Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Podnikanie s e-shopom v segmente dom, dielňa a záhrada

Prečítajte si náš rozhovor s Jurajom Hantákom, zakladateľom e-shopu www.jurhan.com. Tento e-shop funguje na Slovensku od roku 2015 a v susednej Českej republike od roku 2018. Ponúka produkty pre bývanie, relax a pohodlnú prácu v dielni či záhrade.

V rozhovore s Jurajom Hantákom sa dozviete:

  • čo bolo podnetom pre založenie e-shopu www.jurhan.com a čo tu nájdete
  • či spravil v počiatkoch svojho podnikania aj nejaké „školácke chyby“
  • ako sa mu darí obstáť v prostredí silnej konkurencie
  • či je trend online nakupovania citeľný aj v náraste objednávok
  • čo by poradil začínajúcim e-shopárom
  • kam sa chce v budúcnosti posunúť
Juraj Hanták, zakladateľ e-shopu Jurhan.cz a Jurhan.com

1. Čo vás motivovalo založiť e-shop Jurhan?

Som tvorivý typ človeka, s množstvom energie a svoju kreativitu som chcel pretaviť do niečoho, čo ma bude aj živiť. Mám rád výzvy a nebojím sa riskovať. Počas vysokej školy som si vyskúšal zrealizovať viacero podnikateľských nápadov, ktoré dopadli úspešne. Založenie e-shopu Jurhan bolo pre mňa ďalšou výzvou. Vtedajšie trendy ukazovali, že obchod sa postupne presúva do online priestoru. Dal som na svoj inštinkt, začal som spolupracovať s BiznisWeb.sk a v roku 2015 som založil e-shop zameraný na produkty do domácnosti, potreby do záhrady, pre vybavenie dielne a garážeJurhan.com.

Prehľadná navigácia v e-shope je základ. Vybavenie do domácnosti, záhrady i dielne:

Jurhan.com: prevádzkuje e-shop v segmente dom, dielňa a záhrada
Obrázková navigácia a rozdelenie sortimentu v e-shope Jurhan.com podľa miestností

2. Čo ponúkate? Aký sortiment nájdeme vo vašom portfóliu?

Našim poslaním je vytvárať príjemnú atmosféru v domovoch našich zákazníkov a zabezpečiť im všetko potrebné pre bývanie, relax a pohodlnú prácu v dielni či záhrade. Naše portfólio je naozaj rozmanité. Od potrieb pre záhradkárov a domácich majstrov až po vybavenie domácnosti – nábytok, bytové doplnky i kuchynskí pomocníci.

Ponuku neustále rozširujeme a prispôsobujeme aktuálnym požiadavkám trhu. Zameriavame sa najmä na kvalitný tovar z Nemecka od overených dodávateľov.

3. Dopustili ste sa aj vy nejakej „školáckej chyby“ v počiatkoch vášho podnikania?

Samozrejme, väčšina zakladateľov e-shopov sa „učí za pochodu“. Ani u mňa to nebolo inak. Na pochybenia sa však nepozerám ako na niečo zlé – záleží na každom, ako s nimi naloží. My sme mali napríklad na začiatku svojho podnikania viacero e-shopov, z ktorých každý sa zameriaval na špecifický sortiment.

Venovať sa však viacerým e-shopom naraz je naozaj obtiažne. Každý e-shop potrebuje svoju pravidelnú starostlivosť a ak ho chcete mať funkčný a kvalitný, treba do neho investovať čas, energiu i financie. Preto sme sa rozhodli vytvoriť len jeden e-shop. O neho sa s láskou staráme – zveľaďujeme ho, aby sa našim zákazníkom nakupovalo príjemne a aby pohodlne našli všetky potrebné informácie.

4. Dokážete obstáť v silnej konkurencii?

Konkurencia je naozaj silná a motivuje nás nestagnovať a neustále sa posúvať vpred. Snažíme sa od nej odlíšiť. Zaujímavými produktmi, cenami alebo aj službami, ako napríklad expresné dodanie či dodávka väčších rozmerov. U nás táto kombinácia funguje – ľudia u nás nájdu zaujímavé produkty za dostupné ceny, zabezpečíme im rýchle odoslanie do 24 hodín, a to aj v prípade nadrozmerných zásielok.

Takmer všetky produkty máme skladom, môžeme tak ihneď po vytvorení objednávky tovar zabaliť a poslať. Trenčania alebo ľudia z blízkeho okolia môžu využiť aj osobné vyzdvihnutie tovaru, a to i v deň objednania. Samozrejmosťou je taktiež fungujúca zákaznícka podpora, bez nej nemôže žiadny e-shop prosperovať.

5. Pociťujete aj vy nárast objednávok vďaka tomu, že zákazníci sa čoraz viac presúvajú do online priestoru?

Áno, v našom e-shope sa táto tendencia potvrdila. Súčasný trend zvyšujúcej sa popularity online nákupov dokáže niektoré e-shopy doslova podržať. Ľudia si zvykli nakupovať z domu – je to rýchle a často i pohodlnejšie ako strácať čas hľadaním konkrétneho produktu v obchodoch či veľkých obchodných centrách.

6. Čo by ste poradili začínajúcim e-shopom? Na čo by nemali zabudnúť?

Myslím, že základom úspešného podnikania je dobrý kolektív. Vyberajte si do svojho tímu šikovných a schopných ľudí, na ktorých sa môžete plne spoľahnúť. Nastavte sa na to, aby ste tento tím efektívne riadili a aby ste čo najlepšie nastavili všetky podnikové procesy. Silná podniková kultúra, kde všetci členovia firmy sú „na jednej lodi“ je z môjho pohľadu základ. U nás toto funguje perfektne, môžeme si veriť, vzájomne sa podporujeme a tvoríme funkčný celok.

To isté platí aj pre služby, ktoré outsourcujete – obklopte sa profesionálmi, na ktorých je spoľahnutie. Ku príkladu, dobrá marketingová agentúra vám dokáže výrazne pomôcť a vy tak môžete rásť. Nezanedbajte tiež výber providera. Musí to byť takisto niekto, s kým budete dlhodobo spokojní – či už ide o technické riešenie alebo zákaznícku podporu. My sme už 8 rokov s Bizniswebom, číslo hovorí samo za seba. 

7. Čo vnímate ako najväčšie hrozby pre začínajúce e-shopy?

Istá dávka vytrvalosti, systematickej práce a odvahy je pre začínajúce (ale i zabehnuté) e-shopy nevyhnutná. Neoplatí sa očakávať okamžité úspechy, úspech zväčša príde až po určitej dobe, nie hneď.

Samozrejme, koronakríza, neistá situácia vo svete či opatrnosť spotrebiteľov môže „položiť na lopatky“ nejeden e-shop.

Sústreďte sa na to, čo ľudia potrebujú

Moja rada znie – sústreďte sa na to, čo ľudia aktuálne najviac potrebujú a ak je to možné, prispôsobujte skladbu svojho portfólia zákazníckemu dopytu. My sme sa ku príkladu počas koronového obdobia sústredili na ponuku produktov, ktoré dokážu spríjemniť chvíle, či už doma alebo vonku. Trampolíny, pieskoviská, vírivky, skleníky či záhradné domčeky, záhradnícke potreby, rôzne nástroje a pomôcky do garáže a dielne – po týchto veciach bol i stále je veľký dopyt. Chceme, aby ľudia nachvíľu zabudli na všetko naokolo a vytvorili si svoj vlastný svet, v ktorom sa cítia pohodlne a príjemne.

8. Aké sú vaše plány do budúcna?

Našim aktuálnym cieľom je zefektívniť skladové hospodárstvo tak, aby sme boli pripravení na väčší počet objednávok. Pohrávame sa taktiež s myšlienkou expandovať na ďalšie trhy ako Maďarsko, Slovinsko či Rumunsko. Uvidíme a tešíme sa, čo čas prinesie 🙂

Ďakujeme za rozhovor! 

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať