Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Keď online podnikanie pomáha a lieči

Biele fľaky na opálenej pokožke: to je vitiligo. V lete, keď chodia ľudia ľahšie oblečení,  je ho vidno viac. V posledných rokoch – aj po covide, či následkom stresu badať nárast výskytu. Vitiligo nie je nákazlivé. Ako sa dá vitiligo liečiť? 

Prinášame vám rozhovor s Ing. Petrom Ondrejmiškom, úspešným online podnikateľom, ktorý na BiznisWeb.sk založil a prevádzkuje e-shop Vitiligoshop.sk a spája komunitu s ochorením vitiligo.

V rozhovore s pánom Petrom sa dozviete:

1. Prečo ste si založili e-shop zameraný na vitiligo?

Peter Ondrejmiška, majiteľ e-shopu Vitiligoshop.sk
Peter Ondrejmiška ponúka
v e-shope produkty na liečbu
vitiliga, psoriázy a ekzému.

Koncom roka  2016 po rodinnej tragédii sa mi objavilo vitiligo. V povahe nemám prehrávať, a preto som zapojil všetky svoje zdroje a pustil sa do liečby. Bohužiaľ od lekárov som podporu nedostal, a tak som bol odkázaný sám na seba. Pomohol som si až nájdením amerického výskumu na vitiligo, kde sa spomínajú viaceré liečebné metódy, ktoré pomohli aj mne. Plus som sa skontaktoval s veľkým počtom ľudí z internetu, ktorí nejakým spôsobom dokázali získať naspäť svoj stratený pigment. Povedal som si, že keď som dokázal pomôcť sebe, bola by škoda nepomôcť aj ľuďom naokolo. Tak vznikol nápad vytvoriť internetový obchod. Písal sa vtedy koniec roka 2018. Popri práci som s malou dušičkou kúpil základnú verziu eshopu na BiznisWebe a predával prvé produkty priamo zo svojej izby. Eshop som mal hotový v priebehu pár týždňov popri tom, ako som zakladal firmu a zháňal dodávateľov po celom svete. Nevedel som, ako to celé „vypáli“ a z toho dôvodu som sa rozhodol kúpiť hotové riešenie eshopu. BiznisWeb bol pre mňa ideálny. Za veľmi rozumné peniaze som vytvoril svoj prvý eshop a bol som v podstate okamžite schopný začať ponúkať svoje produkty.

e-shop Vitiligoshop.sk prevádzkovaný na platforme BiznisWeb.sk
Pán Peter si vytvoril svoj e-shop Vitiligoshop.sk v BiznisWeb.sk celkom sám a sme veľmi radi, že neodmietol ponuku na otestovanie novej grafickej šablóny, ktorá mu pomohla zvýšiť organickú návštevnosť webu.

Peter Ondrejmiška, online podnikateľ z Vitiligoshop.sk
Peter Ondrejmiška, online podnikateľ s e-shopom Vitiligoshop.cz a Vitiligoshop.sk

2. Existujú vo Vašej oblasti podnikania nejaké bariéry podnikania?

Určite áno, produkty musia prejsť riadnymi kontrolami, najväčší problém bol s registráciou medicínskych nemeckých prístrojov na ŠUKL. Okrem komplikovanejších registrácií nových vlastných produktov by som za väčšie komplikácie považoval snáď už len rôzne certifikácie a kontroly kvality, ktoré boli finančne veľmi náročné.

3. Ako je to s konkurenciou? Dá sa povedať, že aj lekáreň, alebo kožný lekár je Vašim konkurentom?

Áno aj nie. S kožnými lekármi už dlhšie spolupracujeme a veľmi sa im páči naša robota, venujeme sa hĺbkovo jednému kožnému ochoreniu, kdežto oni ich riešia stovky. Tým pádom im ani nemám za zlé, ak nevedia niektoré liečebné postupy na vitiligo. Páči sa mi, že sú prevažne otvorení komunikácii a že ľudí odporúčajú priamo na naše stránky. Čo sa lekární týka, tak neponúkajú všetok náš sortiment. Tým pádom nám ani nemôžu úplne konkurovať. Pre nemecké medicínske UVB žiariče Dermalight sme výhradný distribútor od roku 2020 a ďalšie naše kľúčové produkty sú naša vlastná značka. Samozrejme, niektoré typy medicíny predávajú aj oni, takže určitý typ konkurencie tam je, avšak nie moc výrazný. Plus predávame aj veľmi „unique“ sortiment, hlavne čo sa týka kozmetiky, ktorú dovážame až z New Yorku.

Vitistop gél: ukážka produktu v e-shope Vitiligoshop.sk
Gél na reguláciu vitiliga: Vitistop gél.   „Je to moja vlastná značka produktov, ktoré sú silnejšie ako existujúce konkurenčné produkty, na čo som veľmi hrdý. Samozrejme, vývoj trval rok a pol a nebola to lacná záležitosť.“

4. Dá sa vitiligo liečiť? Kde nájdu ľudia overené informácie alebo zhrnutie liečebných postupov?

Odporúčam do pozornosti prečítať si článok na našom blogu o liečbe vitiliga UVB svetlom.

Ako na internete osloviť úzky zákaznícky segment

5. Váš e-shop je zameraný na úzky segment zákazníkov, budovanie povedomia o značke a vzťahov so zákazníkom má istotne veľký význam, tak aby uskutočnili v e-shope opakované nákupy.

Ako prebieha podpora predaja? Robíte nejaké aktivity na podporu predaja aj offline – napr. poradenstvo, kamenná predajňa, predajne bio potravín, kozmetické salóny, účasť na výstavách?

Áno, riešime najmä poradenstvo, buď formou telefonátov, alebo na uzavretých FB skupinách, kde sme celá komunita ľudí a kde si zdieľame svoje skúsenosti a názory. V budúcnosti plánujem spraviť aj prvú stretávku v rámci Česko – Slovenska.

6. Ako predovšetkým oslovujete zákazníkov? Má pre Vás zmysel PPC reklama, alebo je tým nosným pilierom SEO, sociálne siete, odporúčania, influenceri, vlastný blog…

Predovšetkým je to Google. Aby nás vôbec našli zákazníci, museli sme si platiť drahé reklamy. Avšak vďaka Googlu a jeho kľúčovým slovám sme sa stali pre ľudí viditeľnými. Okrem Googlu využívame aj sociálne siete, ale tie nemajú zatiaľ pre nás tak veľký význam. Vlastný blog píšeme už v podstate od začiatku, ľuďom sa páčia naše výsledky a keď im dáme jasne vedieť ako produkty kombinovať a používať. Jednému influencerovi sme pomohli zrepigmentovať tvár a krk a odvďačil sa nám reklamou zadarmo na jeho instagramovom účte: Pppeter – @patopopular.

7. Noví vs. vracajúci sa zákazníci: ktoré produkty v e-shope sa tešia najväčšej obľube a dá sa povedať, že si ich zákazníci pravidelne objednávajú?

Najťažšie aj najdrahšie je nájsť a získať nového zákazníka, práve z tohto dôvodu sa veľmi snažíme udržať existujúceho a ponúkať mu rôzne zľavy a poradenstvá zadarmo.

Najväčšej obľube sa určite tešia naše vlastné produkty Vitistop, ktoré boli vytvorené na mieru a ktoré sú kvalitnejšie ako tie, čo doteraz ponúkala konkurencia. Mali sme výhodu, nemuseli sme vymýšľať koleso, stačilo to existujúce spraviť kvalitnejšie a to sa nám, zdá sa, podarilo. Vitistop je moja vlastná značka produktov, ktoré sú silnejšie ako existujúce konkurenčné produkty.

Vitistop - výživový doplnok na vitiligo. Ukážka produktu v e-shope Vitiligoshop.sk
Výživový doplnok na vitiligo z vlastného výskumu: tablety Vitistop

8. Ako sa Vám darí získavať zákaznícke referencie? Sú zákazníci ochotní Vám odpisovať?

Toto je večný boj, nie je to recenzia na práčku alebo televízor a ľudia sa hanbia, poprípade ani nemajú záujem zdieľať svoje výsledky s ostatnými. Veľmi veľa úsilia ma stojí od nich získať nejaké recenzie. Častokrát sa však ani neodfotia a nevieme tým pádom ukázať ľuďom fotky pred a po. Na toto si už dávame pozor a na FB skupinách na ľudí apelujeme, aby sa fotili. Získavame vďaka tomu nové a nové recenzie a zvyšujeme dôveryhodnosť a kredit našich eshopov.

zákaznícke referencie v e-shope Vitiligoshop.sk
Zákaznícke referencie majú vplyv na úspešnosť internetového obchodu a aj pre Vitiligoshop.sk sú veľmi dôležité.

9. Plánujete expanziu do iných krajín, či využitie ďalších predajných kanálov? Alebo rozšírenie sortimentu? 

Momentálne máme v e-shope 6 jazykových mutácií, ktoré pokrývajú celú Európu. Plánujeme neskôr spraviť ďalšie verzie a prejsť do celého sveta, ale momentálne máme iné priority, hlavne doladiť existujúce jazykové verzie e-shopu. 

Áno rozširujeme aj sortiment na psoriázu a atopický ekzém, keďže naše UVB zariadenia liečia aj tieto ochorenia. Je to celkom škoda, že nemáme viac času na tieto aktivity. V budúcnosti by som sa chcel viac venovať práve týmto aktivitám a moju terajšiu agendu rozdeliť iným.

Ďakujeme pánovi Ondrejmiškovi za rozhovor!

Ako zvýšiť počet objednávok v e-shope?

Kvalitné popisky k produktom a prehľadný e-shop s pútavým webdesignom, to je základ.

Ale aj spätná väzba vo forme hodnotenia produktov, či referencií od zákazníkov má pre e-shop veľkú hodnotu a má zásadný vplyv na počet objednávok. 

Viac k tejto téme sa dočítate aj tu:

Získajte nových zákazníkov vďaka referenciám

Content marketing pre webstránky a e-shopy

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať