Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Handlettering na webe

Hand lettering je v posledných rokoch veľmi obľúbený, najmä vďaka svojej originalite a návratu k ručne tvorenej práci. A práve o ručne písaných fontoch sme sa rozprávali s grafickým dizajnérom, Petrom Bielousom.

 

1. Peťo, od roku 2000 pracuješ ako grafický dizajnér. Kedy si sa začal venovať typografii a kaligrafii?

Peter Bielous, grafický dizajnér

Peter Bielous, grafický dizajnér. Pozrite si Peťove portfólio na Instagrame, Facebooku, Behance alebo na peterbielous.com.

Typografii či kaligrafii sa celkovo veľmi nevenujem. Vždy ma ale fascinovalo písmo ako také, hlavne forma písma. Pamätám sa, že už na základnej škole som mal na zošite napísané Matematika písmom, ktoré bolo v oblúku a obtiahnuté a vytieňované :). Ako čas plynul, prišlo graffiti, čo je samozrejme ďalšia forma písma. Najviac ma ale baví hand lettering, čo je práve kombinácia písma a grafického designu. Intenzívnejšie sa letteringu venujem od roku 2012 a stale ma to ohromne baví.  

 

tvorba hand letteringového loga

Tvorba letteringového loga pre INKandDRINK v Mníchove, zdroj: FB Petra Bielousa

2. Tvoje autorské tričká, napr. z kolekcie Legendy nájdeme aj na Letriko.sk. Tvoje práce sú žiadané aj za hranicami. Navrhol si napr. tričko pre boxing klub v Barcelone.  Aké sú Tvoje ďalšie známe projekty?

Momentálne pracujem na jednom americkom projekte. Jedná sa o značku s oblečením. Stihol som ešte navrhnúť logo pre tetovacie štúdio vo Fínsku a taktiež dva designy na tričká na event INKandDRINK v Mníchove a ešte zopár ďalších. Uvidíme, snáď časom pribudnú ďalšie :).

 

3. Ako sme už spomínali v našom januárovom článku o webdizajn trendoch na rok 2018, hand lettering patrí medzi dominantné trendy v grafickom segmente. Ako vidíš jeho využitie v ecommerce Ty?

Lettering je predovšetkým možnosť odlíšiť sa. Dáva taktiež určitý šmrnc a známku originality, čo ma na tom baví najviac.  

Ak vás hand letteting zaujal a chcete sa inšpirovať, máme pre vás   TIPY, koho sledovať na Instagrame: Blackchalkco, Lettering soul, Calligraphy Masters, Lettering Time ☜

práce Petra Bielousa

Petrove práce nájdete aj v publikácii SCRIPTED – Custom Lettering in Graphic Design,
zdroj foto: FB Petra Bielousa

 

4. Je hand lettering  vhodný len pre veľké značky či špecifické spektrum e-shopov, napr. barber shopy alebo handmade značky? Alebo je jeho využitie oveľa širšie?

Je to individuálne, myslím ale, že je využiteľný vo všetkých spomenutých segmentoch. Tetovacie štúdiá, Barbershopy či handmade značky sú na to priam stvorené, ale na druhú stranu si pozrite značky ako Coca Cola, Cadbury, Milka a mnohé ďalšie.

 

5. Existujú nejaké pravidlá pri hand letteringu?

Priznám sa, že neviem. Osobne som nikdy nepodliehal pravidlám, pokiaľ nemali aspoň nejaký zmysel. Mám však jedno, ktorým sa riadim: „Pokiaľ vás niečo baví a napĺňa, robte to čo najpoctivejšie a ešte dôležitejšie je, užívajte si to, ako sa len dá :).“

 

6. Ak by si porovnal tvorbu hand letteringového loga s „klasickým“ grafickým, ktoré je náročnejšie a prečo?

Opäť individuálne. Každý projekt je iný, každá značka je iná. Tvorba klasického loga si však vyžaduje väčšiu pozornosť na detaily, viac času a podlieha určitým pravidlám. Tvorba hand letteringového loga je viac hravá a v istom uhle pohľadu menej formálna, ale na druhú stranu veľmi originálna a jedinečná.

 

Správne zvolená typografia na webe, v logu i v propagačných materiáloch podčiarkne a zvýrazní váš obsah.

Ak predávate kreatívny sortiment, prípadne hračky, detské potreby alebo prevádzkujete reštauráciu, či kaviareň, rukou písané písmo je presne pre vás.

Ak by ste si chceli hand lettering vyskúšať a využiť ho napr. pre svoje posty na sociálne siete či bannery, postupujte podľa nasledovného návodu. Okrem papiera budete potrebovať ceruzku, gumu, kvalitné perá a fixky rôznych hrúbok a tiež abecedu vlastných hand letteringových písmen.

Alebo sa zverte do rúk skúseného profíka, akým je napríklad Peťo Bielous. Peťove portfólio a ukážky prác nájdete na https://peterbielous.com/, Behance, Facebooku alebo Instagrame.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať