Long tailové SEO tipy a triky
Prinášame pár „dlhochvostých“ tipov pre SEO.
Ak ste na long tail doteraz zabúdali alebo ste ho ignorovali vedome, mali by ste sa mu čo najskôr začať venovať. Minimálne už len z toho dôvodu, že práve vďaka long tailu dokážete získať lepšie pozície na Googli.
Long Tail náš každodenný
Vyhľadávané frázy rozdeľujeme na 2 skupiny:
- všeobecné frázy – jedno až trojslovné spojenia (napr. tvorba www stránky, zimné pneumatiky), ktoré majú vysokú vyhľadávateľnosť, ale nezaručujú vysokú mieru konverzií
- konkrétnejšie frázy (long tail) – viacslovné spojenia, ktorými používateľ internetu špecifikuje svoje vyhľadávanie – napr. „Ako sa zbaviť plesne v kúpeľni?“
Cudzokrajný pojem predstavuje viacslovné spojenie alebo frázu, na základe ktorého používatelia internetu vyhľadajú Vaše www stránky alebo internetový obchod.
Pre tých, čo využívajú PPC reklamnú kampaň nie je long tail žiadna novinka. Faktom je, že long tail frázy nie sú masovým prostriedkom pre zvyšovanie návštevnosti Vašej www stránky. No na druhej strane môžeme považovať long tail za zdroj konverzií.
Zákazníci, ktorí vo vyhľadávači vyhľadávajú viacslovné pojmy, majú väčší sklon k nákupu.
Ako budovať long tail?
Portál Quicksprout.com doporučuje Tvorbu kvalitného a zaujímavého obsahu a Infografiku.
Tvorba kvalitného a hodnotného obsahu
Najjednoduchší spôsob, ako budovať long tail je prostredníctvom obsahu – na blogu, na webe, na sociálnej sieti.
Dajte si tú námahu a rozpracujte danú problematiku do detailov. Až potom môžete pristúpiť k zdieľaniu obsahu na sociálnych sieťach.
Ako vytvoriť kvalitný a hodnotný obsah na blogu sa dočítate aj v našom blogu o podnikaní na internete.
Nebojte sa písať aj dlhšie texty, ak majú hlavu a pätu, ľudia si ich prečítajú dokonca.
Nezabúdajte na využívanie obrázkov alebo tzv. bielych miest v texte na www stránke.
Spoluzakladateľ KISSmetrics a Crazy Egg, Neil Patel, kt. svoje články zverejňuje aj na www.quicksprout.com, zisťoval, koľko lajkov a tweetov majú jeho články obsahujúce menej a viac ako 1500 slov.
Výsledok je pomerne zaujímavý:
- články obsahujúce menej ako 1500 slov sa stretli s menším ohlasom na sociálnych sieťach (Facebook a Twitter)
- rozsiahlejšie články, nad 1500 slov, zožali na Facebooku a Twitteri oveľa väčší úspech
Infografika
Aj keď gro infografiky spočíva v jej grafickej realizácii, nezabudnite na 1-2 odseky textu, v ktorých použijete práve long tailové pojmy.
Príklady kvalitných infografík – blog.kissmetrics.com/infographics
Infografika by mala obsahovať hodnotnú informáciu, no nie pre Vás, ale pre Vašich (potenciálnych) zákazníkov či návštevníkov www stránky.
Viac informácií o infografike nájdete aj v našom článku.
Ak tvorbu infografiky neplánujete, ale viete o tom, že dodávateľ Vašich produktov ju zhotovil, ideálne by bolo odkazovať na ňu aj na Vašich stránkach.
Základné pravidlá, kt. je potrebné dodržať pri tvorbe infografiky
- vyberte si unikátnu, vlastnú tému, ktorá zaujme návštevníkov Vašej www stránky
- oddeľujte jednotlivé časti infografiky – používajte odstavce a nadpisy
- dajte si záležať na kvalite grafického spracovania – infografiku môžete spracovať napr. cez Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, infogr.am, Piktochart, Gimp alebo Inkscape …
Ako nájsť vhodné long tail slová pre Váš biznis?
Pre Google samozrejme využite Google Ads plánovač kľúčových slov.
Seznam.cz ponúka Štatistiky vyhľadávanosti alebo pre PPC kampane Návrh kľúčových slov.
Ak chcete zistiť, či Vám konkrétne long tail pojmy zarábajú, využite Google Analytics.
Výhody a nevýhody optimalizácie na long tail pojmy
Medzi hlavné výhody patria:
- vyššia návštevnosť ako pri optimalizácii na obecné kľúčové slová
- lepší konverzný pomer, pretože z vyhľadávačov prichádzajú len cielení návštevníci
- SEO je oveľa rýchlejšie ako na obecné pojmy
Nevýhody long tail optimalizácie: