Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Overený web: revolúcia v e-commerce, ktorá zvyšuje konverzné pomery až o 20 %

V nasledujúcom rozhovore sa dozviete viac o tom, ako služba Overený web funguje, aké sú jej hlavné prínosy a ako môže prispieť k rastu vášho e-shopu. Priblížime si rôzne typy notifikácií, ktoré môžete využiť, a podelíme sa o konkrétne príklady úspešných implementácií.

Prečítajte si rozhovor s CEO Overenyweb.cz Janom Šrubařom a zistite, ako môžete aj vy zvýšiť konverzie vo vašom online obchode.

1. Môžete nám priblížiť, čo presne služba Overený web ponúka a ako funguje?

Logo Overenyweb.cz

Overený web ponúka efektívny spôsob, ako môžu e-shopári zvýšiť konverzný pomer až o 20%. Veľakrát je to dokonca ešte viac. Celý princíp je pritom postavený na efekte sociálneho dôkazu. Teda na tom, že na svojom e-shope ukážete aktivity ostatných nakupujúcich.Ľudia majú tendenciu napodobňovať správanie ostatných. Pokiaľ na vašom e-shope vidí, že Filip z Brna práve nakúpil alebo kladnú recenziu od Heleny z Heureky, nadobudnú pocit bezpečia a zvýši sa pravdepodobnosť, že tiež nakúpi.

Ľudia majú tendenciu napodobňovať správanie ostatných. Pokiaľ na vašom e-shope vidí, že Filip z Brna práve nakúpil alebo kladnú recenziu od Heleny z Heureky, nadobudnú pocit bezpečia a zvýši sa pravdepodobnosť, že tiež nakúpi.

2. Aká bola inšpirácia pre vytvorenie Overeného webu? Stretli ste sa s nejakými konkrétnymi problémami e-shopov, ktoré ste chceli vyriešiť?

Pri vytvorení Overeného webu nás hnali 2 silné motivácie:

  1. Umožniť českým a slovenským e-shopárom pracovať s nástrojom (sociálnym dôkazom), ktorý denne vytvára miliardové obraty najväčším svetovým gigantom ako je napríklad Amazon. Vo svete je využitie sociálneho efektu úplným štandardom. Chceli sme, aby aj tuzemskí podnikatelia začali ťažiť z tohto fenoménu.
  2. Vytvoriť nástroj, ktorý bude efektívne pracovať s recenziami a nebude e-shopárom odvádzať ich tvrdo odpracovanú alebo nakúpenú návštevnosť na cenový porovnávač. Preto zobrazujeme recenzie z Heureky a Zboží.cz priamo na e-shope v neprekliknuteľných notifikáciách.

3. Aké typy notifikácií môžu e-shopy využiť a aké sú ich hlavné výhody?

Služba je pripravená aj pre slovenský trh a notifikácie sú lokalizované v slovenčine. Každý e-shop môže využiť až 8 rôznych notifikácií. Tri z nich zobrazujú recenzie. A to konkrétne z Heureky, Zboží.cz alebo zo SpolehliveRecenze.cz, ktoré získavame pomocou API priamo z týchto portálov.

Zoznam prepojení pomocou API kľúčov v administrácii Overenyweb.cz
Obrázok: Zoznam prepojení pomocou API kľúčov v administrácii Overenyweb.cz
Postup ako pridať Heureka API kľúč v administrácii Overenyweb.cz
Obrázok: Postup ako pridať Heureka API kľúč v administrácii Overenyweb.cz

Zásadný pre úspech notifikácií je fakt, že sú v nich zobrazované iba reálne dáta a e-shopári nemajú možnosť zobrazované dáta o návštevníkoch, recenziách a objednávkach nijako upravovať.

Zoznam notifikácií - Ověřený web
Obrázok: Typy notifikácií

4. Ktoré typy notifikácií sa najviac používajú a líšia sa podľa zamerania e-shopu?

Jednoznačne najpoužívanejšie sú notifikácie zobrazujúce recenzie z Heureky. Stretávame sa aj s prípadmi, keď e-shopári týmito notifikáciami nahrádzajú widget Overené zákazníkmi práve od Heureky. Je to vlastne úplne logické, pretože s týmto widgetom e-shopári riskujú, že odvedú svojich zákazníkov na stránky Heureky, kde si následne kúpia tovar od niekoho iného. A to nikto z nich nechce. My prichádzame s možnosťou, ako zobraziť získané recenzie efektívnym spôsobom – v neprekliknuteľných notifikáciách. Navyše ich zobrazujeme priamo na e-shope, kde majú najväčší vplyv na rozhodovanie návštevníkov.
Táto notifikácia býva obvykle doplnená o Posledné objednávky a Vlastnú notifikáciu, v ktorej e-shopári prezentujú výhody nákupu na ich e-shop (napr. dopravu zadarmo). Tento mix je používaný naprieč odvetviami.

Zoznam notifikácií v rámci kampane v administrácii Overený web
Obrázok: Nová kampaň a zoznam notifikácií v rámci kampane v administrácii Overenyweb.cz

5. S akým typom notifikácií by ste odporučili začať novým užívateľom?

Určite odporúčam nastaviť sadu 3 notifikácií. Najviac sa nám osvedčilo využiť Posledné objednávky spolu s recenziami a Vlastnú notifikáciu s vypichnutím benefitu nákupu.

Pre začínajúce a malé e-shopy bez recenzií odporúčame pridať notifikáciu so štatistikami o návštevnosti. Pomôžu vám vybudovať dôveru nových návštevníkov a všetkým ukážu, že váš e-shop nie je len ďalší z množstva “mŕtvych” webov.

Využite špeciálnu zľavu! Použite zľavový kód “BYZNYSWEB50” a získajte 50% zľavu na akúkoľvek tarifu na prvé 3 mesiace.

6. Môžte popísať, akým spôsobom notifikácie prispievajú k zvýšeniu konverzného pomeru e-shopov?

Áno, notifikácia pôsobí na povedomie návštevníkov stránky a nenásilnou formou zvyšujú pravdepodobnosť ich nákupu. Ľudia sú psychologicky nastavenia tak, aby nasledovali správanie ostatných. Pokiaľ im v správnej chvíli ukážete, že u vás ľudia nakupujú a sú s vašimi produktmi spokojní, rapídne rastie šanca, že návštevník e-shopu svoju objednávku tiež dokončí. Notifikácie zvyšujú dôveryhodnosť e-shopov a to následne vedie k zvýšeniu konverzného pomeru.

7. Príklad z praxe, kedy Overený web výrazne pomohol e-shopu zvýšiť predaj

Čísla povedia viac ako tisíc slov. Na konci roku 2023 sme notifikácie testovali u nášho klienta, ktorý predáva ručne vyrobené sviečky. Naschvál sme na testovanie vybrali hlavnú sezónu klienta, aby sme maximum dostatok preukázateľných dát.

Výsledky testovania dopadli skvelo. Klient zaznamenal zvýšenie konverzného pomeru o 9,32 % a zarobil o desiatky tisíc Kč viac, než za rovnaké obdobie o rok skôr. A to iba za 297 Kč, pretože to je cena tarify Štart, ktorú má tento klient predplatený.

Podobných a ešte oveľa lepších výsledkov môže dosiahnuť aj váš e-shop.

8. Akým spôsobom sa Overený web prispôsobuje designu e-shopu, aby notifikácie nerušili celkový vzhľad?

Uvedomujeme si, že potreby každého e-shopu sú iné. Preto si všetky notifikácie môžete upraviť do ľubovoľných farieb. Pri notifikáciách môžete meniť ich tvar, farbu, farbu a font písma, ale aj zobrazovanú ikonu a jej farbu.

Prispôsobenie vzhľadu konkrétnej notifikácie
Obrázok: Prispôsobenie vzhľadu konkrétnej notifikácie

9. Cenová politika Overeného webu: aké tarify ponúkate a čo zahŕňajú?

Vieme, že nikto nechce kupovať mačku vo vreci. Preto ponúkame prvých 14 dní na vyskúšanie úplne zadarmo.

Následne si môžete vybrať zo 4 taríf, ktoré sú cenovo odstupňované. Rozhodli sme zvoliť cenovú politiku, kedy je naším cieľom rásť s menšími a strednými e-shopmi. Preto ponúkame najlacnejšiu tarifu za 47 Kč mesačne. Okrem toho, pre ročných predplatiteľov máme pripravené 2 mesiace zvolenej tarify celkom zadarmo:

Cenník Overenyweb.cz - 06/2024
Obrázok: Cenník Overenyweb.cz (06/2024)

10. Ponúkate nejaké skúšobné obdobie alebo garanciu vrátenia peňazí pre nových zákazníkov?

Áno, každý nový klient získa prvých 14 dní na vyskúšanie úplne zadarmo. Máte tak možnosť si Overený web plne vyskúšať a to úplne bez rizika.

11. Vaše plány do budúcnosti pre rozvoj služby Overený web. Chystáte nejaké nové funkcie alebo vylepšenia, prípadne expanziu do ďalších krajín?

Plánov a nápadov na vylepšenie máme už teraz množstvo. V našom „nápadníčku“ máme vymyslené nové typy notifikácií, ktoré by sme v budúcnosti radi poskytli našim zákazníkom.

Avšak teraz je našou prioritou zamerať sa na vylepšenie aktuálnych funkcionalít a maximálne zjednodušenie implementácie do rôznych e-shopových riešení.

Ďakujeme za rozhovor!

Pre záujemcov o službu Overený web ešte prikladáme návod na implementáciu doplnku v BiznisWebe:

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať