Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Facebook Timeline – čo nás čaká a neminie 30.3.2012?

timeline, časová os na facebooku, timelineZmeny, ktoré Timeline prinesie, boli predstavené dňa 29. februára 2012 na Facebook marketingovej konferencii v New Yorku.

Časová os Facebook Timeline podporuje a rozvíja primárne poslanie Facebooku – porozprávať svoj príbeh ostatným. To sa týka nielen osobných profilov, ale aj dizajnu profilu pre spoločnosti a značky.

Čo by ste mali o sebe povedať?

Ak ste väčšia firma, podeľte sa s fanúšikmi o informácie o tom, kedy:

  • ste uzatvorili prvý veľký kontrakt / získali obchodného partnera,
  • ste otvorili druhú pobočku / predajňu,
  • ste prijali nových pracovníkov …

Ak sa radíte medzi menšie firmy, stačí, ak váš príbeh zahájite informáciou o tom, kedy:

  • ste založili webstránky alebo e-shop, aký bol ich design,
  • bola z e-shopu odoslaná prvá objednávka, príp. aký tovar bol objednaný ako prvý,
  • ste otvorili kamennú predajňu,
  • ste začali rozširovať sortiment,
  • ste priniesli na trh prevratnú novinku …

Čo sa na Facebook Timeline patrí a čo nie?

Pri vytváraní Cover foto si dajte pozor, aby neobsahovala žiadne informácie typu:

  • cena produktu alebo aktuálne prebiehajúca zľava,
  • výzva k akcii – “Ak objednáte ihneď, získate bonus / zľavu…”,
  • navádzanie na návštevu vašej webstránky alebo internetového obchodu pod zámienkou “Viac informácií nájdete na…”,
  • kontakt, telefónne číslo, e-mail.

Na cover foto taktiež nie je miesto pre prvky Facebooku ako To sa mi páči alebo Zdieľať.

Cover foto by mala, rovnako ako hlavička webstránky, napovedať o tom, v čom podnikáte alebo čo ponúkate.

Facebook umožňuje nahrať cover foto z vašich už nahraných albumov alebo z vášho počítača.

POZOR na to, čo na Facebook Timeline zdieľate a do akej miery

Podľa americkej agentúry Pew Internet stúpol v roku 2011 počet používateľov sociálnych sietí, ktorí si davájú pozor na to, čo zdieľajú a s kým. O takmer 8% stúpol počet odstránených priateľov.

S kreativitou získate na Facebook Timeline viac

Facebook Timeline Cover a ďalšie súčasti designu by mali vyzerať takto:

timeline cover, timeline rozmery

Platí pravidlo, že čím zaujímavejší je design Facebook stránky, tým viac fanúšikov a tým vyššia pravdepodobnosť získania vysokého EdgeRanku. Čím vyšší EdgeRank, tým vyššia pravdepodobnosť, že sa vaše príspevky zobrazia väčšiemu počtu fanúšikov. Bežne vaše statusy zasiahnu len 17% fanúšikov. Tipy na zvýšenie EdgeRanku nájdete tu.

Miesto pre Facebook Timeline aplikácie

Nie je nikde inde ako priamo pod Cover fotkou. Fotky sa vždy zobrazujú ako prvé, s tým sa musíme len zmieriť, ďalších 11 aplikácií si môžete ľubovoľne usporiadať. Prístup k aplikáciám cez šípku na piatom “tabe” dalsie aplikacie.

aplikacie timeline, aplikacie facbeook

Práca s príspevkami

Facebook nám umožňuje vrátiť sa v čase (do doby, kedy bola Facebook stránka založená) a ak sme na dôležitý moment v podnikaní alebo v živote zabudli, na časovej osi ho môžeme kedykoľvek doplniť, resp. vieme zmeniť dátum príspevkom, ktoré sme už zadali.

Ak máte časovo obmedzenú akciu alebo z iného dôvodu potrebujete na 7 dní spropagovať konkrétny príspevok, kliknite na ceruzku a vyberte Připnout nahoru:

zvyraznenie prispevku

Tretia možnosť pri práci s príspevkami je vytvorenie tzv. míľnikov alebo dôležitých udalostí. Kliknite na hviezdičku a potrebný príspevok zvýraznite, roztiahne sa na celú šírku profilu, čím sa stane menej prehliadnuteľný.

dolezity prispevok, highliht, medzník, míľnik

Čo ponúka Panel pre administrátorov alebo Panel pre správu

Výborný nápad z dielne Facebooku, ktorý správcom umožní vidieť na 1 mieste kompletný prehľad najnovších správ, fanúšikov, tipov k stránkam a štatistík:

facebook timeline, panel pre administrátorov

Prostredníctvom funkcie Pozvať priateľov dokážete pre vašu Facebook stránku získať nových fanúšikov z okruhu vašich priateľov alebo pozvánku zaslať na e-mail napr. vašim klientom (Pozvite ľudí, na ktorých máte e-mailový kontakt).

V sekcii Tipy pro stránky nájdete aj možnosť pre zmenu názvu Facebook stránky.

Ak ste však túto možnosť už raz využili, druhú šancu vám Facebook žiaľ nedá.

zmena názvu facebook stránky

Výhodou panelu pre administrátorov je, že pokiaľ vás irituje, môžete ho jednoducho skryť.

Viac článkov o význame Facbeooku pre vaše podnikanie na internete

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať