Ako zvýšiť počet návštevníkov Vášho blogu?
V našom minulotýždňovom newsletteri ste mohli zaregistrovať informáciu o význame blogu pre SEO optimalizáciu.
Ak už blog prevádzkujete, ale moríte sa so zvýšením návštevnosti, čítajte ďalej.
Prevádzkovanie úspešného blogu znamená, že napr.:
- netrpíte prokrastináciou (keď treba napísať článok, neodkladáte činnosť „na neskôr“)
- poznáte problematiku, o kt. píšete
- držíte sa témy v danom článku (ak neviete, ako začať, vytvorte si základnú štruktúru článku alebo píšte o novinkách z oblasti Vášho podnikania)
- píšete blogposty „primerane dlhé“ (čo znamená primeraná dĺžka článku? – to, že si odpustíte omáčky a píšete k jednotlivým bodom, keď vyčerpáte všetky informácie, ktoré v blogposte chcete ponúknuť, je článok hotový)
- v každom článku používate kľúčové slová a vyhodnocujete ich úspešnosť
- Váš blog má zrealizovanú SEO optimalizáciu a pútavý design, kt. zaujme návštevníkov
5 krokov pre zvýšenie návštevnosti na blogu
-
Blogujte pravidelne
Stanovte si zverejnenie blogpostu napr. raz za týždeň. Komentáre taktiež pravidelne sledujte a odpovedajte na ne, aj keď sú negatívne.
-
Vyberte vhodné sociálne siete na propagáciu blogpostu
Sledujte štatistiky a využívajte sociálne siete, ktoré sa Vám najviac osvedčia.
Doporučujeme Facebook, Twitter, Google Plus a Pinterest. Sami zistíte, odkiaľ na blog chodí najviac čitateľov, nám sa osvedčil Facebook.
-
Využite propagáciu príspevku na Facebooku
Pri zverejňovaní príspevku vyberte cieľovú skupinu – Ľudia, ktorým sa Vaša Facebook stránka páči alebo Ľudia, ktorým sa Vaša Facebook stránka páči a ich priatelia. Môžete zvoliť rozpočet vo výške, kt. Vám stanoví Facebook pre danú Facebook stránku – napr. 4 a 8 € (podľa toho, aký široký zásah publika si prajete dosiahnuť):
Bezplatným, no nie príliš efektívnym spôsobom propagácie, je presné zacielenie na fanúšikov. Pridajte zacielenie podľa pohlavia, rodinného stavu, vzdelania, záujmov, veku, umiestnenia a jazyka:
-
Ak nemáte čas na písanie článkov, využite blogerov
Vyberte si blogera odborníka, kt. píše kvalitné recenzie a oslovte ho s ponukou na spoluprácu. Poskytnite mu produkty na test alebo za poplatok si nechajte napísať článok o Vašich produktoch. Informáciu, že hľadáte blogera zverejnite napr. na Vašej Facebook stránke. Predtým, než si blogera vyberiete, prečítajte si jeho recenzie, hodnotenia článkov a prípadne diskusie.
- Využite Google Analytics a URL Builder
Vyhodnocujte efektivitu jednotlivých príspevkov a spätných odkazov na Vaše stránky. Hypertextové odkazy na Vaše produkty alebo služby uvádzajte aj k obrázkom.
Prevádzkovanie blogu nie je také náročné, akoby sa Vám na prvý pohľad mohlo zdať.
Nenechajte sa od svojho nápadu blogovať odhovoriť, verte si. Ako prvý krok, ak sa neviete odhodlať, môže byť registrácia domény s výstižným názvom.
Diskusia k článku