Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ukážte svoj Facebook príspevok všetkým svojim fanúšikom

Všimli ste si už niekedy, že Váš príspevok nevideli všetci Vaši fanúšikovia? Alebo Vy vidíte príspevky, ktoré ostatní  Vaši známi nevidia? Prečo je tomu tak?

Všetky Vaše  príspevky, fotky, články či videá vidí len malé množstvo fanúšikov. Nie je to tým, že Vás Vaši kamaráti nemajú radi, ale tým, že algoritmus  Facebooku vyhodnocuje každý príspevok podľa zaujímavosti a interakcie medzi Vašimi fanúšikmi.  Ak je Váš status zaujímavý, zobrazí sa väčšiemu počtu. Niektoré štatistiky uvádzajú, že je to cca 12 %.  Platí to pre všetky druhy profilov, obsahov, demografie či vekových skupín.

Algoritmus, ktorý toto ovplyvňuje, sa nazýva Edge Rank. Funguje na rovnakom princípe ako vyhľadávanie na Google. Tam tiež nevidíme všetky výsledky rovnaké. Ako zvýšiť  Edge Rank a Afinitu priateľstva sme popísali v našom článku Ako zvýšiť Edgerank na Facebooku.

Ukážte Facebook príspevok všetkým

Facebook spustil novú funkciu – spoplatnenie príspevku používateľom.  Teraz už môžete naplno využívať potencionál Facebooku 🙂 I keď je Facebook bezplatný, snaží sa vo veľkom využívať nielen reklamné plochy. Prostredníctvom tejto novej služby môžete osloviť viac zákazníkov. Táto služba je prístupná len pre firemné profily. I keď, možno aj bežný používateľ by rád  zainvestoval 5 eur, aby sa všetci jeho známi dozvedeli napr.,  že je zasnúbený.

Jednoduché nastavenie:

Pri vkladaní nového príspevku máte možnosť propagovať ho po dobu 3 dní. Stačí kliknúť na Propagovat.

Propagovať môžete príspevky maximálne 3 dni staré.

Minimálny rozpočet je 5€, ďalšia možnosť je 9€ (ešte nedávno bolo možné zvoliť maximálny rozpočet vo výške 10€ – dnes je to 170€.  Facebook bude pravdepodobne toto rozhranie ešte meniť).

Nižšie môžete vidieť presný počet oslovených ľudí.

Načasujte si svoj príspevok na Facebooku

Aby toho nebolo málo, je tu ďalšia super vecička – načasovanie príspevku.

Manažovanie príspevkov na sociálnych sieťach – Twitter, Facebook, Google Plus, Foursquare … môžete zrealizovať prostredníctvom HootSuite.

Facebook príspevky si viete naplánovať na presný dátum a čas priamo počas pridávania nového príspevku:

  • kliknite na pridanie príspevku na facebook, nastavenie automatického pridania príspevku na facebook a pridajte rok, následne vyberte mesiac, deň, hodinu a minúty
  • potvrďte kliknutím na Časový plán

Tento rok teda na dovolenke môžete spokojne oddychovať, Facebook bude žiť vlastným životom:)

Nie je nič jednoduchšieho ako si v kľude naplánovať pridanie príspevku, pokiaľ napr. viete, že budete pár dní mimo svoj počítač, prípadne, ak nechcete prísť o pravidelnosť zobrazovania Vašich príspevkov, článkov, videií a pod.

Možno už máte odsledované, v akom čase má Váš príspevok najväčší úspech, tak prečo si to jednoducho neuľahčiť?

 Spustite reklamu na konkrétnu akciu

Či už reklamu na Facebooku máte, alebo sa ju ešte len chystáte spustiť, možno Vás bude zaujímať, že je možné v detaile kampane nastaviť účel. Je možnosť nastaviť reklamu tak, aby sa zobrazovala :

– ľuďom, ktorí s  najväčšou pravdepodobnosťou kliknú na – To sa mi páči

– ľuďom, ktorí kliknú na Vašu reklamu alebo sponzorovaný príbeh

Doporučte stránky od priateľov

Facebook ešte stále testuje, ako sa ujme ďalšia novinka a tou je doporučenie stránok od priateľov. Podľa čoho sú stránky vyberané do testu ešte nie je známe. V každom prípade, už sme mali tú česť:

Ukážte príspevky aj nefanúšikom Vašej Facebook stránky

Myslíte si, že už Vás ničím neprekvapím? Predsa len najčerstvejšia novinka : Platené príspevky už môžete ukázať aj ľudom, ktorí nie sú Vašimi fanúšikmi. Facebook si akosi začal robiť, čo chce a prestal sa držať svojich pravidiel. Nedalo nám neotestovať túto možnosť 🙂

Pri rozpočte 10 eur sme dosiahli 51 klikov na link, čo nám nedalo pokoja,tak sme strojnásobili rozpočet, čím sme dosiahli skoro 5-násobný počet klikov. To už stojí za zmienku 🙂 Otázne je, do akej miery budú schopní používatelia Facebooku toto tolerovať. Momentálne prebieha iba test, sami sme preto zvedaví, aký bude záver, o čom Vás budeme samozrejme medzi prvými informovať.

Omyl v statuse?

Určite sa Vám už pár krát stalo, že ste sa pomýlili vo svojom príspevku. Facebook je tu opäť s inováciou. Nemusíte celý príspevok znovu prepisovať, stačí kliknúť na upraviť a editovať ho podľa svojich potrieb.

Akonáhle príspevok editujete, pôvodná verzia sa bude na Facebooku zobrazovať v rámci histórie editácií.

Upravený príspevok spoznáte takto:

Ak kliknete na Edited / Upravené / Upraveno, zobrazí sa Vám pôvodný i upravený text:

Facebook Power Editor

A je tu ďalšia super vecička, ako si pomôcť pri nastavovaní kampaní. Jedná sa o program Power editor, ktorý umožňuje hromadnú editáciu nastavení kampaní, cielenia, ponúk, rozpočtov, načasovania.  Power editor je veľmi efektívny pri vytváraní a editácií veľkého počtu reklám a kampaní. Cez Power Editor je možné zacieliť reklamu Sponzorované príbehy priamo do prehľadu noviniek. Viete tak dostať Vašu reklamu  medzi statusy a fotky Vašich kamarátov. Reklama tak bude výrazne na očiach. Okrem iného reklamu viete zamerat na počítače, mobilné aplikácie, záujmy, mobily, vek, pohlavie či aktivity.

K jeho inštalácii je potrebné mať nainštalovanú najnovšiu verziu prehliadača Google Chrome. Následne v administrácii reklamných kampaní kliknite na Power Editor na ľavom rohu. Nainštalujete Power Editor aplikáciu a akonáhle ju spustíte, kliknite na “Download” a postupujte podľa pokynov na obrazovke. Prípadne len veľmi jednoducho kliknete na tlačitko Chrome Power Editor, ktoré sa Vám zobrazí v Chrome po jeho inštalácii.

Ako môžeme vidieť, Facebook nezaspal na vavrínoch a neustále prichádza s novými aplikáciami a vylepšeniami, čo prináša nové možnosti nielen pre firemné profily ale aj pre bežných používateľov.

Ešte na záver by som v krátkosti predstavila ďalšiu “vychytávku” na Facebooku, ktorú Vám v blízkej dobe určite podrobnejšie predstavíme. 🙂

Svojim priateľom budete môcť oznámiť, kedy očakávate dieťa, ako aj pohlavie dieťaťa – milé…

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať