Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako zarobiť na Affiliate marketingu a nezdvihnúť zadok zo stoličky

ako zarobiť pomocou affiliateViete, čo je Affiliate marketing? Určite ste o ňom už počuli. Je to veľmi výnosný spôsob predaja produktov a služieb prostredníctvom ďalších sprostredkovateľov. Vďaka Affiliate dokážete v tom istom čase a bez veľkej námahy niekoľkokrát znásobiť Vaše predaje.

Popularita Affiliate každým rokom stúpa. Jedná sa o jeden z najvýnosnejších spôsobov predaja, vďaka ktorému si viete naozaj slušne zarobiť a zároveň byť sám sebe pánom.

To je síce múdro povedané, ale čo to v praxi znamená a ako na to?

Affiliate marketing v praxi

Pre zjednodušené pochopenie: Predstavte si, že napríklad pripravíte nejaký konkrétny kurz a chcete ho predať. Vo Vašej databáze nemáte veľa kontaktov a ani na sociálnej sieti veľa fanúšikov. No jasné, že chcete získať čo najviac účastníkov kurzu. Váš kurz je síce perfektný, ale sám asi veľa vody nenamútite a to je škoda. Presne tu je priestor na Affiliate spoluprácu.

Tak si prizvete do spolupráce “obchodníkov”, ale nie takých tých klasických, ale Affiliate partnerov, ktorí budú Vašu ponuku šíriť ďalej a prinesú Vám účastníkov kurzu. Nie iba potenciálnych, ale takých, ktorí si kurz reálne zaplatia.

Jedná sa o to, že Affiliate sieť (rozumej –  Affiliate partneri, resp. Affiliate “obchodníci”) odporúča Vaše produkty/služby a predáva ich cez Affiliate systém. Každý člen Affiliate siete dostane svoj unikátny htttp link na ten istý kurz, prostredníctvom ktorého kurz predáva.

Aká je úloha Affiliate inzerenta?

Vy spustíte Affiliate, nastavíte pravidlá, ponúknete odmenu pre každého, kto pre Vás získa účastníkov do kurzu. Môžete prípadne aj odstupňovať odmenu po každých 20 predaných kurzoch a Affiliate partnerov tak motivovať ešte viac. Takže Váš úspech závisí, samozrejme, aj od toho, ako nastavíte odmeny a benefity a tiež od toho, ako pripravíte landing page a samotnú propagáciu kurzu.

Výhody pre Affiliate inzerenta

V porovnaní s PPC reklamou je to oveľa lacnejšia forma propagácie, pretože ako predajca platíte naozaj len za reálny predaj produktov, nie za počet kliknutí.

Na rozdiel od klasických obchodníkov, ktorým musíte preplatiť aj náklady za PHM, príp. im platíte aj nejaký menší paušál či kanceláriu, tu platíte naozaj len za to, čo reálne od Affiliate partnerov získate – resp. počet zaplatených vstupeniek do kurzu a tak, ako sa vopred dohodnete, bez ďalšieho zbytočného navýšenia a nejakých nepredvídaných výdavkov.

Niektoré spoločnosti dokonca ponúkajú aj rôzne ďalšie benefity či prémie, aby motivovali najlepších. Napríklad, najlepší traja získajú ďalší finančný bonus alebo víkendový pobyt 1+1 v Tatrách, či dovolenku pri mori.

Vyhodnotenie Affiliate kampane

Podľa konkrétnych http linkov Vám systém sám vyhodnotí predaj za každého Affiliate partnera a aj ich provízie. Každý z členov vidí svoj profil a aktuálny stav provizií.

Vy, ako inzerent, presne viete, na základe ktorého linku (a predávajúceho) bol Váš kurz komu a kedy predaný, aj kto predal Vašich kurzov najviac a komu sa darilo menej.

Affiliate marketing využíva model CPA (Cost Per Action), inzerent preto platí len za vopred určenú akciu, ktorú od kampane očakáva (zdroj).

Prostredníctvom analytických nástrojov je možné splnenie cieľa Affiliate kampane vždy presne odmerať.

Výhody pre Affiliate partnerov

Každý máme svoju databázu kontaktov a fanúšikov na sociálnej sieti. Prakticky nerobíme nič, len pridáme ďalší post na svoju Facebook stránku a vyzveme fanúšikov, aby sa do kurzu pridali s tým, že im ozrejmíme prínos kurzu. Dôvod, prečo sa doň investovať oplatí a čo tým získajú.

To iste urobíme aj s databázou emailových kontaktov. Pripravíme a odošleme newsletter celej svojej databáze.

Ako partner nemusíme vôbec vstať od počítača a urobiť ani krok pre to, aby ste zarobili. Všetko sa deje online. Stačí vhodne podať ľuďom obsah a presvedčiť ich. Potom už len sledovať, čo sa deje na Vašom Affiliate účte a ako pribúdajú provízie.

Týmto spôsobom si dokážete slušne zarobiť bez väčšej námahy. Takže Vás to vlastne nič nestojí, iba email, či status na Facebooku.

Ale pozor!

Je nevyhnutné, aby to, čo ponúkate ako Affiliate partner svojim potenciálnym zákazníkom, malo aspoň čo to spoločné s tým, čo vlastne robíte. Keď ste copywriter a budete ponúkať kurz Ako správne telefonovať, budiš. Ale, ak ste fitnes tréner a budete cez Affiliate ponúkať kurz Ako správne telefonovať, bude to trošku od veci, že? Ale môžete napríklad ako tréner predávať kurz, ako sa správne stravovať, alebo môžete predávať športové oblečenie.

Prečo? Treba mať na pamäti, že Vašich fanúšikov môžete osloviť len s tým, čo by logicky mohlo byť predmetom ich záujmu a je príbuzné tomu, čo robíte. Nejakým spôsobom to dopĺňa, rozširuje Vašu štandardnú ponuku. Inak je šanca, že stratíte ich priazeň väčšia ako šanca, že uspejete. Lebo Vaše kontakty majú iné záujmy… Pozor na to.

Affiliate inzerent aj sieť vo výhode

Affiliate marketing je teda spôsob, ako si aj v prípade, že ste inzerent, alebo aj v prípade, že ste člen siete, teda partner, dokážete slušne a bez väčšej námahy zarobiť v reálne krátkom čase.

Ak Vás zaujíma viac o tom, ako nastaviť Affiliate marketing a aká je momentálne situácia v oblasti Affiliate marketingu na Slovensku, prečítajte si rozhovor so Štefanom Polgárim, spoluzakladateľom Affiliate siete DOGNET, ktorá vyhrala Affiliate Awards 2015.

avatar
Autor: Daniela Mudráková Daniela je profesionálna copywriterka, špecializuje sa aj na SEO copywriting a content marketing. Je expertka na písanie pútavých textov pre webstránky, e-shopy i blogy. Cenné rady, ako tvoriť obsah, ktorý vám pomôže získať viac zákazníkov, nájdete aj na Danielinom blogu danielinopero.sk. Momentálne pracuje ako Online Manager pre happybaby.sk.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať