Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Obsahový marketing pre mobilné zariadenia

google micro-moments, ako tvoriť texty pre mobilné zariadeniaŽivot bez smartphonu si už pomaly ani nevieme predstaviť. Počet ich majiteľov narástol natoľko, že cez Google  vyhľadávame oveľa viac práve prostredníctvom mobilných telefónov. Preverte, či je obsah vášho e-shopu mobile-friendly

Základom je vystihnúť ten správny moment

Vedeli ste, že svoj smartphone kontrolujeme približne 150-krát denne? A čo urobíme v prípade, že sa nám pokazí auto, práčka, televízia a pod.? Siahneme po svojom mobile :D.

Práve na tento okamih stavil koncept Googlu tzv. Micro-Moments. Vašou konkurenčnou výhodou je práve ten konkrétny moment, kedy používateľ potrebuje nájsť vašu firmu, produkt alebo službu. Očakávania vašich potenciálnych zákazníkov sú oveľa vyššie ako pri “bežnom” vyhľadávaní.

Vďaka Micro-Moments dokážete výrazne zvýšiť povedomie o vašej značke.

Aby ste dokázali zákazníka osloviť v pravú chvíľu, je potrebné:

  • vytvoriť si momentovú mapu – odpovedzte si na otázky, v akých situáciách chcete poraziť konkurenciu, aký je zoznam fráz používateľskej cesty – od hľadania inšpirácie, cez vyhľadávanie konkrétnych služieb a produktov až po odoslanie objednávky. Môžete vychádzať aj z týchto potrieb zákazníkov:
    • Chcem sa naučiť…
    • Chcem kúpiť…
    • Chcem vedieť…
    • Chcem ísť…
    • Chcem urobiť…
  • Vcítiť sa do kože zákazníkov – aký obsah v danej chvíli potrebujú, akým spôsobom im môžete pomôcť.
  • Poznajte miesta, kde sa pohybujú vaši zákazníci – jedná sa o ďalšie predajné kanály.
  • Vytvorte si firemný profil na Google.

Tipy ako na mobilný content marketing

1. Tvorte krátke a výstižné nadpisy, v texte využite odstavce. Dajte si tiež záležať na náhľade článku a anotácii produktu. Dôležité informácie vyboldujte.

2. Vytvárajte obsah vo forme videí. Manipuláciu s produktom najlepšie vysvetlíte vo videu. Vytvorte krátke a zaujímavé videá, môžete vytvoriť vlogy, návody, ukážky produktov alebo rozhovory s odborníkmi vo vašej oblasti.

3. Zamerajte sa na prehľadný a zrozumiteľný obsah. Ak používate e-mailový marketing, uistite sa, že vaše e-maily sú dobre zobrazené na mobilných zariadeniach.

4. Počítajte s tým, že niektorí majitelia smartphonov využívajú aj tzv. personálnych digitálnych asistentov ako Siri, Cortana alebo Google Now.

5. Vizuálne prvky, ako fotografie, infografiky a obrázky, majú veľkú silu pri oslovení mobilných užívateľov. Vytvorte kvalitné a pútavé vizuály, ktoré sa dajú ľahko zdieľať na sociálnych sieťach. Pamätajte, že obrázky by mali byť optimalizované pre rýchle načítavanie.
Vizuálne spracovanie posolstva nám zaberie 13 milisekúnd. Najviac pritom sledujeme stred obrazovky (zdroj) a preferujeme obrázky pred samotným textom.

ako čítame obsah web stránky na mobile

6. Uistite sa, že váš e-shop je plne optimalizovaný pre mobilné zobrazenie, aby ste poskytli plynulý a užívateľsky príjemný zážitok z prehliadania e-shopu. Investujte do responzívneho designu. Moderné e-shop šablóny  všetko vyriešia za vás.

7. Geo-lokačné technológie – v našom článku sme vás už informovali o možnosti tzv. majákov Beacons a o geofencingu. Takto môžete ponúknuť špeciálne zľavy alebo ponuky pre ľudí, ktorí sa nachádzajú v blízkosti vášho podniku.

8. Využite sociálne médiá. Mobily sú často používané na prístup k sociálnym sieťam. Vytvorte stratégiu pre mobilný obsah na platformách, ako sú Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn. Prispôsobte svoj obsah pre každú platformu a využite ich funkcie, ako sú Instagram Stories alebo live videá.

Vo vašich Google Ads kampaniach môžte nastaviť % ponuku pre zobrazovanie reklám v smartphonoch.
Aktuálne novinky nájdete na Google Ads & Commerce blogu.

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Zdroj:

http://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/

http://contentmarketinginstitute.com/2015/04/content-engages-mobile-readers/

https://www.reviews.org/mobile/cell-phone-addiction/

https://www.thinkwithgoogle.com/articles/being-there-micromoments-especially-mobile.html

http://eccolomedia.com/sales-cycle-what-content-goes-where/

http://www.zenithoptimedia.cz/cs/

http://www.puca.com/mobile-marketing-trends-2016/

http://searchengineland.com/google-adwords-livestream-news-new-tools-formats-as-mobile-search-surpasses-desktop-220273

https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-journey/micro-moments-understand-new-consumer-behavior/

https://www.mojandroid.sk/smartfonmi-vyhladavame-castejsie-ako-pocitacmi/

https://www.briggsby.com/how-do-users-interact-with-serps-on-mobile-devices/

http://pocketnow.com/2015/10/09/smartphone-pc-google-search

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať