Význam FAQ pre e-shop
Ak pravidelne sledujete náš blog o podnikaní na internete, určite už viete, že obsahový marketing nie je len písanie článkov. Mal by riešiť „problémy“ zákazníkov pred, počas aj po odoslaní objednávky.
A práve FAQ (sekcia Časté otázky na webe či e-shope) je skvelý spôsob, ako ponúknuť zákazníkom tie správne informácie aj po zakúpení Vašich produktov.
Prečo mať na webe FAQ?
Sekcia Časté otázky by v e-shope nemala chýbať, pretože:
1. Zvyšuje dôveryhodnosť e-shopu – ak viete poskytnúť relevantné odpovede na konkrétne otázky zákazníkov, nemusíte ich už viac presviedčať o tom, že presne viete, čo potrebujú a že im rozumiete. Sami prídu na to, že ste v tom, čo robíte, “doma”.
2. Šetrí čas – nielen ten Váš, ale najmä čas Vašich zákazníkov a návštevníkov webu. Máte pre nich informácie, ktoré potrebujú v tomto momente, bez zdĺhavého surfovania po internete. Pre Vás je sekcia FAQ aj benefitom – poskytuje odpovede, argumenty, napr. aj pre nových pracovníkov.
3. Znižuje počet telefonátov, e-mailov a v konečnom dôsledku aj reklamácií – nielen v prípade, že ponúkate technické služby alebo produkty. Návod, ako sa správne starať o Vaše produkty, môžete prelinkovať aj do detailu samotných produktov, ktorých sa to týka. Zákazníci tak hneď pri kúpe produktu zistia, ako s ním manipulovať, ako ho čistiť a pod. A tak môžu Váš produkt využívať dlhšie a naučiť sa s ním správne zaobchádzať.
4. Zlepšuje komunikáciu so zákazníkom – rovnako, ako napr. podrobné informácie o produktoch v e-shope, formulár, anketa, kniha návštev alebo diskusné fórum. Na záver každej otázky môžete pridať link na kontaktný formulár, aby Vás zákazníci mohli hneď osloviť s ďalšími otázkami.
FAQ a jeho dôležitosť pre SEO
V BiznisWeb.sk dokážete vďaka FAQ zvýšiť vyhľadávanosť e-shopu na konkrétne pojmy a samozrejme, efektívnejšie ponúknuť zákazníkom hľadané odpovede.
Paradoxne, práve vďaka vyčerpávajúcim návodom, dokážete získať nových zákazníkov, aj od konkurencie.
FAQ je skvelá príležitosť ako získať nových zákazníkov.
Navyše, v sekcii Časté otázky môžete zrecyklovať obsah, ktorý už máte k dispozícii. Odporúčame urobiť tzv. Inventúru obsahu, uvidíte, že plno tém ste už rozpracovali aj v rámci Vášho blogu.
Do práce sa môžete pustiť hoc aj hneď! Veríme, že sme Vás naštartovali tým správnym smerom. Veď zvýšiť dôveryhodnosť a predaj možno aj prostredníctvom FAQ.
Prajeme pohodové “tvorenie”