Ako si správne nastaviť Instagram Shopping?
Chceli by ste aj vy obchod na Instagrame?
Pripravili sme pre vás návod, ako si nastaviť Instagram Shopping. Pri tomto postupe pracujeme s tým, že máte založenú firemnú stránku na Facebooku a firemný profil na Instagrame.
- Najprv sa presvedčite, či ste kvalifikovaní pre Instagram Shopping. Na každú z týchto otázok si musíte odpovedať kladne.
- Nachádza sa vaša firma v podporovaných krajinách? Pokiaľ máte firmu na Slovensku, tento problém odbúda, nakoľko nedávno našu krajinu pridali k podporovaným krajinám.
- Predávate fyzický tovar? Skontrolujte si v tomto zozname či nespadáte do kategórií, ktoré nie sú podporované.
- Je váš profil v súlade s obchodnými podmienkami Instagramu?
- Máte na Instagrame biznis účet a je prepojený s Facebookom? Ak nie, zmeňte to na Instagrame v časti Nastavenia – Business Settings – Switch to Business profile. Tiež treba v tomto kroku prepojiť tento profil s vašim Facebook profilom (samozrejme, s vašim biznis účtom, nie osobným profilom).
Všetko v poriadku? Môžeme ísť ďalej.
- Na to, aby sme mohli označiť produkty, potrebujeme vytvoriť katalóg (produktový feed) na Facebooku. Vytvoríte ho cez Facebook Business Manager.

Ak ste svoj e-shop vytvorili v BiznisWebe, pre nahratie produktov do produktového katalógu použite XML feed pre Google nákupy.
- Potrebujete si teda založiť Facebook Business Manager. Prihlasovacie údaje vypĺňajte tak, aby boli totožné s vašou facebook stránkou, a aby sa tak jednoduchšie prepojili. V časti Firemné nastavenia si nastavte firemné účty (FB, IG) a ľudí, ktorí ich môžu spravovať.
- Vytvoríte si katalóg, ktorý sa bude denne aktualizovať podľa dostupnosti na vašom e-shope. Nastavíte to nasledovne: ≡ (Menu vľavo na hornej lište) – Aktíva (Assets) – Katalógy
- Potom kliknite na „Create catalog“ – vyberte „Ktorá kategória najviac vystihuje vašu firmu“ (v našom prípade E-commerce) – tu svoj katalóg pomenujete a vyberte, akým spôsobom pridáte produkty (my sme zvolili vloženie Data Feed, teda možnosť Upload Product Info)
- Po vytvorení katalógu ho otvorte, kliknite na Product Data Sources – Use Data Feeds – Add data source – Set a Schedule (odporúčame pre e-shopy, ktorých skladové zásoby sa často menia), vložte svoj Data Feed URL (tu nefunguje URL Feed z Heureky, ale treba pridať URL feed pre Google nákupy), nastavte pravidelné aktualizovanie a kliknite na Start Upload.
- Katalóg sa bude načítavať (v našom prípade to bolo niekoľko minút), po dokončení kliknite na „View products“ a zobrazíte tak katalóg. Veľmi prehľadne, krok za krokom, je to vysvetlené aj v tomto videu. (v angličtine)
Po tomto kroku by malo byť všetko pripravené pre funkčný Instagram Shopping (obchod na Instagrame). Na základe našej skúsenosti však bolo treba ešte kliknúť na nasledovné:
A hoci sme mali všetko toto pripravené a Instagram bol schválený (viď predchádzajúci obrázok), náš obchod na Instagrame nebol stále prepojený. Museli sme tak počkať, kým túto funkciu plne aktivujú na Slovensku. Výhodou však bolo, že všetko bolo pripravené a hneď, ako sa IG Shopping u nás spustil, mohli sme ho používať.
- Posledný krok je už naozaj jednoduchý. Po schválení sa prihláste do svojho firemného Instagram účtu (treba mať aktualizovanú verziu aplikácie), kliknite na Nastavenie (Settings) – Business – Shopping. Pokiaľ nemáte tlačidlo „Shopping“, váš účet ešte nebol schválený (zvyčajne to trvá niekoľko dní) alebo ste v procese niečo nesprávne nastavili.
Ak tam už máte tlačidlo „Shopping“, kliknite naň, vyberte katalóg produktov a môžete začať naplno využívať označovanie produktov na Instagrame.
Zdroje:
https://www.facebook.com/policies/commerce?ref=fbb_ig_shopping_setup
https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/guide
https://www.biznisweb.sk/a/1157/instagram-shopping
https://help.instagram.com/465338663964342