Ako upraviť šablónové e-maily v CMS FLOX od BiznisWebu
Automatický e-mail na e-shope či webstránke nie je len obyčajné potvrdenie registrácie či prijatej objednávky. Má oveľa širšie využitie.
Ak máte na svojom webe formulár na zber e-mailových adries, napr. pre potreby odosielania newsletterov, možno neviete, že takéto “uvítacie maily” majú v priemere 4x vyšší open rate a 5x vyššiu mieru preklikovosti ako klasické newslettre. Preto sú skvelou príležitosťou, ako urobiť pozitívny dojem na svojich potenciálnych zákazníkov.
Dajte si záležať na grafickom spracovaní a oboznámte svojich zákazníkov s výhodami, ktoré im nákup u vás prináša, odprezentujte im recenzie a názory vašich zákazníkov, pozvite ich sledovať nové články na vašom blogu. A hlavne, pozor na preklepy či pozostatky prekladov:
Píšte zrozumiteľne, stručne a výstižne. Nesnažte sa celé posolstvo nasúkať do 1 rozvitej vety:
Automatické maily môžu, rovnako ako napr. FAQ v e-shope či na webstránke, poskytnúť odpovede na otázky vašich zákazníkov ešte predtým, ako sa ich spýtajú:
Skvele odrážajú vami nastavený tón komunikácie.
Automatické maily pomáhajú budovať povedomie o vašej značke, produktoch či službách.
Oveľa srdečnejšie sa totiž zžijeme so značkou, ktorá komunikuje vtipne a uvoľnene, resp. v súlade so svojou cieľovou skupinou, ako s takou, ktorá pôsobí odmerane a až príliš “automaticky”.
Ako upraviť automatické maily v e-shope či webstránke od BiznisWebu?
Náš kolega, Pali Lobotka, pre vás pripravil detailný návod pre vytvorenie vlastnej šablóny automatických mailov.
Prečítajte si 5 jednoduchých krokov k dizajnovej šablóne automatických e-mailov v e-shope či webstránke od BiznisWebu, ktoré vás nebudú stáť ani cent.
Nech sa páči, inšpirujte sa, takto môžu vyzerať aj vaše šablóny:
Ako docieliť, aby zákazníci vaše maily otvárali a aby e-maily plnili svoju funkciu?
Ak ste svoj e-shop či webstránku vytvorili v CMS FLOX od BiznisWebu, máte viacero možností:
1. Nastavte odosielateľa e-mailov. Je značný rozdiel, ak je odosielateľom vašich mailov konkrétna osoba, napr. “Adrián Rýchly, strážca Vašej objednávky” alebo “info@domena.sk, eshop”. Stačí v sekcii Nastavenia > E-maily a SMS > Odosielatelia nastaviť konkrétnych odosielateľov:
2. Zadefinujte výstižný predmet e-mailu. V sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny dokážete nastaviť unikátny predmet e-mailu pre rôzne akcie ako potvrdenie objednávky, odoslanie faktúry a pod. Najviac zaujmete predmetom, ktorý je užitočný (ako odstrániť, ako nastaviť….) a vyvoláva zvedavosť.
3. Zákazníkov oslovujte menom a priezviskom, prípadne len krstným menom. V rámci editácie konkrétnej šablóny v administrácii webu, v sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny, máte možnosť vybrať si:
4. Pridajte dôležité odkazy alebo linky na hodnotný obsah. Ak v rámci obsahového marketingu píšete blogy, obsahu budete mať viac než dosť. Vložte do automatických šablón ikonku blogu či sociálnych sietí a správne presmerujte.
5. Testujte. Všetky šablóny automatických mailov vo FLOXe sú responzívne, ale po každom zásahu odporúčame zobrazovanie otestovať aj na mobilných zariadeniach.
A jedna rada na záver:
Na svojich zákazníkov nikdy nekričte. NIKDY. Výkričníky do e-mailovej komunikácie nepatria.
K tejto témy by vás mohlo zaujímať aj: