Ešte stále neviete, aké farby použiť na dizajn vášho webu?
Viete, ako na vašich zákazníkov pôsobia farby na vašom webe? Urobte dobrý dojem a získajte si pozornosť návštevníkov vášho webu od prvého momentu. Inovujte jeho dizajn v súlade s psychológiou farieb.
Zdá sa vám to komplikované? Poďme sa spolu naučiť, ako na dizajn, ktorý pomôže tomu, aby sa “u vás” vaši zákazníci dobre cítili, radi dlhšie zdržali a aj vás radi kontaktovali či radi u vás nakupovali.
O význame teplých farieb vo webdizajne sme hovorili v predchádzajúcom článku. Pozrime sa teraz na neutrálne farby, ideálne nielen na tvorbu kontrastov. Na záver máme pre vás skvelý nástroj, ktorý vám kombinovanie farieb výrazne uľahčí.
NEUTRÁLNE FARBY VO WEB DIZAJNE
Využívajú sa hlavne ako farby pozadia. Dotvárajú alebo zvýrazňujú dizajn. Veľmi často sú spájané s ostatnými, výraznejšími farbami. Aj preto je význam a dojem z týchto farieb vo veľkej miere definovaný teplými alebo chladnými farbami, s ktorými sú práve kombinované.
Čierna farba
Najsilnejšia z neutrálnych farieb. Dizajn, v ktorom dominuje čierna môže byť konzervatívny, moderný, tradičný, nekonvenčný. Všetko je závislé od farby, s ktorou je čierna v dizajne kombinovaná. Funguje ako zosilovač vlastností iných farieb, ktoré zvýrazní.
V pozitívnom zmysle je spájaná so silou a formálnosťou. V dizajne je čierna často použitá na výrazných, ostrých, ale i elegantných a formálnych weboch.
V negatívnom zmysle býva interpretovaná ako farba zla, smrti a tajomna. Vo väčšine západných krajín sa často spája so smútkom, ale taktiež s rebéliou, Halloweenom (v našom prípade s Pamiatkou zosnulých – Dušičkami).
Biela farba
Je síce protipólom čiernej, rovnako však dokáže pôsobiť s akoukoľvek inou farbou. Na rozdiel od čiernej, biela farba zvýrazňuje, podčiarkuje vlastnosti ostatných farieb, necháva im priestor vyniknúť a prepožičiava im čistotu.
Často využívaná v minimalistických, jednoduchých dizajnoch alebo v prípadoch, kde chceme poukázať na čistotu a jednoduchosť, nevinnosť, bezúhonnosť.
Je spájaná s dobrom, a práve anjeli a božstvá sú bielou vyobrazení. V západných krajinách je tradičnou farbou svadobných šiat, ale taktiež sa využíva v zdravotníctve (napr. odevy lekárov a sestier).
Šedá farba
Nepôsobí tak ostrým dojmom ako čierna, no stráca čistotu bielej farby. (Samozrejme záleží od konkrétneho odtieňa, ktorý je použitý v danom dizajne.) Môžeme ju zaradiť k chladnému koncu spektra farieb.
Môže pôsobiť náladovo až depresívne, tiež konzervatívne, formálne, profesionálne, ale aj veľmi sofistikovane, ak je využitá v správnom type dizajnu.
Najčastejšie je používaná na pozadie, ale aj na farbu písma.
Hnedá farba
Hnedá v nás vyvoláva pocity zodpovednosti, vytrvalosti a zemitosti. Môže byť považovaná aj za fádnu, nevýraznú farbu, záleží od jej odtieňa.
Je spájaná s prírodou, farbou zeme a dreva. Pomáha priniesť prírodné teplo, pocit bezpečia, domova a pohodlia do dizajnu.
Je často využívaná na pozadie, imitáciu drevenej a občas aj kamennej textúry. Jej tmavšie odtiene môžu byť využité ako náhrada za čiernu, a taktiež sa môže objaviť ako farba písma.
PALETA FARIEB
Pri vytváraní dizajnu webu je podstatné uvedomiť si, aké pocity chceme u návštevníka nášho webu vyvolať a tomuto prispôsobiť jeho farby. Aby boli v súlade s vašim zámerom aj filozofiou vašej firmy, ktorú budú reprezentovať. Veríme, že vám náš predošlý a tento článok pomohli pochopiť ich význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o správnom miešaní a kombinácií farieb, odporúčame https://paletton.com.
Jedným z dvoch hlavných prvkov na stránke je paleta farieb. Vo vonkajšom kruhu palety si môžete vybrať farbu, ktorú chcete ako hlavnú farbu pre váš dizajn. Vo vnútornom kruhu si môžete vybrať konkrétny odtieň danej farby.
V ľavej časti obrazovky sa nachádza druhý hlavný prvok – simulátor.
V tejto časti vám simulátor vygeneruje jednotlivé farebné odtiene, na základe vami zvolenej hlavnej farby, ktoré odporúča skombinovať tak, aby bola webstránka prehľadná a farby dobre rozlíšiteľné.
Kliknutím na jednotlivé štvorce sa vám zobrazí tabuľka obsahujúca informácie o konkrétnej farbe. Dané hodnoty si môžete uložiť a poslať svojmu grafikovi, prípadne ich zúžitkovať pri tvorbe vašej grafiky vo Floxe.
Pri zvolení svojej základnej farby si môžete vybrať z viacerých paliet, ktoré software predpripravil. Nemusíte teda odtieň farby ručne zdĺhavo vylaďovať. Môžete si vybrať z predpripravených možností. Túto možnosť vyvoláte kliknutím na tlačítko PRESETS v dolnej časti.
Pri vyberaní správnej farby a jej odtieňov sa nemusíte obmedzovať len na jednu farbu. Môžete si vybrať z viacerých možností – kombinovať 1 až 4 farby (viac kombinácií samostatných farieb sa neodporúča, medzi samostatné farby neradíme jednotlivé odtiene). Z možností si môžete vyberať v hornej lište. Kliknutím na tlačítko „add complementary“ sa vám k vybranej možnosti doplní ďalšia farba. Podľa zvoleného množstva farieb sa zmení aj simulátor vpravo.
Ak ste sa zatiaľ nerozhodli, aká farba sa vám páči, aký web dizajn si zvoliť, aké rozloženie stránky si vo Floxe vybrať, máme pre vás tip.
RESPONZÍVNY DIZAJN A GENEROVANIE ŠABLÓNY PRE E-SHOP
Do redakčného systému Flox vám naši programátori zakomponovali aj prvky umelej inteligencie, takže si môžete zmeniť webdizajn len 1 klikom na Vygenerovať šablónu.
Táto vám vyberie náhodné rozloženie webu, náhodný banner a následne sa začína diať tá zaujímavá časť.
Flox analyzuje farebné zloženie banneru, podľa toho vyberie najviac využívané farby a zosúladí ich podľa grafických pravidiel. Zvolené farby teda ladia nielen medzi sebou, ale aj spolu s bannerom.
Flox, presne vie, ktoré časti webu sú dôležité (ako napríklad menu alebo nákupný košík), a preto im vždy pridelí výraznejšie farby. Pri menej dôležitých miestach využíva Flox jemnejšie farby. Farebná schéma šablóny potom pôsobí kompaktne a používateľsky príjemne.
Automatické generovanie šablón obsahuje každý z našich balíčkov, dokonca aj eshop zdarma, web zdarma na BiznisWeb.sk. Flox dokáže vytvoriť tisícky kombinácií farieb, písma a dizajnových prvkov, ktoré vám pomôžu oživiť váš web.
A teraz sa už môžete smelo pustiť do inovácie vašej grafickej šablóny webu. Ak si aj napriek našim odporúčaniam neviete dať rady, nezúfajte. Pre vaše webstránky a e-shopy od BiznisWebu si môžete tvorbu grafického dizajnu kedykoľvek doobjednať.
Tie správne farby pre váš biznis vám želá BiznisWeb 🙂