Chcete získať spätné odkazy, ktoré Google miluje? Vieme ako na to
Potrebujete pre vaše webstránky alebo eshopy kvalitné spätné odkazy? Radi vám poradíme zopár trikov, ako s budovaním spätných odkazov začať a ako ich funkčnosť kontrolovať.
V predchádzajúcich článkoch sme sa naučili, ako vytvoriť SEO friendly webstránky a eshopy a ako pomôcť eshopu vyšplhať sa na vyššie pozície vo vyhľadávaní na Googli.
Podľa aktuálnych SEO trendov je dnes podstatné presviedčať vyhľadávače práve o tom, že váš obsah je ten najkvalitnejší.
A my už vieme, že
kvalitný obsah vám môžu pomôcť vytvoriť napr. aj niektoré free nástroje
vyššiu mieru preklikov na vaše odkazy na Google získate vďaka Rich Snippets
a posledným esom v rukáve je Linkbuilding.
Hneď ako začnete optimalizovať vašu stránku, odporúčame, overiť si ju v Search Console.
Je to jeden z najvyužívanejších nástrojov na Googli. Ak ste ešte nemali tú česť, odporúčame prezentačné video.
Pomocou neho zistíte:
koľko vašich stránok Google indexuje,
na aké kľúčové slová sa umiestňujete vo vyhľadávaní (aj ich variácie),
koľko ľudí vašu stránku navštevuje,
počet stránok, ktoré odkazujú na váš web,
duplicitné, chybné stránky a odporučí vám ako ich opraviť.
Dokážete vložiť mapu stránok – súbory, vďaka ktorým podávate dôležitú informáciu vyhľadávačom o tom, ako je vaša stránka organizovaná, aký obsah je aktuálne k dispozícii ( metadata, informácie o obrázkoch, videu …). Nie je to povinné, ale tento krok odporúčame najmä majiteľom novo vytvorených webstránok či eshopov.
Použiteľnosť v mobilných zariadeniach. Zobrazuje chyby, ktoré Google našiel počas načítania stránok a aplikácie.
Funkciou Fetch as Google urýchlite indexáciu nových URL adries.
Budovanie spätných odkazov
Aby sme mohli budovať spätné odkazy, chce to v prvom rade obsah, ktorý stojí za to šíriť ďalej. Rýchlosť, akou sa dokáže váš odkaz šíriť je v dnešnej dobe šialená.
Vďaka kvalitným odkazom je potom oveľa jednoduchšie nadväzovanie nových kontaktov, vytváranie spolupráce a zvyšovanie autority vašich stránok. A prečo tomu nepomôcť? Veď to všetko vedie prirodzene k propagácii vašej webstránky či eshopu.
Ale pozor! Ak sú Google odkazy navrhnuté tak, aby “LEN” manipulovali Googlom, považuje ich za neprirodzené a ak ich máte príliš veľa, môže sa stať, že budete penalizovaní.
Prečo Google neznáša umelo vytvorené, platené odkazy?
Ide o manipulatívne postupy, ktoré sa Googlu nepáčia a preto ich zakazuje. Všetky, akousi “skratkou”, nazvime to pravým slovom, podvodom, majú zvýšiť v krátkej dobe nárast návštevnosti na webstránke.
A čo potom? Google sa rozhodne vinníka potrestať vyradením z indexu. Veď, za chyby a klamstvá sa platí, nie?
Medzi nedovolené, tzv. Black Hat SEO, praktiky patrí napr.:
duplicitný obsah na rôznych doménach a v horšom prípade kopírovanie obsahu konkurencie
opakovanie kľúčových slov a fráz, zbytočné prehustenie obsahu kľúčovými slovami
s obsahom nesúvisiaci text
stránky bez informačného obsahu, vytvorené len pre účel zisku z reklám
skrývanie textu v zápätí stránky – resp. prefarbenie textu podľa farby v zápätí stránky
Čo sa stane s mojou stránkou, keď Google objaví umelo vytvorené odkazy?
Google vám môže poslať špeciálny email, v ktorom vás upozorní, že ste prekročili pravidlá Webmasterov. Budete vyzvaní k náprave nekalých techník, ktoré ste použili.
Ak by ste to chceli predsa len risknúť, dobre si to rozmyslite. Viete, čo vám hrozí? Tu sú iba tie najmiernejšie postihy:
náhly pokles v umiestnení v Google na kľúčové slovo, na ktoré ste sa predtým umiestňovali dobre,
pokles návštevnosti stránok z mesiaca na mesiac,
prípadné úplne zmiznutie webstránky z vyhľadávania.
Takže, zahrávať sa so spätnými odkazmi na Googli, sa naozaj nevypláca.
Ako získať spätné odkazy na Slovensku?
Prehľad možností, ako získať spätné odkazy sme preberali v článku nedávno, ale pripomeňme si v skratke
a.) Registráciou do Slovenských katalógov: Iné zdroje
b.) Prispievaním na sociálne siete a rôzne fóra: hľadajte špecifické otázky. Zisťujte si aktuálne trendy a problémy, ktoré zákazníci riešia. Reagujte komentárom, radou, otázkou.
Kvalitné spätné odkazy získame aj pomocou:
Open Site Explorer: vďaka nemu zistíte, odkiaľ získava spätné odkazy vaša konkurencia a tiež, aká je kvalita spätných odkazov. Dokážete si porovnať údaje z 3 konkurenčných webov.
TIP – predplaťte si verziu na jeden mesiac zdarma. Ten čas vám stačí na to, aby ste si dokázali vytvoriť vašu vlastnú stratégiu.
2. Majestic SEO: Majestic SEO je vo freemium verzii dosť osekaný. Ale dokážete analyzovať svoj odkazový profil. Je chybou vnímať spätný odkaz len cez kľúčové slová. Je to neprirodzené. Malo by tam byť najviac odkazov najskôr z názvu webu / meno. Neprirodzené kľúčové slová vznikajú nákupom podvodných odkazov – teda nákupy veľkého množstva spätných odkazov za nízku cenu.
3. Copyscape: najznámejší nástroj pre kontrolu duplicity obsahu. Predovšetkým hľadá rovnaký, alebo podobný obsah na cudzích stránkach. Zistite, či vás niekto nekopíruje 😉
4. Talkwalker: monitoring konkurencie a získanie prehľadu na trhu.
5. Google Alerts: ak si správne nastavíte funkciu, príde vám napr. notifikácia o tom, že niekto o vás napísal článok, spomenul vás vo svojom blogu atď…
6. Ubersuggest: kľúčové slová z automatického dopĺňania v Google vyhľadávaní.
7. Keyword tool: alternatíva ku Googlovskému plánovaču slov, vo free verzi dokážete vygenerovať až 750 long-tailových slov.
8. Bryan Dean používa zaujímavú stratégiu. Podarilo sa mu navýšiť návštevnosť z vyhľadávania o 110 % za 14 dní. Ako to dokázal? Tzv. technikou Mrakodrapu.
Skladá sa z 3 krokov
Nájdenie obsahu / témy / článku, na ktorý sa oplatí odkazovať. Využiť môžete napr. nástroj Buzzsumo ako sme si spomínali vyššie alebo samotný Google.
Urobiť z toho ešte niečo lepšie. Vyberte si TOP články s najvyšším podielom odkazov, najviac zdieľaní. Je obsah krátky? Predĺžte ho. Je zastaralý? Obnovte údaje. Historický dizajn? Skrášlite ho. Prepájajte teóriu s praxou. Aby bol obsah použiteľný pre používateľov… .
Šírenie nového obsahu k tým správnym ľuďom. Zistite, kto zdieľal podobný obsah. Nemierte len tak, náhodne. Dajte si tú námahu a zistite viac o človeku/ stránke, z ktorej chcete získať odkaz. Porovnajte si napr. cez moz opensite explorer konkurenciu a oslovujte ich, či by nechceli zdieľať váš najnovší článok ako má u nich konkurent
TIP:
Ak potrebujete nájsť nefunkčné spätné odkazy na vašich webstránkach a eshopoch, odporúčame online nástroj Xenu.
Ukážka, ako osloviť autorov skvelých blogpostov, v rámci stručnosti v mužskom rode, dámy snáď prepáčia 🙂
Vzor emailu:
Dobrý deň, / Zdravím pán/pani (konkrétne meno),
čítal som niekoľko článkov na vašej stránke (názov blogu / stránky).
Skvelý zdroj informácií! Rozhodol som sa,odkázať naň v našom článku (link na váš blog post).
Viem, že ste pravdepodobne zaneprázdnený, tak nemusíte hneď odpovedať;)
Ale, ak by ste mali chvíľku, prečítajte si ho. Ak sa vám páči, neváhajte ho zdieľať, prípadne si rád vypočujem váš názor naň:)
Vďaka
(podpis)
V rámci linkbuildingu doporučujeme vo vašej RSS čítačke, napr. Feedly sledovať:
Eric Ward: http://www.ericward.com/
Ryan Clark: http://www.linkbuildr.com/
Debra Mastaler: http://www.linkspiel.com/
Wiep Knol: http://wiep.net/
ZHRNUTIE
Pevne veríme, priatelia, že vďaka týmto jednoduchým trikom sa vám podarí predbehnúť vašu konkurenciu a návštevnosť vášho webu/eshopu bude narastať raketovým tempom.
Zabudnite na praktiky typu výmena spätných odkazov s nerelevantnými webstránkami, SEO lišty a podobné nezmysly…
Kvalitné odkazy, ktoré vám v Googli pomôžu získať lepšie pozície, získate len poctivou prácou.
Preto, využite registráciu do katalógov, inzertné portály či prispievanie do diskusných fór, čím získate pre svoj biznis presne to, čo potrebujete – kvalitné spätné odkazy.
Zdroj:
https://www.searchenginejournal.com/machine-learning-changing-seo/153799/
https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console
http://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/
http://trichromat26.rssing.com/browser.php?indx=13691767&last=1&item=10
Ikonky vytvorené vďaka Freepik z www.flaticon.com