Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vám notifikácie na webe zvýšia objednávky a dôveru e-shopu

Záujem o notifikácie v e-shope rastie. V júni 2019 sme vám na českom blogu predstavili notifikácie na web od Notifikuj. Za rok sa aplikácia výborne osvedčila nielen českým, ale i slovenským e-shopárom, ktorým pomáhá oslovovať návštevníkov webu, zaujať ich aktivitou zákazníkov a ďalších návštevníkov a doviesť ich až k nákupu. A to všetko cez skutočné dáta.

V čom spočíva úspech Notifikuj? Aké novinky aplikácia prináša a prečo by ste aj vy mali notifikácie konečne vyskúšať?

notifikuj pomôže zvýšiť počet objednávok i dôveryhodnosť e-shopu
Notifikácie od Notifikuj.cz zvýšia okrem dôveryhodnosti vášho e-shopu aj počet objednávok.

Notifikuj pracuje so sociálnym dôkazom

Hneď, ako dostanete návštevníka na svoj e-shop, čaká vás ďalšia, oveľa ťažšia úloha. Potrebujete, aby nakúpil. Musíte ho zaujať a dať mu dôkaz, že je na správnom mieste, že je dobrý nápad, aby práve na vašom e-shope utratil svoje peniaze. V tom vám pomôže práve Notifikuj. Na webe zobrazí notifikácie o poslednej objednávke, hodnotenie spokojnosti z Heuréka CZ/SK alebo Zboží.cz, prípadne ukáže množstvo ľudí, ktorí už vašu ponuku videli.

Týmto informáciám hovoríme sociálny dôkaz. Je to alfa a omega notifikácií od Notifikuj. Zo svojej podstaty máme radi známe, osvedčené a overené veci. Chceme vedieť, na čom sme, chceme mať jasno. Preto dáme na doporučenie a skúsenosť ostatných vo chvíli, keď sa rozhodujeme nakúpiť to, v čom si sami nie sme celkom istí. A je jedno, či ide o nákup v kamennom obchode, alebo online v e-shope.

Keď sa dozvieme, že Jozef zo Žiliny práve dokončil objednávku alebo, že 1 269 ľudí navštívilo tento web za posledných 7 dní, inštinktívne vyhodnotíme e-shop ako dôveryhodný a obľúbený. Túžba nakúpiť a pridať sa k ďalším spokojným zákazníkom stúpa a od dokončenia objednávky nás delí len kliknutie.

Notifikácie dokážu zvýšiť množstvo objednávok priemerne o 10 – 12 %. Môže to byť ale aj viac. Dôkazom je prípadová štúdia z e-shopu Expres Menu, kde došlo k zvýšeniu konverzií až o 33 %.

A/B test: Overte si, ako vám notifikácie pomáhajú

Notifikácie od Notifikuj uľahčujú rozhodovanie a ovplyvňujú dokončenie požadovanej akcie, najčastejšie, ako už iste viete, objednávky. Ako ale zistiť, že to tak naozaj je a že aj vo vašom e-shope pôsobia na potenciálnych zákazníkov pozitívne?

Vyhodnotenie konkrétneho zvýšenia konverzného pomeru po nasadení notifikácií ešte nedávno prebiehalo len cez Google Tag Manager a testovaciu kampaň v Google Optimize. Pre marketérov nič extra zložité. Pre bežného e-shopára však takmer nadľudský výkon, na ktorý nemal potrebný čas, energiu a často ani vedomosti.

Teraz vám stačí len kampaň, ktorú chcete testovať. Prínos notifikácií si ľahko overíte priamo v aplikácii Notifikuj, stačí zopár kliknutí. A/B testy využijete hlavne pre otestovanie verzie s notifikáciami a bez, ale neskôr môžete porovnávať rôzne upravené kampane a zistiť, ktorá je pre vaše publikum účinnejšia.

Ako na to? Akonáhle si vytvoríte prvú kampaň a overíte bezchybné zobrazenie notifikácií na webe, môžete spustiť prvý A/B test. Naklikáte si varianty pre zobrazenie, ako cieľ vyberiete ďakovaciu stránku a nakoniec zvolíte čas spustenia. Uložíte a máte hotovo.

Potom už si len počkáte na výsledky. Tie môžu vyzerať napríklad takto:

Výsledok A/B testu slovenského e-shopu s osvetlením a žiarovkami.
Výsledok A/B testu českého e-shopu s nápojmi.
Výsledok A/B testu českého e-shopu s fitness produktmi.

Zviditeľnite novinky, zľavy alebo súťaž na Facebooku

Keďže notifikácie pôsobia ako sociálny dôkaz záujmu a dôvery vo váš e-shop, ich obsah vzniká na základe reálnej aktivity návštevníkov alebo zákazníkov. To je jedna z možností využitia notifikácií. Tou druhou je tvoriť vlastný obsah. Preto vznikla plne editovateľná notifikácia TOP ponuky, ktorá je pripravená pre vaše vlastné nápady a informácie.

Možnosti sú takmer neobmedzené. A pretože do notifikácie môžete pridať aj odkaz, veľmi rýchlo návštevníka presmerujete na akúkoľvek stránku e-shopu alebo externý link. TOP ponuky vám pomôžu pri propagácii výpredajov a špeciálnych akcií, upozornia na novinky alebo extra výhody pre registrovaných. A to je skutočne len malý zlomok. Pozrite sa sami, aký rôznorodý obsah v TOP ponukách prezentujú klienti Notifikuj:

Notifikácia na akčnú ponuku k nákupu na fairmade.cz.
Notifikácia ako pomocník pri nábore nových kolegov na seminarkyza1.cz.
Notifikácia pozýva k návšteve kamennej predajne Dk-obchod.
Notifikácia na esat.sk pripomína výhodu registrácie.

Notifikácie v češtine, slovenčine a angličtine

Notifikuj je síce česká aplikácia s administráciou a podporou v českom jazyku, no notifikácie si môžete nastaviť najnovšie aj v slovenčine či angličtine. Voľba jazyka je súčasťou kampane, ktorú si vytvoríte ku konkrétnemu webu, takže môžete mať notifikácie pokojne aj vo všetkých jazykových verziách v jednom jedinom účte.

To je jedna zo zaujímavých výhod Notifikuj. V rámci jedného účtu máte možnosť vyskúšať si prvých 14 dní úplne zadarmo, ale notifikácie tiež môžete nastaviť pre viac webov a na každý z nich si vytvoriť neobmedzený počet kampaní s rôznymi variantmi notifikácií. To ocenia hlavne e-shopári s viacerými webmi alebo tématickými mikrostránkami.

Zaujímavé, však? Vyskúšajte si Notifikuj na prvých 14 dní zadarmo aj vy >>> https://notifikuj.cz

Navyše, pre klientov BiznisWebu máme špeciálnu akciu na platené tarify. V administrácii svojho webu, v sekcii Nastavenia > Výhodné ponuky nájdete odkaz k registrácii a zľava 20% na mesačný a 10% na ročný tarif je vaša =).

avatar
Autor: Petr Panzner Konateľ a mozog spoločnosti Notifikuj.cz

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať