Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

10 vecí, na ktoré by ste ako prevádzkovateľ e-shopu nemali tento rok zabudnúť

10 tipov pre e-commerce na rok 2014Ak je súčasťou vášho RSS portál PracticalEcommerce.com, určite ste postrehli sumarizáciu 10 bodov, ktoré by mali byť súčasťou online marketingového plánu majiteľov e-shopov v roku 2014.

V každom prípade platí, že E-Commerce je neustále sa vyvíjajúcou oblasťou, v rámci ktorej sa marketingové taktiky menia závratnou rýchlosťou.

Do vašich To-Do listov si preto zapíšte, resp. v lepšom prípade si odškrtnite, nasledujúce body:

1. Responzívny design

Presvedčte sa vo vašich Google Analytics štatistikách, ako narástol počet objednávok zrealizovaných z mobilných zariadení. Zamyslite sa preto nad spustením responzívnej šablóny webu. Mobilná responzívna šablóna zabezpečí, že vaše www stránky sa bezproblémovo zobrazia na tablete, iPhone či akomkoľvek inom mobilnom zariadení s rôznou šírkou displeja.

Výhodou responzívnej šablóny je, že:

  • texty sú dobre čitateľné a buttony dobre viditeľné
  • detail produktu je prehľadný, rovnako aj informácie o samotnom produkte
  • umožňuje vašim zákazníkom plnohodnotný nákup z rôznych mobilných zariadení
  • v prípade, ak návštevníkovi nevyhovuje, dokáže si ľahko prepnúť na klasické zobrazenie www stránky

2. Hodnotný obsah

To, že kvalitný obsah na www stránke, internetovom obchode a na vašom blogu je základ obsahového marketingu, už viete.

Jednou z možností, ako prilákať a udržať si zákazníkov je zábavný alebo virálny obsah.

V rámci content marketingu v roku 2014 určite popracujte na:

  • vylepšeniach popisov produktov
  • kvalitných produktových fotografiách
  • tutorial alebo prezentačných videách
  • a samozrejme i na obsahu na sociálnych sieťach

3. Zlepšenie výkonnosti www stránky alebo internetového obchodu

Rýchlosť načítania www stránky je jedným zo SEO faktorov úspešnosti.

V prípade, že plánujete redesign vášho webu, presvedčte sa o tom, že grafická šablóna nemá vplyv na rýchlosť  načítania www stránky a korektne sa zobrazuje vo všetkých internetových prehliadačoch.

V rámci zlepšenia výkonnosti doporučujem popracovať aj na zvýšení počtu konverzií.

4. SEO

Podľa magazínu Forbes by ste v rámci SEO mali brať ohľad na to, že sémantické vyhľadávanie na Google sa mení.

Napríklad, ak bude niekto vyhľadávať kľúčové slovo „BMW X6“, Google mu v rámci výsledkov zobrazí autoservis, náhradné diely … Kľúčové slovo „auto“ sa v rámci relevantných výsledkov vyhľadávania nezobrazí.

5. Rozšírenie predajných kanálov

Jednou z možností je otvorenie kamennej predajne alebo novej pobočky.

U novovytvorených www stránok a internetových obchodov je reč samozrejme o registrácii do katalógov a porovnávačov tovaru.

6. Vytvorenie účtu prostredníctvom sociálnej siete

Presvedčiť zákazníkov k registrácii na vašom e-shope alebo webe prináša pozitíva nielen vám (napr. možnosť sledovania dosiahnutia konverzií a pod.), ale aj samotným zákazníkom – majú prístup k histórii objednávok, môžu získať zľavu k ďalšiemu nákupu alebo využívať bonusový systém.

No negatívom v dnešnej dobe je, že zákazník sa na jednotlivé weby, kde nakupuje, musí registrovať a prihlasovať.

Jednou z možností, ako registráciu a login uľahčiť, je práve tzv. social login od GiGya.

7. Zvýhodnená doprava

Aj napriek tomu, že minister hospodárstva SR sa nám chystá spríjemniť podnikanie ďalšou absurditou – viac info tu, využite čas a ponúknite napr. verným zákazníkom dopravu zdarma alebo výhodnejšie ceny dopravy v konkrétne dni a pod.

8. Live chat

Efektívna možnosť na zvýšenie konverzií – ste online v čase, keď zákazník potrebuje odpovede alebo pomoc pri rozhodovaní o nákupe.

Zo skúseností z praxe doporučujeme Zopim.

9. Email marketing

Možno budete namietať, že newslettre sú zastaralým spôsobom komunikácie so zákazníkmi.

Ak si ale správne naplánujete mailingovú kampaň, získate čas, aby ste sa sústredili na dôležitejšie aktivity, napr. v čase „predajnej špičky“.

Stanovte si preto už teraz, aké výsledky očakávate od jednotlivých e-mailov a ako budete ich efektivitu merať – o5 doporučujeme URL Builder.

10. Plánujte a analyzujte!

Nestačí len naplniť váš marketingový kalendár, dôležité je efektivitu jednotlivých kampaní vyhodnocovať.

Zdroj:

http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2014/01/16/5-unfamiliar-seo-tasks-marketers-will-have-to-conquer-in-2014/

http://www.practicalecommerce.com/articles/62550-2014-Ecommerce-Marketing-Checklist

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať