Ako upraviť šablónové e-maily v CMS FLOX od BiznisWebu
Automatický e-mail na e-shope či webstránke nie je len obyčajné potvrdenie registrácie či prijatej objednávky. Má oveľa širšie využitie.
Ak máte na svojom webe formulár na zber e-mailových adries, napr. pre potreby odosielania newsletterov, možno neviete, že takéto “uvítacie maily” majú v priemere 4x vyšší open rate a 5x vyššiu mieru preklikovosti ako klasické newslettre. Preto sú skvelou príležitosťou, ako urobiť pozitívny dojem na svojich potenciálnych zákazníkov.
Dajte si záležať na grafickom spracovaní a oboznámte svojich zákazníkov s výhodami, ktoré im nákup u vás prináša, odprezentujte im recenzie a názory vašich zákazníkov, pozvite ich sledovať nové články na vašom blogu. A hlavne, pozor na preklepy či pozostatky prekladov:
Píšte zrozumiteľne, stručne a výstižne. Nesnažte sa celé posolstvo nasúkať do 1 rozvitej vety:

Presne takto by vaše automatické e-maily nemali vyzerať.
Automatické maily môžu, rovnako ako napr. FAQ v e-shope či na webstránke, poskytnúť odpovede na otázky vašich zákazníkov ešte predtým, ako sa ich spýtajú:

Opakujú sa vám stále tie isté otázky od zákazníkov? Odpovedzte na ne priamo v potvrdzovacích e-mailoch. Ušetríte si čas a počet telefonátov či e-mailov rapídne klesne 🙂
Skvele odrážajú vami nastavený tón komunikácie.
Automatické maily pomáhajú budovať povedomie o vašej značke, produktoch či službách.
Oveľa srdečnejšie sa totiž zžijeme so značkou, ktorá komunikuje vtipne a uvoľnene, resp. v súlade so svojou cieľovou skupinou, ako s takou, ktorá pôsobí odmerane a až príliš “automaticky”.
Ako upraviť automatické maily v e-shope či webstránke od BiznisWebu?
Náš kolega, Pali Lobotka, pre vás pripravil detailný návod pre vytvorenie vlastnej šablóny automatických mailov.
Prečítajte si 5 jednoduchých krokov k dizajnovej šablóne automatických e-mailov v e-shope či webstránke od BiznisWebu, ktoré vás nebudú stáť ani cent.
Nech sa páči, inšpirujte sa, takto môžu vyzerať aj vaše šablóny:
Ako docieliť, aby zákazníci vaše maily otvárali a aby e-maily plnili svoju funkciu?
Ak ste svoj e-shop či webstránku vytvorili v CMS FLOX od BiznisWebu, máte viacero možností:
1. Nastavte odosielateľa e-mailov. Je značný rozdiel, ak je odosielateľom vašich mailov konkrétna osoba, napr. „Adrián Rýchly, strážca Vašej objednávky“ alebo „info@domena.sk, eshop“. Stačí v sekcii Nastavenia > E-maily a SMS > Odosielatelia nastaviť konkrétnych odosielateľov:
2. Zadefinujte výstižný predmet e-mailu. V sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny dokážete nastaviť unikátny predmet e-mailu pre rôzne akcie ako potvrdenie objednávky, odoslanie faktúry a pod. Najviac zaujmete predmetom, ktorý je užitočný (ako odstrániť, ako nastaviť….) a vyvoláva zvedavosť.
3. Zákazníkov oslovujte menom a priezviskom, prípadne len krstným menom. V rámci editácie konkrétnej šablóny v administrácii webu, v sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny, máte možnosť vybrať si:

V e-shope či webstránke od BiznisWeb.sk máte možnosť vybrať si, či budete zákazníkom tykať, alebo vykať, resp. oslovovať ich krstným menom alebo aj priezviskom.
4. Pridajte dôležité odkazy alebo linky na hodnotný obsah. Ak v rámci obsahového marketingu píšete blogy, obsahu budete mať viac než dosť. Vložte do automatických šablón ikonku blogu či sociálnych sietí a správne presmerujte.
5. Testujte. Všetky šablóny automatických mailov vo FLOXe sú responzívne, ale po každom zásahu odporúčame zobrazovanie otestovať aj na mobilných zariadeniach.
A jedna rada na záver:
Na svojich zákazníkov nikdy nekričte. NIKDY. Výkričníky do e-mailovej komunikácie nepatria.
K tejto témy by vás mohlo zaujímať aj: