Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Najčastejšie chyby v PPC reklame. Robíte ich aj Vy?

“Zaregistrujete sa na Google a o 30 minút inzerujete!” “Reklama v Google je jednoduchá, zvládnete to aj sami!” … Aj vy ste čítali takéto titulky? Vždy sa pousmejem nad článkami s takýmito upútavkami.

Kvalitné nastavenie reklamnej kampane nemôže začiatočník za 30 minút zvládnuť, to je nezmysel. V BiznisWebe nám každý týždeň poskytne klient prístup do svojej reklamnej kampane a za 8 rokov sme videli z tých stoviek reklamných kampaní možno 2 naozaj dobre spravované kampane. Skoro všetky kampane žial končia tak, že si klient dobije kredit, nahádže rýchlo klúčové slová s odkazom, minie sa mu kredit a s reklamou končí, aj s negatívnym názorom na AdWords.

1. Vkladajte aj dynamické kľúčové slovo!

Jedna veľmi nápomocná funkcia, ktorú Adwords umožnuje, je Dynamické vkladanie slov.

Za pomoci tohoto triku môžete vo svojich textoch určiť rôzne časti textu, ktoré budú zaplnené kľúčovým slovom. Určite Vám to môže pomôcť pri spuštaní reklamy pre široký sortiment  produktov. Obzvlásť, pokiaľ ešte neviete, ako často budú užívatelia rôzne kľúčové slová hľadať. Dynamickým vkladaním kľúčových slov, môžete výrazne zvýšiť CTR (mieru prekliku).

“Do nadpisu popisku v Google a Seznam.cz vložte {Keyword:}, v prípade eTargetu # KEYWORD #” Príklad reklamných odkazov:

ppc reklama

 

 

2. Výber navhodnejších kľúčových slov!

Skôr ako začnete zostavovať zoznam kľúčových slov, musíte si rozmyslieť, ktorých užívateľov chcete osloviť – vašu kľúčovú skupinu. Aby ste mohli zaujať hľadajúcich, musíte „hovoriť ich rečou“.

Pokiaľ prevádzkujete obchod zameraný na ďalšiu spoločnosť, tzv. B2B obchod, potom by sa vaši zákazníci určite divili, prečo sa nevyjadrujete v  profesionálnom slangu.

Ak sa zameriavate na koncových zákazníkov, potom by ste mali naopak počítať s veľmi laickými otázkami na vaše služby alebo produkty. Preto rozlišujme, kto hľadá „osvetľovacie zariadenie“ a kto hľadá „žiarovky“.

Ďalším dôležitým krokom pri nasadení kľúčových slov je ich vyhľadávanosť. Častým problémom je, že klienti inzerujú na vysokokonkurenčné slová, prípadne na slová, ktoré vôbec nie sú vyhľadávané. Preto je potrebné spraviť si analýzu kľúčových slov, koré sa vyhľadávajú v súvislosti so zameraním vašeho webu.

Pre analýzu kľúčových slov používajte nástroj pre návrh kľúčových slov Google AdWords.

3. Správne nastavenie zhody kľúčových slov!

Google AdWords umožnuje nastaviť kľúčové slová do rôznych typov zhody. Čo samozrejme ovplyvňuje úspešnosť a ziskovosť celej kampane. Google AdWords ponúka 5 typov zhody. Jedná sa o voľný typ zhody, presná zhoda, frázová zhoda, modifikovaná zhoda a negatívne slová.

Pre každé kľúčové slovo zacielené na vyhľadávanie môžete určiť jedno z týchto štyroch nastavení. Ak chcete použiť možnosť zhody kľúčových slov, stačí pridať do kľúčového slova príslušnú interpunkciu:

Voľna zhoda: kľúčové slovo

Frázová zhoda: „kľúčové slovo“

Presná zhoda:  [kľúčové slovo]

Vylučujúca zhoda:  -kľúčové slovo

Modifikovaná zhoda: +kľučové slovo

Taktiež pre rôzne typy zhody kľúčového slova môžete nastaviť inú maximálnu cenu za klik, pretože Google AdWords ich považuje za rozdielne kľúčové slová.

Použitím vhodných možností zhody pre svoje kľúčové slová dokážete lepšie splniť svoje ciele v oblasti návratnosti investícií.

OBZVLÁŠŤ odporúčam používať modifikovanú voľnú zhodu.

Je to stav medzi voľnou zhodou a frázovou zhodou. Ak chcete modifikátor použiť, umiestnite priamo pred jedno príp. viac slov v kľúčovom slove vo voľnej zhode znak plus (+). Každé slovo, pred ktorým stojí znak +, sa musí objaviť vo vyhľadávaní používateľa v presnej podobe alebo ako blízky variant.

4. Oddeľte reklamu vo vyhľadávaní od reklamy v kontexte

Prečo oddeliť vyhľadávanie od kontextovej kampane?

Častou chybou začiatočníkov je nastavenie kampaní zároveň pre vyhľadávaciu aj reklamnú sieť (kontext).

Pre oddelenie kampaní hovorí predovšetkým voľba kľúčových slov. Vo vyhľadávaní je nutné snažiť sa presne vystihnúť otázku používateľa a poskytnúť mu relevantnú odpoveď svojou reklamou. Zatiaľ, čo v obsahovej sieti ide skôr o obecnejší popis témy.

Dôvody pre oddelenie kampane:

  • Rozdielna maximálna cena prekliku
  • Iné cielenie kampaní
  • Iná cieľová skupina
  • Rozdielna miera prekliku (CTR)
  • Rozdielny počet konverzii

ppc reklama

5. Odkazy na prvú stránku

Cieľová stránka, landing page, je stránka na webe, na ktorú sa používateľ dostane priamo po kliknutí na PPC inzerát či banner.

Posielať všetkých užívateľov na jedinú stránku  – najčastejšie na úvodnú stránku, je veľmi častá a zásadná chyba!  Pokiaľ sa zaoberáte predajom kvetín a cielite na kľúčové slovo „ozdobné kvetináče“, pošlite potencionálneho zákazníka na stránku, kde skutočne ozdobné kvetináče  nájde, ale nie na úvodnú, či dokonca neexistujúcu stranu! Kliknutím na reklamu používateľ vo väčšine prípadov smeruje k jasne danému cieľu, ktorého chce dosiahnuť.

Častým problémom kampaní je, že  inzeráty sú cielené priamo na hlavnú stránku webu, kde používateľ nielen nenájde požadovaný produkt, ale dokoca môže mať problém i daný produkt nájsť pomocou hľadania či navigáce.  Návrhu a výberu cieľovej stránky by mala byť  venovaná dostatočná pozornosť.

Aktivujte si zobrazenie Cieľovej URL:

ppc reklama, PPC

6. PPC kampaň nestačí spustiť a nechať bežať

Najmä v oblastiach s vyššou konkurenciou. Efektívna reklamná kampaň sa nezaobíde bez neustáleho sledovania konkurencie (naše pozície a pozície konkurencie, texty inzerátov konkurencie), priebežného menenia cien (CPC – cost per click) či prispôsobovania denných rozpočtov.

Okrem toho je niekedy potrebné dopĺňať do reklamných zostáv kľúčové slová alebo aktuálne inzeráty. Toto všetko spolu s priebežným testovaním, vyhodnocovaním a následným upravovaním je zárukou úspešnej reklamnej kampane.

Efektívna reklamná PPC kampaň si vyžaduje neustálu optimalizáciu, inováciu, sledovanie trendov a samozrejme aj konkurencie.

Najlepšou cestou k dosiahnutiu vášho úspechu je zveriť sa do rúk odborníkom!

Mohlo by vás zaujímať:

3 najčastejšie chyby v PPC reklame

Ako zefektívniť svoje reklamné kampane?

Na čo si dať pozor pri nastavovaní reklamných kampaní

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať