Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Zmobilizujte váš mobilný marketing

mobilný marketingSmartphony a tablety značne menia náš spôsob získavania informácií, vzájomnej komunikácie a v neposlednej rade aj nakupovania.

Podľa najnovších prieskumov až 80% používateľov internetu vyhľadáva informácie prostredníctvom svojho smartphonu. Na Slovensku je podľa ConsumerBarometer.com stále najpoužívanejším zariadením počítač, no 50% respondentov už uvádza aj smartphone. Dokonca 19% majiteľov smartphonov ich prostredníctvom realizovalo svoj posledný nákup.

Podľa Forbes sú mobilné zariadenia v niektorých častiach sveta často používané ako náhrada klasických počítačov alebo notebookov.

Na blogu Gizmodo.com som našla zaujímavú štatistiku, podľa ktorej Slováci denne strávia až 106 minút používaním počítačov alebo notebookov, 98 minút používajú svoj smartphone a 52 minút tablet. Televíziu pritom sledujeme 95 minút. Pre porovnanie – susedia v Českej republike trávia sledovaním televíznych programov 111 minút denne, na počítači či laptope až 122 minút, smartphony používajú 119 minút a tablety 70 minút denne.

Mobilná optimalizácia web stránky

Optimalizácia pre mobilné zariadenia zabezpečí, že CMS systém, prostredníctvom ktorého sú  vytvorené vaše web stránky alebo e­shop, dokáže detekovať zariadenie, ktoré návštevník používa a zobraziť mu inú šablónu.

V rámci mobilných výsledkov vyhľadávania na Google je používateľovi hneď jasné, či sú vaše web stránky alebo e­shop optimalizované pre mobilné zariadenia:

biznisweb - web stránky a eshopy optimalizované pre mobily

Mobilná responzívna verzia web stránky

Respozívny web design sa prispôsobuje veľkosti displeja používaného zariadenia. Pri otočení zariadenia sa mení aj design stránky a rozloženie prvkov – call­-to-­action buttony, menu a pod.

Od 21.apríla 2015 Google vo výsledkoch mobilného vyhľadávania preferuje web stránky s mobilnou verziou.

Ak si nie ste istí, či je vaša grafická šablóna vhodná pre mobilné zariadenia, môžete využiť Test vhodnosti pre mobilné zariadenia. Ako sa váš web zobrazuje na konkrétnych mobilných zariadeniach si môžete overiť prostredníctvom – mobiletest.me.

Mobilná verzia web stránky alebo e­shopu by mala obsahovať:

dostatočne veľký a dobre čitateľný font

bezproblémové vypĺňanie formulárov alebo objednávky

rýchle načítanie web stránky / e­shopu (druhý faktor, ktorý ovplyvňuje umiestnenie web stránky v mobilných výsledkoch vyhľadávania na Google)

• možnosť prepnutia mobilnej šablóny na štandardnú desktopovú verziu

adekvátne veľké:

◦ tlačidlá menu

◦ náhľady produktov

◦ produktové fotografie

◦ obrázky vo fotogalérii

Cielenie mobilných kampaní

Vaša AdWords reklama sa na mobilných zariadeniach zobrazuje klasicky pri vyhľadávaní na Google, v obsahovej sieti v rámci kontextovej reklamy alebo v aplikáciách umožňujúcich zobrazenie reklamy.

Cieliť môžete na konkrétne zariadenia (mobily, tablety) alebo podľa operačného systému.

Keďže používatelia smartphonov vyhľadávajú kratšie frázy, používajte voľnú alebo frázovú zhodu a pridávaním negatívnych slov tak získate relevantné výsledky vyhľadávania.

Azda každý majiteľ smartphonu zažil situáciu, kedy bol za rýchle nájdenie potrebnej informácie vďačný.

Navyše, bezprostredne po vyhľadaní môžete získať priamu konverziu – väčšinou v prípadoch, kedy sa používateľ potrebuje okamžite zorientovať, najesť, nakúpiť a navyše je lokalizovateľný :D.

Ďalšou možnosťou cielenia sú samozrejme sociálne siete.

Ako tvoriť reklamné texty pre mobilné reklamy

Všeobecne platí, že reklamné posolstvo a pointu je potrebné zakomponovať do nadpisu a prvého riadka.

Každú myšlienku, resp. vetu, vkladajte vždy do nového riadku reklamného textu.

Snažte sa byť čo najviac struční a v banneroch pre mobilnú reklamu použite maximálne 5­7 slov, v opačnom prípade bude banner neprehľadný a nečitateľný.

V inzerátoch odpovedajte na otázky, ktoré si vaši potenciálni zákazníci pravdepodobne budú klásť.

Prečo investovať do mobilnej reklamy?

Smartphony nám poskytujú množstvo výhod – umožňujú efektívne využívať náš čas, ich prostredníctvom sme neustále online, dokonca ich môžeme používať aj v rannej tlačenici v autobuse.

Ak sledujete štatistiky prístupov z mobilných zariadení, môžete získať zaujímavé informácie o nákupnom správaní vašich zákazníkov alebo odhaliť nedostatky (napr. zvýšený počet nedokončených konverzií v dôsledku neprehľadného umiestnenia výzvy k akcii).

Mobilný marketing je a v najbližších rokoch bude trendom, ktorý vám otvára nové obzory. Ponúka vysokú operatívnosť v reálnom čase, rýchlu a ľahkú aktualizáciu, vysoký komfort a zároveň nízke náklady.

5 tipov, ako vytvoriť efektívnu mobilnú reklamu

1. Prostredníctvom analytických nástrojov zistite, ako vaši zákazníci používajú mobilné zariadenia – aké konverzie vďaka nim realizujú, aké operačné systémy využívajú, aké konkrétne mobilné zariadenia používajú.

2. Upozornite na konkurenčnú výhodu.

3. Dôraz klaďte na lokalitu, v ktorej sa nachádzate či pôsobíte. Používatelia totiž často vyhľadávajú informácie spojené s miestom, kde sa aktuálne nachádzajú, zakomponujte preto do reklamných textov aj miesto vášho pôsobenia – snažte sa byť čo najviac lokálni.

4. Využívajte mobilné bannery.

5. Využívajte špeciálne rozšírenie v AdWords, ktoré umožní nastaviť napr. link na stiahnutie aplikácie, telefónne číslo (click­to­call), adresu s rozkliknuteľnou mapou alebo mobilné sitelinky

tipy pre mobilný marketingTIP:

Vyskúšajte geolokačný marketing – podľa wikipédie predstavuje distribúciu reklamného obsahu do mobilných zariadení podľa aktuálnej polohy používateľa.

Jedná sa napr. o GEO­fencing, kedy sa vytýčia virtuálne hranice alebo plochy prostredníctvom GPS súradníc, akonáhle sa používateľ ocitne na danom území, zobrazí sa mu na mobilnom zariadení push­up notifikácia alebo SMS správa s vašou kampaňou.

Ďalšou možnosťou sú tzv. majáky ­ Beacons, ktoré taktiež zasielajú push­up notifikácie alebo zľavové kupóny zákazníkom priamo v predajni. O všetko sa stará technológia Bluetooth low energy 4.0 s dosahom 70 metrov.

Mobilný marketing sa dynamicky vyvíja, už dávno sa nejedná len o SMS či mailingové kampane. Dnes má reklama v mobilných zariadeniach parametre ako klasická PPC reklama.

Ponúka nielen display reklamy, remarketing ale i Real Time Bidding.

Mobilná reklama urýchľuje samotný nákup produktu – ovplyvňuje proces rozhodovania o kúpe, zvyšuje online predaj a pomáha lepšie propagovať vašu značku. Zakomponujte mobilné kampane do vašej marketingovej stratégie a získajte nových zákazníkov!

Zdroj:

http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2015/02/finding­more­mobile­friendly­search.html

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile­friendly/

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=SK

https://blog.biznisweb.sk/2015/01/newsletter-zacnite-mobile-friendly-mailingovu-kampan/

https://blog.biznisweb.sk/2015/03/zmena-algoritmu-mobilneho-vyhladavania-na-google-uz-21-4-2015/

https://blog.biznisweb.sk/2014/03/top-6-dovodov-preco-ludia-opustaju-nakupny-kosik-mobilnej-verzii-e-shopu/

https://blog.biznisweb.sk/2013/05/skutocna-hodnota-navstevnosti-mobilnych-zariadeni/

http://mashable.com/category/mobile­marketing/

http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/08/19/what­is­mobile­marketing

http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2015/01/29/11-things-cmos-need-to-know-about-mobile-marketing-strategy-and-app-development/

http://gizmodo.com/how-much-time-the-world-spends-looking-at-screens-visu-1583114030

http://www.h1.cz/files/h1_mobily.pdf

http://www.cio.com/article/2383123/mobile/5­things­you­need­to­know­about­geofencing.html

https://www.globalwebindex.net/blog/80-of-internet-users-own-a-smartphone

http://en.wikipedia.org/wiki/Proximity_marketing

http://estimote.com/

 
avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať