Obrázky na webe majú hodnotu zlata
Články na osobných blogoch, firemných blogoch, na internete, články v printových médiách … všetky majú 1 spoločné – čoraz viac obsahu.
Prečo je nemenovaný slovenský bulvárny denník „najčítanejší“? – Lebo má najviac zaručene autentických obrázkov, ktoré bravúrne nahrádzajú schopnosť čítať. Pritom hodnota kontextu detského leporela je vyššia ako hodnota obsahu uvedeného bulváru.
Čitateľ nie je schopný vnímať toľko textu, koľko mu ponúkame.
Obrázky fungujú ako záchytné vizuálne body – automaticky upútajú pozornosť čitateľa. Z uvedeného faktu čerpal aj Skyword, ktorý skúmal Vplyv obrázkov na schopnosť vnímať text.
Stránky obsahujúce obrázky majú o 94% vyššiu návštevnosť ako stránky bez obrázkov. Navyše obrázok, ktorý aj vizuálne súvisí s daným obsahom na stránke, zvyšuje pravdepodobnosť prečítania obsahu.
Doporučujeme sťahovanie voľne dostupných obrázkov z internetu nahradiť legálnym zakúpením obrázku z fotobanky. Vyhnete sa tak súdnym sporom. Navyše, ceny obrázkov sú naozaj nízke, neoplatí sa preto riskovať a uspokojiť sa s „pirátskym“ obrázkom nízkej kvality.
Prehľad platených fotobánk:
- fotky-foto.sk
- pixmac.sk
- samphotostock.cz
- fotobanka.cz
- profimedia.cz
- picmac.cz
- imagio.cz
- stockxpert.com
- dreamstime.com
- istockphoto.com
- shutterstock.com
Neplatené fotobanky (resp. platené fotobanky a ich sekcie „Free Images“):
- fotolia.com
- dreamstime.com
- Wikimedia Commons (nejedná sa o klasickú fotobanku, ale celkom dobrý zdroj obrázkov zdarma)
- sxc.hu
- freerangestock.com
- freepixels.com
- everystockphoto.com
- bluevertigo.com.ar
Veľmi obľúbené zdroje kvalitný fotografií zdarma sú tiež:
Ďalšie spôsoby, ako zaujať čitateľa:
- pracujte s novinkami, aktualitami, politickým dianím – RSS agregáty sú na to ako stvorené,
- pri obrázkoch vypĺňajte metatagy a popisky, z kt. čítajú informácie aj vyhľadávače ako Google, ak používateľ zadá kľúčové slovo napr. športová obuv, google mu v rámci výsledkov vyhľadávania (aj obrázkov) ponúkne odkaz na váš web,
- pracujte s nadpismi a podnadpismi – vytvorte na stránkach a podstránkach tzv. biely box alebo biele miesto, ktoré plní funkciu oddychového miesta pre oči; vyvarujte sa dlhým, štylisticky náročným vetám a gramatickým chybám,
- prispôsobte sa slovníku vašej cieľovej skupiny,
- rozšírte svoje stránky o blog – dokážte, že ste odborníkom v danej oblasti a že sa „vyznáte“,
- nepoužívajte na webe obrázky duplicitne – 1 obrázok nech sa viaže k 1 textu.