Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

ŽIJEM SVOJ SEN, hovorí majiteľka e-shopu Kengurka – Adriana Kráľová

Hľadáte prácu popri materskej či rodičovskej dovolenke? Nápadov na podnikanie je mnoho, no ideálnou prácou pre mamičky na materskej je pravdepodobne vytvorenie vlastného e-shopu.

Tak začínala aj Adriana Kráľová, pedagogička a mama troch detí. Obchod je stelesnením jej srdcovej záležitosti – empatického kontaktného vzťahového rodičovstva. Pre inšpiráciu si prečítajte jej príbeh.

1. Adriana, e-shop Kengurka.sk ste založili už v roku 2013. Ako vznikol Váš podnikateľský nápad?

AK nosiš Afroditi Kengurka

Adriana Kráľová a jej autorský nosič Afroditi Kengurka

Nebol to tak celkom podnikateľský nápad. Išlo skôr o to, ako začať žiť svoj sen. Kengurka je totiž „e-shop so srdcom“ a podporou myšlienky #vždyspolu. Je presvedčením o tom, že dieťa patrí k matke a kontakt je prostriedkom na budovanie trvalo udržateľných vzťahov, ktoré táto spoločnosť veľmi potrebuje. Ako to celé vzniklo? Predstavte si, že sa váš koníček, vaša srdcová záležitosť a niečo, čo vás baví, stane vašou prácou. Ideálna situácia, však?

V téme som už dlho pracovala. Matkám som pomáhala s dojčením, nosením, sprevádzala ich materstvom. To všetko nezištne a  približne dva roky úplne zadarmo. Kým som mala len jedno dieťatko, bolo to možné. Pri druhej dcérke Sofii Eme som si však uvedomila, že ak odchádzam z domu za matkami, oberám tak manžela aj svoje deti o čas strávený so mnou. Okrem toho ich niekto musel strážiť. Bolo to neférové nielen voči rodine a blízkym, ale aj voči sebe samej. A tak som prirodzene dospela k záveru, že ak si majú matky vážiť moju prácu, mali by za ňu platiť, hoci je to moje poslanie. Chcela som sa naplno venovať deťom a zároveň mať príjem, ktorý by mi poskytoval finančnú nezávislosť a slobodu. E-shop kengurka.sk tak vznikol z čistej lásky k téme. Mojim snom bolo vybudovať si ho tak, aby ma to dokázalo uživiť a aby som si nemusela hľadať prácu, ktorá mi nedáva zmysel a v ktorej ma bude niekto neustále dirigovať. Ktosi mi v tom období povedal: „Tak s týmto sa určite nedá podnikať!“ No ja som sa nedala odradiť a verila som tomu, že to určite dokážem.

Aj keď boli v tom období témy dojčenia a nosenia veľmi okrajové, podarilo sa mi pre moju značku od začiatku vybudovať skvelé meno. Aj na svojej vizitke spomínam, že „žijem svoj sen“ a vďaka tomu to zrejme celé od začiatku krásne funguje. Od malička som mala v sebe takú energiu, že čokoľvek, čo si s presvedčením zaumienim, s ľahkosťou dosiahnem. Nech je cesta akákoľvek kľukatá, na konci to vždy zvládnem. Sprevádza ma to v dobrom po celý život. A ak sa pýtate, ako som začínala, tak mi asi ani neuveríte. S jedným eurom v peňaženke! Aj na stránku od Bizniswebu som si šetrila takmer tri mesiace.

Dnes mám za sebou úspešne fungujúci obchod a som na to hrdá. V rodine nemám podnikateľské zázemie, ani vzory. Začínam a učím sa väčšinou úplne od nuly, a to doslovne vo všetkom.

2. Popíšte nám, ako ste začínali a prostredníctvom ktorých marketingových kanálov ste si postupne budovali svoju značku.

Tak, ako som naznačila v prvej otázke, s obchodom som vôbec nezačínala s cieľom zarobiť čo najviac peňazí. Začiatok bol nezištný a pri štarte môjho podnikateľského zámeru som už mala za sebou mnoho spokojných mamičiek a kvalitné referencie na môj blog. Ten existoval už dávno a postupne prechádzal mnohými zmenami. Postupne  som sa učila, ako ho zveľaďovať, a to hlavne dizajnovo. K blogu pribudol aj facebookový kanál a neskôr e-shop s príslušnou stránkou na facebooku. Mám aj svoju skupinku Materský raj. O marketingu som dovtedy nevedela nič. Momentálne sa snažím vzdelávať aj v tejto oblasti. Môžem však povedať, že som to od začiatku robila intuitívne správne. Jednoducho som žila svoju prácu a výsledok bol na rôznych kanáloch autentický, prirodzený a uveriteľný. Od počiatku som bez akýchkoľvek marketingových stratégií na trhu uspela. Ak to mám zhrnúť, bola som vždy #samasebou, na nič som sa nehrala a ľuďom sa to vždy páčilo. Nepredávam šatky len ako tovar. Mám reálne skúsenosti, ktoré s láskou a ochotne posúvam ďalej. Odnosené a oddojčené mám s mojimi deťmi viac ako sedem rokov. Matky zákazníčky mi dôverujú a to je bod, do ktorého sa potrebuje dostať každý podnikateľ.

Vďaka fanúšikom, ich záujmu a nášmu priamemu kontaktu a komunikácii som vytvorila vlastnú knihu Návody na viazanie. V nej sa môžete dozvedieť všetko o nosení a technike viazania do šatiek.

Okrem spomínaných marketingových kanálov aktívne využívam aj youtube. Kto ma pozná z fotografií a z videí, vníma, že všetky sú odrazom môjho prepojenia s deťmi a našej vzťahovej komunikácie. Preto v sebe nesú nezvyčajnú a intenzívnu emóciu. Sú vlastne posolstvom aj pre ďalšie generácie a prostriedkom, ako dostať obrazovú formu témy do povedomia rodičov. Verím tomu, že vizualizáciou cez tieto obrazy dokážeme všetko vyjadriť aj bez slov, autenticky a zanechať pritom silný odkaz.

3. Starostlivosť o rodinu, matka na plný úväzok a k tomu podnikanie. Ako to všetko stíhate? Kto Vám s prevádzkovaním e-shopu pomáha?

Adriana Kráľová s rodinou

Adriana Kráľová s rodinou

Nebolo to vždy jednoduché. Ale práve téma, ktorej sa venujem a v ktorej som profesionál, mi pomohla. Žiadne problémy s dojčením, žiadna neistota v tom, ako nosiť svoje dieťa, ani ja ako nevyspatá matka – nič z toho sa ma v období založenia značky netýkalo. Kto si prečíta môj príbeh, vie, že nie vždy to bolo tak. Ako prvorodička som si zažila svoje „peklo“. Potom som sa začala téme venovať profesionálne a vďaka tomu som sa vypracovala  na Adrianu, ktorá vedela podnikať, dojčiť, veľa spať a efektívne pracovať. To bola moja zbraň.

Kým niekto rieši, ako sa nezblázniť, ja som v tomto období riešila to, ako efektívne využijem svoj voľný čas na osobnostné naplnenie. Dokonca sebe venujem toľko času, aby som mohla povedať, že som v harmónii po všetkých stránkach (rodina, práca, ja). Bola to dlhá a kľukatá cesta a párkrát ma na nej zabolel pád na dno, najmä pri  stretnutí s konkurenčnou špinou, ktorá je žiaľ súčasťou podnikania. Našťastie mám v sebe silu a vôľu a vždy sa postaviť, vzpriamiť a ísť ďalej za svetlom. S priateľkami mávame pravidelne sebakoučovacie stretnutia, mám čas na seba, rodinu, prácu a to všetko mi dodáva energiu a ženie ma ďalej. Je to  naozaj super.

A kto mi pomáha? Majiteľka liptovskej cukrárenskej výroby mi raz poradila: „Aďa, drž si to sama, ak môžeš!“ Ja som sa toho chytila a dnes jej za to ďakujem. Žiaden zamestnanec mi tak nechtiac nepoškodzuje meno nevhodnou komunikáciou na internete. Značka je postavená na mojom mene a matky chcú komunikovať priamo so mnou. Mám pomoc s účtovníctvom, grafikou, prekladmi a profesionálnymi videami. Ak však navštívite Kengurku, bude tam pre vás vždy Adriana.

Okrem spomínaných aktivít sa mi za posledné dva roky podarilo naplánovať a zrealizovať vlastnú značku Afroditi Kengurka (AK). Tak vznikol dizajnový, luxusný a funkčný nosič s doplnkami predstavujúci #skutočnépohodlie. Ďalej som navrhla a vytvorila dizajnový kardigán na bežné nosenie, pre tehotné, aj nosiace mamičky a čas ukáže, kam to bude smerovať ďalej. Nemám presné ciele, nechávam sa viesť kreativitou, ktorá ma ovláda celé dni a niekedy sa  s novými nápadmi doslova budím zo sna. Určite sa neuspokojím s nejakou stagnáciou. Som aktívna žena a moja kreativita nemá hraníc. Tak, ako sa vyvíja moja osobnosť a moje smerovanie, prichádzajú nové podnety v živote a tým pádom aj v mojom podnikaní. Svoje meno aj značku chcem neustále rozvíjať a zdokonaľovať. Preto sa nechajme prekvapiť, čo bude o ďalšie dva roky. Teraz sama neviem (smiech).

4. Okrem šatiek vo Vašom e-shope nájdeme aj oblečenie pre nosiacich rodičov a nosencov, vankúše na dojčenie či ekologické pracie prostriedky. Okrem rozširovania Vašej ponuky stíhate aj blogovať a nedávno ste spustili nový projekt Materský raj. Čo je jeho cieľom?

