Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Viliam Nemec – Migrácie e-shopu som sa bál zbytočne

podnikateľský príbeh Viliama Nemca, noblegarden.skPodnikanie na internete je ideálny spôsob ako začať robiť to, čo vás baví a napĺňa.

Viliam Nemec z noblegarden.sk sa rozhodol opustiť stabilné miesto v prosperujúcej firme, vytvoriť si e-shop a postaviť sa na vlastné nohy.

 

Jeho firma by sa dala nazvať one man show. Internetový obchod i kamennú predajňu manažuje sám a popri tom zháňa zaujímavé produkty, ktoré inde nenájdete.

Ako sa jeho e-shopu darí rok po migrácii na modernejšiu a bezpečnejšiu verziu BiznisWebu? Aj to sa dozviete v interview.

 

Viliam Nemec, noblegarden.sk a eudorex-sk.sk

Viliam Nemec prevádzkuje v BiznisWebe e-shop noblegarden.sk a eudorex-sk.sk. Produkty zo svojich e-shopov predáva aj v kamennej predajni v Pezinku. Foto: archív Viliama Nemca

1. Viliam, ako ste sa dostali k podnikaniu na internete? Pomáha Vám niekto alebo všetko zvládate sám?

Po rozhodnutí odísť z prosperujúcej firmy a začať podnikať v záhradníckej oblasti bolo pre mňa prioritou ponúknuť zaujímavé produkty zákazníkom aj formou e-shopu. Ako lokálny malý predajca v silno konkurenčnom prostredí veľkých obchodných sietí som chcel vyskúšať aj toto pole. Cez deň na prevádzke, po večeroch s pohárom dobrého vína pripravujem a vylaďujem e-shop. Samozrejme, všetko by som sám nezvládol, veľmi mi pri práci pomáhajú moji dvaja synovia a priateľka.

 

2. Svoj e-shop nielen so záhradníckymi potrebami, technikou a záhradným nábytkom noblegarden.sk u nás prevádzkujete od roku 2009. Zmenilo sa za ten čas nákupné správanie alebo nároky Vašich zákazníkov?

Čo sa týka správania, požiadaviek a nárokov zákazníkov, toto nemôžem a neviem hodnotiť. Ako som povedal vyššie, nie som zabehnutý veľký e-shop s IT oddelením a kvalifikovanými odborníkmi vo všetkých líniách. Skôr sa snažím zaujať novinkami, produktami, ktoré nie sú až tak veľmi rozšírené, okamžitým osobným kontaktom. Takže správanie je v podstate stále rovnaké, s tým, že zákazníkov – ako nových, tak aj vracajúcich sa, pribúda :).

 

3. Migrácii e-shopu na FLOX 3 ste odolávali pomerne dlho. Aký bol hlavný dôvod, prečo ste sa po takmer 10 rokoch rozhodli premigrovať svoj web na responzívnu a zabezpečenú verziu redakčného systému FLOX?

Milá otázka. Pri všetkých vyššie spomenutých atribútoch som bol s FLOX 1 na moje potreby ako laický používateľ maximálne spokojný. Ako ja, tak aj moji zákazníci, tvrdím, že aj v jednoduchosti je krása. Migrácii som odolával takmer tri roky, doporučovali ste mi zmenu a

prechod na FLOX 2, potom ste ma pomaly a pravidelne informovali a ponúkali migráciu na FLOX 3. Bál som sa tej zmeny. Keď som si skúšal FLOX 3 v testovacej verzii a videl, ako veľmi je technicky rozdielna a náročnejšia proti teraz už banálnej FLOX 1, vedel som, že to nezvládnem. Viac ako 4000 produktov upraviť, opraviť, prerozdeliť, nie, nie, nie. No, a potom ste mi pred rokom nedali na výber. Migrácia, alebo koniec podpory FLOX 1.

 

Viliam Nemec s pomocníkom Riškom

Viliam Nemec a jeho štvornohý pomocník a maskot Noblegarden, Riško. Foto: archív Viliama Nemca

4. Ako to celé prebiehalo? Klesli, alebo naopak stúpli Vám po ukončení migrácie objednávky/návštevnosť webu?

Celá migrácia prebiehala ťažko. Našťastie je vo vašej firme kopec ochotných ľudí, týmto konkrétne chcem osobne vyzdvihnúť slečnu Slávikovú, ktorá mi všetko vysvetlila, pripravila celý prechod na FLOX 3.

Migráciu samotnú sme pripravili na zimné obdobie 2017, keď je v záhradníckom sektore predsa len menej práce a aktivít. Program z takmer 9 rokov používanej FLOX 1 sa preklopil do novej verzie FLOX 3 a počas troch skúšobných mesiacov som upratoval produkty. UFF. Nové delenie, nové stromy, zadávanie kľúčových slov, veľa, veľa, veľa nových vecí. Dodnes ich ešte upratujem a opravujem. Veľa vecí by som bez maximálnej ochoty a prístupu osadenstva BiznisWebu nezvládol  :).

Návštevnosť a výkon stránky za ten čas v novom šate stúpli, rovnako aj ohlasy známych na nový web.

 

5. Ak by ste mali porovnať FLOX 1 a 3 a následne výsledky e-shopu, ktorá verzia vyhráva?

FLOX 3 je moderný, rýchly, výkonnejší, sofistikovanejší a teda teraz už vyhráva na plnej čiare. V duchu hesla – Človek sa učí stále …

Aj keď si myslím, že ja osobne využívam tak cca 10 % potenciálu redakčného systému FLOX.

 

6. Okrem Noblegarden ste si v BiznisWebe vytvorili aj e-shop so zázračnými handričkami Eudorex, ktoré sú ideálne pre ekologické čistenie, stačí obyčajná voda a sme svedkami zázraku. My sme mali tú česť testovať ich, ale pre tých, ktorí ich nepoznajú, na akom princípe fungujú, resp. v čom je to ich hlavné čaro?

Príjemná otázka. Práve začal piaty rok, čo dovážam a s postupným úspechom predávam produkty talianskej firmy Eudorex. V tomto prípade sa často ľudia čudujú – handričky a záhradníctvo??? Áno, potreboval a hľadal som sortiment na vyplnenie zimného a medzisezónneho obdobia. A zhodou náhod som sa dostal k handričkám Eudorex. Dávno pradávno niečo také používala moja ex-manželka, potom prišiel výpadok na trhu a náhodou som uvidel na sociálnej sieti ponuku handričiek s tým, že hľadajú predajcov. Zdvihol som telefón, zavolal výhradnému dovozcovi, predstavil som sa a požiadal o testovacie vzorky. Po otestovaní profesionálnymi odborníkmi som usúdil, že sa jedná o takmer doslova zázračný produkt. Stačí iba čistá voda, žiaden saponát, žiadny leštiaci prostriedok a okná, zrkadlá, byt, karoséria …, všetko je vyčistené 5-krát rýchlejšie a do absolútnej dokonalosti. Vizuálne aj dezinfekčne. Som rád, že Vy ste potvrdili ich kvalitu. Pokiaľ ich človek nevyskúša na vlastné ruky, oči a dušu – neuverí. Dnes našimi handričkami upratuje celé Slovensko, nedávno som si robil sám pre seba taký zoznam, kam ich vozia a posielajú moji klienti a kamaráti – Veľká Británia, Nórsko, Juhoafrická republika, Kanada, USA, Švajčiarsko, Rakúsko … Verím, že časom si nájdu čoraz viac a viac priaznivcov. Pretože, upratuje každý  :).

 

Aj vy ste sa rozhodli, že začnete podnikať? Vyskúšajte si to nanečisto na 30 dní zadarmo:

tvorba e-shopu a webstránky BiznisWeb.sk

 

 

 

 

 

Ak premýšľate o vytvorení e-shopu a rozbehnutí rodinného podnikania, hoci aj v malom meste, odporúčame vám ďalšie články:

S čím podnikať v malom meste? Napríklad s kreatívnym sortimentom

Ako rozbehnúť rodinné podnikanie na Slovensku – rozhovor s Michalom Bugeľom

Ako vytvoriť úspešný lokálny e-shop? Inšpirujte sa príbehom JAVI s.r.o. z Nemšovej

ŽIJEM SVOJ SEN, hovorí majiteľka e-shopu Kengurka – Adriana Kráľová

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať