10 vecí, na ktoré by ste ako prevádzkovateľ e-shopu nemali tento rok zabudnúť
E-Commerce je neustále sa vyvíjajúcou oblasťou, v rámci ktorej sa marketingové taktiky menia závratnou rýchlosťou.
Do vašich To-Do listov si preto zapíšte, resp. v lepšom prípade si odškrtnite, nasledujúce body:
1. Responzívny design
Presvedčte sa vo vašich Google Analytics štatistikách, ako narástol počet objednávok zrealizovaných z mobilných zariadení. Zamyslite sa preto nad spustením responzívnej šablóny webu. Mobilná responzívna šablóna zabezpečí, že vaše www stránky sa bezproblémovo zobrazia na tablete, iPhone či akomkoľvek inom mobilnom zariadení s rôznou šírkou displeja.
Výhodou responzívnej šablóny je, že:
- texty sú dobre čitateľné a buttony dobre viditeľné
- detail produktu je prehľadný, rovnako aj informácie o samotnom produkte
- umožňuje vašim zákazníkom plnohodnotný nákup z rôznych mobilných zariadení
- v prípade, ak návštevníkovi nevyhovuje, dokáže si ľahko prepnúť na klasické zobrazenie www stránky.
2. Hodnotný obsah
To, že kvalitný obsah na www stránke, internetovom obchode a na vašom blogu je základ obsahového marketingu, už viete.
Jednou z možností, ako prilákať a udržať si zákazníkov je zábavný alebo virálny obsah.
V rámci content marketingu v roku 2014 určite popracujte na:
- vylepšeniach popisov produktov
- kvalitných produktových fotografiách
- tutorial alebo prezentačných videách
- a samozrejme i na obsahu na sociálnych sieťach
3. Redizajn, zlepšenie výkonnosti web stránky alebo internetového obchodu
Rýchlosť načítania www stránky je jedným zo SEO faktorov úspešnosti.
V prípade, že plánujete redesign vášho webu, presvedčte sa o tom, že grafická šablóna nemá vplyv na rýchlosť načítania www stránky a korektne sa zobrazuje vo všetkých internetových prehliadačoch. Redizajn má slúžiť na vynovenie a sprehľadnenie existujúcej web stránky a taktiež zvýšenie jej návštevnosti.
V rámci zlepšenia výkonnosti doporučujem popracovať aj na zvýšení počtu konverzií. Ktoré faktory zvýšenie konverzií ovplyvňujú sme rozobrali v blogovom príspevku – 8 spôsobov, ako zvýšiť počet konverzií pomocou popiskov produktov.
4. SEO
Podľa magazínu Forbes by ste v rámci SEO mali brať ohľad na to, že sémantické vyhľadávanie na Google sa mení.
Napríklad, ak bude niekto vyhľadávať kľúčové slovo “BMW X6”, Google mu v rámci výsledkov zobrazí autoservis, náhradné diely … Kľúčové slovo “auto” sa v rámci relevantných výsledkov vyhľadávania nezobrazí.
5. Rozšírenie predajných kanálov
Jednou z možností je otvorenie kamennej predajne alebo novej pobočky.
U novovytvorených www stránok a internetových obchodov je reč samozrejme o registrácii do katalógov a porovnávačov tovaru.
6. Vytvorenie účtu prostredníctvom sociálnej siete
Presvedčiť zákazníkov k registrácii na vašom e-shope alebo webe prináša pozitíva nielen vám (napr. možnosť sledovania dosiahnutia konverzií a pod.), ale aj samotným zákazníkom – majú prístup k histórii objednávok, môžu získať zľavu k ďalšiemu nákupu alebo využívať bonusový systém.
No negatívom v dnešnej dobe je, že zákazník sa na jednotlivé weby, kde nakupuje, musí registrovať a prihlasovať.
Jednou z možností, ako registráciu a login uľahčiť, je práve tzv. social login od GiGya.
7. Zvýhodnená doprava
Ponúknite svojim verným zákazníkom dopravu zdarma alebo výhodnejšie ceny dopravy v konkrétne dni a pod.
8. Live chat
Efektívna možnosť na zvýšenie konverzií – ste online v čase, keď zákazník potrebuje odpovede alebo pomoc pri rozhodovaní o nákupe.
Zo skúseností z praxe doporučujeme Zopim.
9. Email marketing
Možno budete namietať, že newslettre sú zastaralým spôsobom komunikácie so zákazníkmi.
Ak si ale správne naplánujete mailingovú kampaň, získate čas, aby ste sa sústredili na dôležitejšie aktivity, napr. v čase “predajnej špičky”.
Stanovte si preto už teraz, aké výsledky očakávate od jednotlivých e-mailov a ako budete ich efektivitu merať – o5 doporučujeme URL Builder.
10. Plánujte a analyzujte!
Nestačí len naplniť váš marketingový kalendár, dôležité je efektivitu jednotlivých kampaní vyhodnocovať.
Zdroj:
http://www.practicalecommerce.com/articles/62550-2014-Ecommerce-Marketing-Checklist