Blog je taká moja záľuba. Ako som už spomínala, existoval dávno predtým, ako vznikol môj obchod. Je to spôsob, ktorým komunikujem so svojimi maminkami a ich rodinami. Tak si môžu prečítať texty od Adriany na blogu alebo dokonca v médiách.

Čo sa týka projektu Materský raj #kontaktomkvzťahu, má svoje prvenstvo v téme v on-linovom priestore. Rovnako, ako Kengurka bola prvým skutočným vzťahovým e-shopom na Slovensku. Materský raj je vrcholom mojich odborných a osobných skúseností v téme empatického kontaktného vzťahového rodičovstva a vnímam ho ako jedinečný spôsob odovzdať tieto skúsenosti ďalej. Preto si myslím, že sa stane úspešným projektom. Matkám ponúka mnohé použiteľné informácie a prostredníctvom autentických rozhovorov s odborníkmi sa úplne nenásilným spôsobom môžu dozvedieť viac o pôrode, bondingu, dojčení, nosení, spoločnom spaní a ďalších témach. Projekt im poskytne pomoc, podporu, riešenie problémov, vzájomnú komunikáciu a výmenu reálnych skúsenosti v komunite matiek. A to najdôležitejšie: radosť z materstva a cestu do Materského raja! Presné znenie tém a viac o projekte sa dozviete na matersky-raj.adrianakralova.ske-Book ZDARMA  k projektu nájdete v blogu.

5. Ak by ste mohli matkám na materskej alebo rodičovskej dovolenke poradiť, ako začať s podnikaním na internete, čo je podľa Vás základným faktorom pre vybudovanie úspešného e-shopu?

Najdôležitejšie je si veriť. Nemôžete do toho ísť s emóciou, že to nevyjde. Cestu do raja vám v materstve spríjemnia práve vaše nepodlomené materinské kompetencie, a takisto v podnikaní  jednoducho treba byť sebavedomou. Začnite žiť svoj sen! Byť úspešným podnikateľom znamená neustále premieňať svoje sny a nápady na realitu, nestagnovať, ale zažívať aktívny rozvoj.

Na záver by som rada spomenula tú najväčšiu motiváciu, ktorá ma viedla k vlastnému biznisu a k práci z domu. Jednoducho som naplnila svoju filozofiu, že je ideálne, ak dieťa ostane s matkou doma čo najdlhšie.  Ak vidím, že dieťa ešte nie je zrelé na nástup do nejakej inštitúcie len preto, aby som ja nastúpila niekam do práce, ostane so mnou prirodzene doma. A tak som to celé skĺbila: moju filozofiu v materstve, moje sny a moju prácu. Dojčila som a uspávala v šatke častokrát popri práci a popíjala k tomu kávičku. Vstala som vtedy, keď som chcela a potrebovala. Dokonca som ako matka nezažila pocikávajúce sa dieťa, pretože jednoducho na to nebol dôvod. Vždy som dbala, aby boli potreby mojich detí čo najlepšie naplnené. A za tým si stojím, že dieťa patrí k matke. Nielen pri zrodení a bondingu, ale až dovtedy, kým sa samé rozhodne, že to zvládne bez mamy.

Aj vďaka zisku z e-shopu vznikajú všetky nové články, videá, rozhovory či návody a realizujú sa semináre a projekty. Ak máte chuť  podporiť moju prácu, hlavne jej osvetovú a podpornú časť, navštívte Kengurku. Ďakujem všetkým priaznivcom, ktorí pri mne stoja!

 

Adriana žije svoj sen a venuje sa empatickému kontaktnému vzťahovému rodičovstvu. Je to jej vášeň a poslanie. Celý jej príbeh si môžete prečítať na jej blogu.

 

Chcete aj vy robiť to, čo vás baví, k čomu máte vzťah a v čom ste doma?

Vytvorte si e-shop na 30 dní zadarmo a vyskúšajte si to nanečisto:

ako si vytvoriť vlastný e-shop

 

Poznámka:

Mgr. Adriana Kráľová je certifikovaná poradkyňa pri dojčení a poradkyňa nosenia detí v šatkách a ergonosičoch. Je majiteľkou e-shopu Kengurka, autorkou projektu Materský raj, knihy Návody na viazanie a trojnásobnou matkou na plný úväzok, ktorá všetky svoje deti dojčila a nosila, a to dokonca tandemovo. Splnila si svoj sen a v roku 2014 začala prevádzkovať e-shop kengurka.sk, ktorý priamo odráža to, čím Adriana žije: vzťahovú výchovu.
Ako poradkyňa pri dojčení navrhuje podávanie umelého mlieka dojčaťu až po vyčerpaní všetkých alternatív (odborná pomoc poradkyne pri dojčení, mlieko od darkyne). Ďalej neodporúča používanie umelých náhrad prsníka (cumlík, fľaša, klobúčik). Vo svojej práci dodržiava Medzinárodný kódex WHO o marketingu náhrad materského mlieka, publikuje a podporuje dojčenie bez nároku na honorár. V priemysle detskej umelej výživy nemá žiadne záujmy.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať