Webdizajn trendy 2019 pre eshopy a webstránky
Plánujete redizajn svojho e-shopu či webstránky?
Prečítajte si, aké trendy budú podľa Viktora Madu a Matúša Strnála, dizajnérov zo Studia Echt v roku 2019 dominovať.
1. Na to, aby sme v eshope či webstránke urobili dobrý prvý dojem na zákazníka, máme žalostne málo času. 3 sekundy rozhodujú o tom, či u nás nakúpi, alebo nie. Ako podľa vás urobiť prostredníctvom webdizajnu ten najlepší prvý dojem?

Viktor Mada, Graphic Designer Studio Echt, LinkedIn
Viktor Mada:
Za mňa je to:
1. Prehľadnosť a dobrá navigácia, aby návštevník nebol frustrovaný a vedel sa na eshope ihneď zorientovať.
2. Sledovať dizajnové trendy a prispôsobovať sa im, aby eshop nepôsobil lacno a staro.
3. Personal touch – aby webová stránka pôsobila „teplejšie“ a nie chladne, vítala návštevníka, vtiahla ho „do deja“– napr. zaujímavým dizajnovým prvkom a copy.
4. Zobraziť ihneď produkt, ktorý chceme predať, aby si ho návštevník zapamätal – možno v nejakej zaujímavej kompozícii, aby vyčnieval z radu.

Matúš Strnál, Digital Designer Studio Echt, LinkedIn
Matúš Strnál:
Ja len doplním, že ten 4. bod sa dá docieliť napr. použitím split screen (rozdelenia obrazovky napr. na 2 časti), či už symetrickým alebo asymetrickým, horizontálnym alebo vertikálnym.
Jedna časť sa jasne sústredí na produkt, druhá je CTA (výzva k akcii).
Ako 5. bod by som doporučil video background a bold statement (zvýraznenie textu).
2. Responzívny webdizajn je dnes nevyhnutnosťou. Návrh webdizajnu v štýle mobile first je už samozrejmosťou. Na čo by si mali dávať e-shopári pozor, ak sa chystajú v roku 2019 na redizajn eshopu? Sú nejaké prvky, ktorých by sa mali radšej vyvarovať?
Viktor Mada:
Treba si dať najmä pozor, aby:
- Responzivita fungovala dobre, a tak ako má, a web bol prehľadný.
- Návštevník nemusel scrollovať donekonečna a aby sa na stránke vyznal.
- Prípadné vizuálne efekty (napr. parallax – využívanie viacerých vrstiev, ktoré sa hýbu rôznou rýchlosťou a pod.) nedegradovali výkon webstránky na mobiloch. Na mobile by mala stránka byť viac funkčná ako „pekná“ – ľudia majú menej času. CTA a dôležité info treba umiestniť tak, aby ich návštevník videl ihneď, a nemusel scrollovať cez ničnehovoriace prvky a obrázky.
Čiže priority sú najmä user experience (jednoduchosť a ovládateľnosť), rýchlosť.
Čo by som neodporúčal vo webdizajne: určite žiadne otravné pop-upy.
3. A naopak, ktoré prvky by vo webdizajne eshopu mali byť zakomponované?
Viktor Mada:
Funkčne: Product first + copy. Potom najmä jasne viditeľné a prehľadné dôležité navigačné prvky ako filter na produkty, search bar (vyhľadávanie).
Dizajnovo: Výrazné farby a farebné plochy, gradienty, jednoduché pekné buttony, bold statements – veľké písmo v hlavičke, hrať sa so z-indexom (priorita pri prekrývaní prvkov v CSS) a parallaxom, overlaymi (prekryvnými modulmi) a pod. Farebná jednotnosť, a samozrejme jednotný štýl ilustrácií, ikon, fotografií.
Video áno, ale nie hneď so zvukom. Možno ako imidžové pozadie za text v hlavičke, napr. s farebným overlayom.
4. Čo sa týka fontov na webe, čo odporúčate? Ako vidíte využitie handletteringu vo webdizajne?
Matúš Strnál:
Font ako jeden zo základných prvkov v dizajne spoločne s farbou a obrázkami, je priamo naviazaný na overall experience, ktorú chceme používateľovi ponúknuť. A táto je opäť naviazaná na to, čo chceme návštevníkovi povedať. Vo všeobecnosti sa do popredia dostávajú obzvlášť sans-serif fonty, avšak, nedá sa to generalizovať. Výber fontu by mal korešpondovať s celkovým dojmom a mal by plniť účel.
Viktor Mada:
Podľa toho, aký feel chceme zo stránky dostať. Nedá sa povedať všeobecne. Čokoľvek od handletteringu, po sans- aj serifové tenké či hrubé písma. Kombinácia 2 písem je tiež vhodná, pokojne aj sans-serif + serif. Hand lettering by ale mal byť použitý primárne ako dizajnový prvok v hlavičke, prípadne na veľké nadpisy, ale veľmi s mierou, a aby bol dobre čitateľný.
5. A na záver, aké webdizajnové trendy budú podľa vás dominovať v roku 2019?
Matúš Strnál:
- multi-tonal gradients
- jasné, dalo by sa povedať „pozitívne“ odtiene farieb
- colour overlays na obrázkoch
- focus najmä na produkt
- storytelling
Viktor Mada:
Ja doplním:
- focus na produkt, stále viac sa používa 3D feel na čistom pozadí, či kombinácia fotiek s ilustráciami,
- kontrastné kombinácie – foto+farby, fonty, čierna+biela…
Grafický design eshopu alebo webovej stránky odporúčame zveriť do rúk odborníkom, ktorí vám poradia nielen s aktuálnymi trendmi, ale tiež ohľadom UX, A/B testovania a podobne.
Kvalitnému a funkčnému návrhu predchádza podrobný brífing, detailné spoznanie vašej značky, služby či produktov, ale tiež cieľovej skupiny vašich zákazníkov.
Vedeli ste, že v redakčnom systéme FLOX od BiznisWebu máte okrem tisícky dizajnových šablón zadarmo aj možnosť upraviť design eshopu podľa seba?
Pozrite si naše najnovšie e-shopy s vlastným dizajnom:
Chcete aj vy e-shop či webstránku so zaujímavým webdizajnom?
Stačí nám poslať grafické podklady alebo vašu predstavu, screenshot, nákres či textový popis s príkladmi na info@biznisweb.sk. Doporučíme vám šikovných grafikov a pripravíme kalkuláciu na mieru.
Alebo si vyberte z pripravených grafických šablón a vyskúšajte si ich upraviť sami: