Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Za vianočné darčeky míňame čoraz viac – e-shopy hlásia medziročný nárast obratu o 21%

Za vianočné darčeky sme ochotní zaplatiť čoraz viac. Na internete nakupujeme najmä kozmetiku, oblečenie, spodnú bielizeň, hračky pre deti či šperky.

Podľa prieskumu BiznisWeb.sk, ktorý ponúka redakčný systém na tvorbu e-shopu a webstránky, hodnota objednávok u slovenských e-shopov medziročne vzrástla až o 21%.

“V prieskume sme zisťovali medziročný nárast objednávok vybraných e-shopov v období od 1. do 23.12.2015 a v rovnakom období v roku 2016. Medziročný nárast hodnoty objednávok u slovenských klientov stúpol o 21% a u českých o 13%. V Českej republike je však trh rozvinutejší, preto je menší nárast pochopiteľný,” popisuje výsledky prieskumu Peter Polakovič, CEO BiznisWeb.sk/ByznysWeb.cz.

Vianočné koláčiky cez internet

Slováci v špecializovaných e-shopoch objednávajú aj zákusky či drobné vianočné pečivo.

“Najmasívnejší medziročný nárast hodnoty objednávok sme zaznamenali u e-shopov ponúkajúcich cukrárske výrobky a pomôcky na pečenie či zdobenie. Jednalo sa v priemere o 187 % zvýšenie oproti roku 2015,” vysvetľuje Polakovič.

priemerný nárast hodnoty objednávok e-shopov

e-shopy s cukrárskymi potrebami a výrobkami zaznamenali počas vianočnej sezóny rekordný počet objednávok

Zdravie pod stromčekom

Slováci svojim blízkym kupujú aj praktické a zdravé darčeky, ako napríklad fitness a výživové doplnky, ale aj programy na chudnutie alebo jedálničky na mieru. E-shopy ponúkajúce komplexné balíčky na chudnutie zaznamenali v porovnávanom období v priemere až 58% nárast hodnoty objednávok.

E-shopy s fitness doplnkami priemerne 31% medziročný nárast hodnoty objednávok.

medziročný nárast hodnoty objednávok u e-shopov so zdravou výživou, fitness a balíčkami na chudnutie

Slováci darujú svojim blízkym fitness a výživové doplnky a dokonca aj balíčky na chudnutie

Ako získať viac objednávok v roku 2017?

Podľa klientov BiznisWebu je dôležité udržať si aj v náročných predajných obdobiach 100% zákaznícky servis, venovať sa obsahovému marketingu  a on-page SEO, využívať e-mailové kampane a samozrejme Google AdWords či reklamu na Facebooku.

Tú správnu marketingovú stratégiu si musí každý e-shop nájsť sám. Ideálne je, ak má k dispozícii štatististické údaje z minulých rokov.

“Na základe spätnej väzby od našich klientov jasne vyplýva, že trendom a najlepšou cestou k úspechu je multikanálový marketing. Dôležité je však poznať svoju cieľovú skupinu a svoje stratégie prispôsobiť mobilným zariadeniam, ktoré každý rok zohrávajú významnejšiu úlohu. Z tohto pohľadu je nevyhnutné prevádzkovať e-shop s responzívnou verziou, kedy sa dizajn e-shopu a webstránky automaticky prispôsobí šírke displeja konkrétneho zariadenia,” uvádza Polakovič.

Okrem responzívneho webdizajnu sú základom úspechu aj samotné funkcie e-shopu, ktoré dokážu urýchliť vybavenie a expedíciu objednávky. Okrem skladového hospodárstva a fakturačného systému sem určite patrí aj ponuka online platieb či vyzdvihnutia zásielky v balíkomatoch, parcelshopoch či v zásielkovniach.

“Som veľmi spokojný, že sa vianočná sezóna 2016 našim e-shopárom vydarila. Verím, že k úspechu im pomohlo aj priame napojenie na dopravcov a ďalšie skvelé funkcie, o ktorých rozhodli hlasovaním v Knihe prianí,”  dodáva Peter Polakovič.

O prieskume

Prieskumu Medziročný nárast objednávok e-shopov od BiznisWebu 2015-2016 sa zúčastnilo 200 náhodne vybraných slovenských e-shopov využívajúcich verziu systému Flox 3 od BiznisWeb.sk a 150 náhodne vybraných e-shopov pôsobiacich na českom trhu využívajúcich českú verziu ByznysWeb.cz. V prieskume boli použité interné dáta klientov získané porovnaním celkovej hodnoty objednávok vo vymedzenom období (od 1. – 23.12.2015 a 2016).

O BiznisWebe

BiznisWeb je lídrom medzi dodávateľmi e-shopových riešení na slovenskom trhu. Od roku 2003 vyvíja vlastný redakčný systém na tvorbu e-shopov a webstránok. Aktuálne ho využíva približne 5000 klientov na celom svete.

Prioritou BiznisWebu je používateľsky prívetivé, moderné a cenovo dostupné riešenie pre tvorbu e-shopu či webstránky s bohatou funkcionalitou a profesionálnou zákazníckou podporou.

Viac informácií o službách a novinkách nájdete na BiznisWeb.sk.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať