Kto šetrí má za 3 alebo ako podnikať na internete a získať eshop úplne zdarma?
Plánujete rozbehnúť na internete vlastný biznis? Poradíme vám, ako založiť e-shop alebo webstránky zdarma a hneď na začiatku ušetriť. Cena za úspech nemusí byť nutne vysoká, dôležité je poznať všetky možnosti a vedieť sa v nich zorientovať.
Na internete nájdete kopec služieb, ktoré vám ponúkajú tvorbu e-shopu zdarma. Dôležité je ale zistiť, aké funkcie máte k dispozícii a ako je to s prechodom na platenú verziu. Ponúka dané free riešenie technický support, alebo si musíte poradiť sami a hľadať odpovede na internete?
Ideálne je, ak sa s prevádzkovateľom dokážete stretnúť na osobnom meetingu. Pretože raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť.
Získajte nových zákazníkov a neplaťte ani korunu!
1. TESTUJTE
Stačí si jednotlivé riešenia otestovať a vybrať to najvhodnejšie. Určite sami zistíte, že za rovnakých podmienok môžete niekde inde získať oveľa viac.
2. JEDNODUCHÁ ADMINISTRÁCIA
Zamerajte sa hlavne na samotnú administráciu e-shopu alebo webu. Vyberajte len e-shop systémy, ktorých administrácia je rýchla a funguje na spoľahlivom hostingu.
3. GRAFIKA DOKÁŽE MNOHO
Pri tvorbe e-shopu zdarma nemusíte byť ani programátor, ani grafik a pritom môže váš internetový obchod alebo web vyzerať profesionálne. Ideálne je, pokiaľ e-shop systém ponúka veľa možností úprav webdizajnu. Vďaka variabilite nie ste závislí na niekoľkých predpripravených šablónach.
4. SPRÁVNE ZOBRAZOVANIE NA MOBILOCH
By malo byť samozrejmosťou. Bez responzívnej šablóny dnes konkurenciu na internete neporazíte. Poriadne si preto vyskúšajte jednoduchosť, optimálnu použiteľnosť a skutočnú funkčnosť mobilnej šablóny priamo na vašom mobile. Neverte tvrdeniam poskytovateľov, často sú v mobilných šablónach zásadné chyby.
Počet zákazníkov z mobilných zariadení totiž každý rok stúpa. Tento rok odborníci odhadujú nárast až o 38 % (zdroj).

ukážka responzívnej šablóny e-shopu fakeeurope.com, ďalšie responzívne šablóny nájdete medzi našimi referenciami
Veľa času vám ušetrí napríklad aj automatické generovanie šablóny jedným kliknutím.
5. ĽAHKÁ NAVIGÁCIA
Orientáciu zákazníkov na svojom e-shope zlepšíte vďaka drobkovej navigácii, rozcestníkom, dynamickým bannerom alebo odkazom v pätičke webu. Dôležitá je dostatočná veľkosť fontov, dobre čitateľná na všetkých typoch displejov a pre všetky generácie.
6. VÁŠ E-SHOP MUSÍ BYŤ V BEZPEČÍ
Vyberajte len také služby ponúkajúce e-shop zdarma, ktoré fungujú na spoľahlivom hostingu, majú k dispozícii zálohy vašich dát a prešli bezpečnostným auditom. Nehovoriac o SSL certifikátoch zdarma a navždy.
7. MYSLITE NA ZAJTRAJŠOK
Do budúcna určite oceníte aj aktualizácie systému, na ktorom budujete svoj e-shop. Mali by byť rovnako zdarma. Nenechajte sa poskytovateľom e-shop systému obmedzovať. Hlavne, čo sa týka napojenia e-shopu na platobné systémy a dopravcov. S rastom vášho biznisu získate veľmi ľahko lepšie podmienky v inej banke. Bola by škoda prísť o novú príležitosť, ako zefektívniť vaše podnikanie.
8. OVERTE SI PROFESIONALITU PROVIDERA
Preklepnite si, či poskytovateľ, o ktorého služby sa zaujímate, prevádzkuje vlastný blog, kde vám poradí ako začať podnikať na internete, alebo napovie, čo je potrebné k založeniu e-shopu. Ideálny provider je ten, ktorý vám zdarma ponúkne praktické návody, ako čo najlepšie robiť SEO alebo ako čo najefektívnejšie nastaviť reklamnú PPC kampaň.
Vytvorenie e-shopu a štart vlastného podnikania na internete pre vás nemusí byť finančne náročné. Veľa financií dokáže ušetriť výber kvalitného poskytovateľa e-shopu zdarma. Preto si pred finálnym rozhodnutím otestujte viac providerov, dohľadajte si referencie ich zákazníkov, prípadne ich rovno oslovte.
Snažte sa nájsť takého poskytovateľa, ktorý na sebe neustále pracuje a rozumie vašim požiadavkám. V ideálnom prípade vás aj pravidelne informuje o novinkách, legislatívnych zmenách a nových funkciách. Vy sa tak môžete naplno koncentrovať len na svoj biznis.
*Poznámka: originál článku nájdete aj na LUPA.cz