferenciu Google Search & Display Summit 2012 sa  nedalo odmietnuť. Prostredníctvom nášho blogu Vám predstavím niekoľko atribútov, ktoré Vám zmenia pohľad na vyhľadávanie a platenú reklamu v Google.

Vo svete nikdy nekončiacich noviniek a zmien  je čas vypichnúť super novinky v Google Adwords. Poďme si teda spolu ukázať, aké vychytávky si pre nás Google Adwords pripravil!

Viete, že až 90 % konverzií pochádza z TOP pozícií. Akými spôsobmi sa dá skrášliť Váš inzerát tak, aby ovplyvnil zákazníka kliknúť? Dôležitý je výsledok.

Ako efektívne pracovať s reklamou v Google?

Predstavíme si niekoľko bodov, ktorými si môžete skrášliť Vašu platenú reklamu a získať tak väčšiu preklikovosť:

  • Sociálne rozšírenie:

    Vďaka tlačítku Google +, vnášate do reklamného textu sociálny aspekt, ako aj reálne hodnotenie od používateľov. Cez reklamu sa zákazníci vedia dostať priamo na Váš firemný účet Google +, kde im môžete ponúknuť viac noviniek, zaujímavostí, zľavy a pod. Následne s týmito potencionálnymi zákazníkmi viete ďalej pracovať – pr. cieliť na nich remarketing.

ppc reklama, reklama v Google, google+

Rozšírenie o volanie: Umožnuje používateľom priamo telefonovať z reklamného textu. Poskytnite mobilným používateľom priame spojenie napr. na Vaše call centrum.

rozšírenie o volanie, správa ppc kampaní, platená reklama v Google

Rozšírenie o lokalitu: Zobrazí sa najbližšia adresa. Je tu možnosť prepojenia s Google Places. Môžete priviezť zákazníkov priamo na Vašu pobočku. Na konferencii odznelo, že Google umožní zadávať rôzne ceny za klik v závislosti od lokality. Čím bližšie bude zákazník k Vášmu obchodu, tým vyššiu cenu za klik by ste mali vedieť nastaviť a tak zákazníka prilákať do svojho obchodu.

efektívna reklama, reklamné kampane, reklamné zostavy

Odkazy na podstránky (sitelinky): V rámci Vášho inzerátu, môžete zobraziť až 10 odkazov na Vaše podstránky.  Prostredníctvom sitelinkov zákazníka priamo nasmerujete na konkrétne sekcie Vašej stránky. Napríklad pri poskytovaní viacerých rôznych produktov a služieb.

odkazy na podstránky, reklama v Google, sitelinky, zlepšenie platenej reklamy

Google nákupy

Minulý rok pred Vianocami spustil Google v ČR svoje Google nákupy. Jedná sa o vyhľadávač produktov, ktorý má konkurovať porovnávačom tovaru ako napr. pricemania.sknajnakup.sk a pod.

Vyhľadávanie produktov sa realizuje v rámci cenového intervalu (cena od-do) a hľadania kľúčových slov (vrátane negácií). Vyhľadané produkty je následne možné zoradiť podľa ceny, relevancie, dopravy zdarma a pod. Zatiaľ Google nákupy spolupracujú s veľkými obchodníkmi typu Alza, Mall, 123shop, Kasa atď.
Do výsledkov vyhľadávania sa dostanú Vaše produkty s presnými cenami a hodnoteniami produktu. V súčasnosti je beta verzia stále dostupná len pre ČR a dokonca sa šuská i o prípadnom spoplatnení Google nákupov.

Naši programátori už majú prepojenie na Google nákupy predpripravené, ostáva len doladiť samostatný export produktov z daných kategórií. V rámci Google nákupov sa totiž nejedná o alternatívu XML feedov, ale o unikátny exportný súbor napr. pre oblečenie, obuv, hračky, domáce potreby, elektroniku …
O možnosti napojenia Vášho e-shopu na Google nákupy Vás budeme včas informovať 🙂

google nákupy, google objednávky, predaj cez google

Cielenie na úrovni kľúčového slova a nová karta reklamná sieť

Manažovanie obsahových kampaní je pomerne komplikované a zaberá veľa času. Okrem iného kontextová reklama v Google je ťažko cieliteľná! Tomu je však koniec.

Reklama v obsahovej sieti sa dá už cieliť na úrovni kľúčového slova.

Výhody:

  • kampane na úrovni kľúčového slova fungujú lepšie

  • menšia námaha

  • detailné štatistiky na úrovni kľúčového slova – pomáhajú pri rozhodnutiach a pri stanovení CPC

  • optimalizácia výkonu kampane – tak, ako vo vyhľadávaní

  • rýchle nasadenie – skopírujte svoje kampane z vyhľadávania bez vytvárania nových modulov

  • väčšia kontrola nad rozpočtom

  • voľná zhoda slov – zabezpečeuje rôzne variácie slov

  • negatívne kľúčové slová – nie je potrebné zadávať množstvo negatívnych kľúčových slov. Napr. STIAHNUŤ. Netreba film na stiahnutie, stiahnuť film a pod…
  • možnosť použitia negatívnych remarketingových listov – príp. ak nechcete, aby sa remarketing zobrazoval Vašim zamestnancom.

ppc reklama, biznisweb platená reklama, nastavenie reklamnej kampane

Cielenie na umiestnenie, témy a záujmy – všetko pod jednou strechou

Dovolím si súhlasiť, že cielenie na záujmy je najrelevantnejším cielením! Reklamu viete umiestniť na konkrétnych stránkach, na témy a záujmy, ktoré sú podobné obsahu Vašej stránky. Ešte k tomu, všetko prehľadne na jednom mieste:-)

Presnejšie cielenia na záujmy si môžete pozrieť na :www.google.com/ads/preferences . Úžasná pomoc je plánovač reklám, ktorý Vám pomôže identifikovať Vaše publikum, nájsť relevantné webové stránky, poskytuje štatistiky webových stránok a rôzne iné vychytávky , už aj v slovenčine 🙂 

reklamná karta, vylepšenie reklamy, cielenie na záujmy, reklamná sieť

Dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti – NOVINKA

Máte tisíce produktov vo svojom e-shope a už Vás unavuje nasadzovať stovky kľúčových slov do kampane? Tomu už je koniec! Funkcia dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti nepoužíva kľúčové slová. Reklama sa zobrazuje na základe obsahu Vašich webových stránok. Už nemusíte vytvárať reklamy pre jednotlivé podstránky s produktami.

 Ako fungujú dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti?

 Na zacielenie vyhľadávania sa použije obsah Vašej webovej stránky. Pri vytváraní si viete stanoviť, či reklama v Google bude zahŕňať obsah z celej Vašej webovej lokality, alebo len určité sekcie, napríklad:

  • stránky, ktorých názvy obsahujú kľúčové slová

  • špecifické kategórie stránok

  • stránky, ktoré obsahujú určité kľúčové slová

 Nadpis textovej reklamy aj s cieľovou url adresou, generuje Google sám. Generuje ju na základe organických výsledkov, ktoré zodpovedajú službám a produktom ponúkaných na Vašej webovej stránke. Reklama bude presmerovaná na najrelevantnejšiu stránku Vášho webu. Zvyšok reklamy je šablóna, ktorú si sami zostavíte pri vytváraní kampane.

dynamická reklama, dynamicky generovaná reklamaVýhody:

Časová nenáročnosť: už nemusíte mapovať stovky kľúčových slov, reklamných textov ku každému produktu.

Jednoduché riadenie : napr. môžete zabrániť zobrazovaniu reklám na produkty, ktoré sú dočasne vypredané.

Zobrazovanie relevantnej reklamy : ak je vyhľadávanie obsahovo príbuzné vašim produktom, systém automaticky vygeneruje reklamu s potrebným nadpisom a zákazníka tak presmeruje na najrelevantnejšiu stránku.

V súčasnosti sú dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti dostupné len v beta verzii. Zatiaľ máte dostatok času naučiť sa s tou funkciou pracovať a byť o krok vpred pred konkurenciou. Pokiaľ sa chcete pripojiť k záujemcom  a využívať túto funkciu, zaregistrujte sa na tejto stránke Samozrejme o tejto funkcii budem ešte informovať 🙂

CIELENIE NA VIDEÁ

Ak ponúkate služby a produkty, s ktorými môžete osloviť cieľovú skupinu na YouTube, sem s nimi. Prostredníctvom Google Adwords môžete zacieliť banner, video aj text v rámci YouTube.

video reklama, yotube reklama, reklama yotube google adwords

Reklamu môžete cieliť podľa obsahu i lokality. Na konferencii Google Search & Display Summit 2012 boli preferované videá s Jánom Krausom, ktorý ma čoraz viac vzhliadnutí na YouTube. Preto záujem cieliť reklamy v jeho videách je veľmi vysoký. 

FORMÁTY REKLAMY

In video reklama – môže to byť textová či grafická forma reklamy, ktorá je vložená priamo do videa na YouTube. Okrem reklamného prúžku môžete nahrať aj doprovodný banner. Táto reklama sa dá super zacieliť na záujmy, kategórie. Príklad: ak pozeráte video, ako sa stavia dom, na toto video zacielim reklamu na tehly s 10% zľavou – návštevnosť mám zaručenú!

Instream video reklama – jedná sa o umiestnenie 15 – 30 sekundového videa, ktoré sa umiestňuje priamo v obsahu videa. Tu je možnosť ešte použiť sprievodný text.

 Bannerová reklama –veľmi účinná forma reklamy na YouTube. Bannery viete zacieliť na:

  • kontex

  • umiestnenie

  • špecifické sekcie podľa kľúčových slov

Na YouTube viete zacieliť na akúkoľvek cieľovú skupinu, preto vidím túto formu reklamy ako veľmi efektívnu.

 Sponzorované video

Sponzorované videá sa zobrazujú pri výsledkoch vyhľadávania, pri hľadaní na YouTube. Videá sa zobrazujú na základe kľúčových slov a ceny za klik. Výhodu vidím v tom, že si viete určiť, na aké kľúčové slová sa bude reklama v Google zobrazovať.

Ovládanie v Adwords-e je teraz oveľa jednoduchšie. Reklamy si viete rýchlo nastaviť na jednom mieste. Reklama In- search sa na slovenskom trhu ešte nezobrazuje, avšak v ČR funguje v poriadku.

yotube, cielená reklama na yotube, yotube reklama, google yotube reklama

Čo dodať na záver? Možno starú známu vetu: Nevyhadzujte peniaze von oknom a investujte ich do reklamy v Google čo najefektívnejšie 🙂 Vo svete nikdy nekončiacich noviniek je nutné byť stále na pozore! Teším sa na ďalšie vychytávky z online sveta, ktoré Vám budem môcť sprostredkovať.

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať