Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

3 najčastejšie chyby v PPC reklame týkajúce sa kľúčových slov

ako nerobiť chyby v PPC reklamáchKaždý PPC špecialista vám potvrdí, že kľúčové slová sú pre úspešnú kampaň veľmi dôležité. V PPC účtoch ale ľudia robia veľa chýb. Dnes sa pozrieme práve na tie najčastejšie, ktoré súvisia s kľúčovými slovami a kvôli ktorým kampaň nevykazuje požadované výsledky.

Chýbajúce negatívne kľúčové slová

Negatívne alebo vylučujúce kľúčové slová využívame vtedy, keď nechceme, aby sa naša reklama zobrazovala ľuďom, ktorí hľadajú iný produkt alebo službu. Slúžia teda podobne ako filter. Ak ponúkame napríklad službu v Bratislave, medzi vylučujúce kľúčové slová je vhodné zaradiť názvy všetkých krajských miest, pri ktorých nechceme, aby sa naša reklama zobrazovala. S vyhľadáním negatívnych kľúčových slov môže pomôcť taktiež plánovač, ktorý je k dispozícii v rámci GoogleAdWords. Stačí zadať vami zvolenú frázu a plánovač vám poskytne zoznam súvisiacich kľúčových slov. Tie, ktoré s vašim produktom príliš nesúvisia, vložte práve do negatívnych kľúčových slov.

Príliš obecné cielenie

Veľmi často se stáva, že firmy zvolia príliš obecné kľúčové slová alebo frázy a necielia tak na špecifický segment trhu. PPC reklama tak bude súperiť s množstvom konkurenčných ponúk a za rovnaké náklady získate oveľa menej konverzií. Ak ponúkate napríklad čaje, lepšie ako „zelené čaje“ je napísať „čínske zelené čaje“ alebo „japonské zelené čaje“. Nezanedbávajte preto pri výbere kľúčových slov váš vlastný produkt a lepšie ho špecifikujte. Ak máte získať čo najviac konverzií pri nižších nákladoch, špecifikujte svoje produkty tak, aby sa vaša reklama nezobrazovala používateľom, ktorí váš produkt nehľadajú.

Nedostatočná revízia kľúčových slov

Treťou, najčastejšou chybou v správe PPC kampane je nedostatočná revízia kľúčových slov. Niektoré kľúčové slová sú v kampaniach ponechané príliš dlho, aj napriek tomu, že neprinášajú požadované výsledky. Pri kontrole kľúčových slov sa sústredíme na tri nasledujúce skupiny:

1. Veľa kliknutí, málo konverzií

V tomto prípade sa jedná o už zmienený problém s príliš obecnými kľúčovými slovami. Také slová totiž na váš web privedú široké publikum, ale skoro nikto nenakúpi. Riešením teda je, cieliť pomocou konkrétnych fráz.

2. Málo preklikov, žiadne konverzie

Túto skupinu kľúčových slov je možné hodnotiť až po dlhšej dobe, napríklad za mesiac. Jedná sa o slová, ktoré ľudia vyhľadávajú veľmi málo, a keď už ich vyhľadajú, nenakúpia. Aj tieto slová je vhodné z kampane vymazať a sústrediť sa na úspešnejšie z nich.

3. Žiadne prekliky, žiadne konverzie

Do tejto skupiny patria slová, ktoré nikto nevyhľadáva. Sledujte preto neustále pozície jednotlivých kľúčových slov a tie, na ktorá ľudia neklikajú, zmažte. Budete sa potom môcť sústrediť na tie slová, ktoré skutočne prinášajú výsledky. Kľúčové slová sú pre vaše kampane vemi dôležité. Ľudia pri správe svojich PPC kampaní často využívajú mnoho nástrojov, aby ich reklama bola čo najúspešnejšia, ale na revíziu kľúčových slov často zapomínajú, aj keď práve vďaka nej môžu ušetriť. Zdroj: tone.co.uk, ppchero.com, wordstream.com

avatar
Autor: Ing. Martina Rosenkracová - PPC Profits Martina je členkou tímu spoločnosti PPC Profits, ktorý sa úzko špecializuje na vytváranie a správu efektívnych PPC reklám naprieč reklamnými systémami, vrátane Facebook marketingu. Sleduje preto neustále nové trendy a snaží sa prehĺbiť vedomosti, ktoré sa tejto témy týkajú.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať