8 spôsobov, ako zvýšiť počet konverzií pomocou popiskov produktov
Dva najhlavnejšie faktory, podieľajúce sa na počte objednávok z vašich internetových obchodov, sú produktové obrázky a popisky produktov.
Najpriek tomu, pomerne vysoké percento majiteľov e-shopov nekladie na popisky dôraz. Spoliehajú sa na napojenie e-shopu na XML feed dodávateľa alebo na Google Translator, pokiaľ predávajú produkty od zahraničných dodávateľov.
Práve takáto ľahostajnosť vás môže pripraviť o zisk a znegovať vaše SEO úsilie.
Pri tvorbe popiskov k produktom si uvedomte, že musíte zákazníkovi nahradiť možnosť dotknúť sa produktu a vyskúšať si ho.
8 tipov tvorby popiskov produktov nájdete na visualwebsiteoptimizer.com.
1. Prihovárajte sa svojej cieľovej skupine
Ak poznáte vašu cieľovú skupinu, presne viete, ako s ňou máte komunikovať – konzervatívne, slangovo, príp. či si môžete dovoliť vtipkovať. Mali by ste mať jasno aj v tom, či máte klásť dôraz na technické parametre produktu, alebo či sa máte viac zamerať na ich design.
2. Poukážte na funkcie a výhody produktu
Predstavte potenciálnym zákazníkom jednotlivé funkcie produktu, príp. vyzdvihnite jeho špecifické vlastnosti. Medzi výhody zaraďte aj odpovede na otázky zákazníkov, resp. presne špecifikujte, ako je daná funkcia produktu prínosná pre zákazníkov.
Tip: ak predávate podobný sortiment produktov, ubezpečte rodičov, že váš produkt je pre ich dieťa bezpečný
3. Používajte viac slovies ako prídavných mien
Posúďte sami, ktorý z popiskov znie podľa vás presvedčivejšie?
“Tento roztomilý, malý spací vak je ideálny pre vaše jednoročné dieťa.”
alebo
“Tento spací vak umožňuje vášmu dieťaťu sladký a ničím nerušený spánok. Váš drobček sa nikdy neodkope, ani neprebudí so studenými nôžkami a vďaka revolučným materiálom sa bude cítiť v bezpečí.”
4. Používanie žargónu zvyšuje vašu dôveryhodnosť pred sofistikovaným publikom
So slangom to ale netreba preháňať. Najmä, ak vaša cieľová skupina nerozumie niektorým výrazom. Dosiahli by ste samozrejme úplný opak – zmätení zákazníci by nakúpili u konkurencie.
Rovnako, ak viete, že vaša cieľová skupina príliš neinklinuje k technickým špecifikáciám, nenúťte ich čítať tieto informácie nasilu. Technické parametre by mali tvoriť oddelenú časť popiskov.
5. Rozprávajte krátke príbehy
Zamerajte sa aj na emocionálnu stránku predaja. Ak zákazník pocíti, aké to je vlastniť váš produkt, pravdepodobnosť odoslania objednávky sa zvýši.
Napríklad aj takto:
6. Ak vám dochádzajú slová, citujte vašich zákazníkov
V prípade, že vám zákazníci zasielajú referencie, požičajte si ich vyjadrenia. Popis produktu tak bude pôsobiť oveľa dôveryhodnejšie.
Napr. zákazník nižšie píše, že multi používateľský účet mu pomáha eliminovať 99% papierových spisov:
a spoločnosť ponúkajúca daný multi používateľský účet reakciu využila na svojich web stránkach nasledovne:
7. Používajte holé vety
Ako napr. Apple:
Príp. neváhajte a začínajte svoje vety so spojkami a, ale, pretože a pod.
8. Používajte odrážky
Text obsahujúci odrážky a odstavce sa oveľa lepšie číta ako neštrukturovaný obsah. Preto nezaťažujte zbytočne zrak návštevníkov vašich stránok a najhlavnejšie body zhrňte prostredníctvom odrážok:
Čo sa týka fontu, doporučujeme zachovať štandardný font (samozrejme primeranej veľkosti), ktorý používate v celej grafickej šablóne vašej www stránky alebo e-shopu. Farby zvoľte kontrastné, dbajte na súlad pozadia www stránky a farby samotného písma.
Všeobecne platí, že čierne písmo na bielom podklade je najlepšie čitateľné.
Ako ovplyvňujú ďalšie farby nakupovanie na internete sa dočítate v našom článku na blogu o podnikaní na internete.
Tvorba www stránky