Ste pripravení na zmenu algoritmu mobilného vyhľadávania na Google?
Google opäť chystá prevratnú novinku – vo výsledkoch mobilného vyhľadávania sa chystá uprednostňovať web stránky s mobilnou verziou.
Rovnako bude preferovať aj výsledky z mobilných aplikácií.
Významne sa tak odlíšia výsledky vyhľadávania na klasických desktopoch a v mobilných zariadeniach.
Druhým podstatným faktorom, ktorý sa bude výrazne podieľať na pozícii vašej web stránky v mobilných výsledkoch vyhľadávania, je rýchlosť načítania mobilnej verzie.
21. apríla 2015 by ste preto mali mať zabezpečenú mobilnú, resp. responzívnu šablónu.
Čo znamená responzívny design?
Responzívny webdizajn sa prispôsobuje podľa veľkosti displeja, rozloženie prvkov a design stránky sa mení aj pri otočení zariadenia.
Ako zistím, či je šablóna mojej web stránky / e-shopu vhodná pre mobilné zariadenia?
Google nazaháľal a pripravil dokonca aj sprievodcu #MOBILE-FRIENDLY WEBSITES Guide či test vhodnosti mobilnej šablóny vašej web stránky či e-shopu pre mobilné zariadenia.
Napadlo ma otestovať si napr. slovenské banky, u kt. mám svoje účty – SLSP a Tatra Banku.
Slovenská sporiteľňa v responzibilite značne zaostáva. Realizácia online transakcie vyžaduje maximálne sústredenie, tlačidlá sú ukážkovo miniatúrne a o mikro písmenkách ani nehovorím – posúďte sami:
Že je Tatra Banka leadrom medzi slovenskými bankami sa potvrdzuje aj v tomto prípade – mysleli jednoducho dopredu a na všetko:
Ak patríte medzi tých, ktorí svoje web stránky a e-shop spravujú v CMS Flox 2.0, mobilnú responzívnu šablónu máte k dispozícii bez ďalších zbytočných poplatkov.
Ako vyzerá mobilná responzívna šablóna web stránky, e-shopu od BiznisWeb v praxi? – prezrite si fotogalériu.
Prečo investovať do mobilnej šablóny web stránky / e-shopu?
Trend mCommerce z roka na rok narastá.
Ak sa prihlásite do štatistík návštevnosti Google Analytics, rýchlo zistíte, že aj vaše web stránky / e-shop prehliadali vaši návštevníci zo svojho smartphonu alebo tabletu.
Ukážka návštev náhodne vybranej web stránky klienta za 1 mesiac:
Navyše Google robí z našich smartphonov nákupných sprievodcov – ak zadáte názov produktu do mobilného vyhľadávania, zobrazia sa vám všetky potrebné informácie – napr. aj 3D modely produktov.
Responzívny web spĺňa ergonomické požiadavky vašich používateľov – jednoduchá orientácia, ovládanie prstami a dostatok miesta.
Mobilná šablóna uľahčuje nakupovanie, prezeranie vašich fotografií a pod., rovnako dokáže zvýšiť aj vaše príjmy.
Mobilná verzia web stránky / e-shopu od BiznisWeb.sk poskytuje vašim návštevníkom a zákazníkom:
- dobre čitateľný font písma
- veľkosť písma prispôsobenú konkrétnemu zariadeniu
- dostatočne veľké tlačidlá menu a náhľady produktov
- bezproblémové vypĺňanie online formulárov alebo objednávky
- adekvátne produktové fotografie alebo obrázky vo fotogalérii
- rýchle načítanie web stránky / e-shopu
- ak sa medzi návštevníkmi nájde niekto, kto nepreferuje mobilnú verziu web stránky, jednoducho si prepne na štandardnú verziu webu
Zdroj:
googlewebmastercentral.blogspot.cz/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html