Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Webdizajn trendy 2019 pre e-shopy a webstránky

webdesign trendy pro e-shopy a webové stránky na rok 2019Plánujete redizajn svojho e-shopu či webstránky? Prečítajte si, aké trendy budú podľa Viktora Madu a Matúša Strnála, dizajnérov zo Studia Echt v roku 2019 dominovať.

 

1. Na to, aby sme na e-shope či webstránke urobili dobrý prvý dojem na zákazníka, máme žalostne málo času. 3 sekundy rozhodujú o tom, či u nás nakúpi, alebo nie. Ako podľa vás urobiť prostredníctvom webdizajnu ten najlepší prvý dojem?

Viktor Mada, designer Studio Echt

Viktor Mada, Graphic Designer Studio Echt, LinkedIn

Viktor Mada:

Za mňa je to:

1. Prehľadnosť a dobrá navigácia, aby návštevník nebol frustrovaný a vedel sa na webe ihneď zorientovať.

2. Sledovať dizajnové trendy a prispôsobovať sa im, aby web nepôsobil lacno a staro.

3. Personal touch – aby stránka pôsobila „teplejšie“ a nie chladne, vítala návštevníka, vtiahla ho „do deja“– napr. zaujímavým dizajnovým prvkom a copy.

4. Zobraziť ihneď produkt, ktorý chceme predať, aby si ho návštevník zapamätal – možno v nejakej zaujímavej kompozícii, aby vyčnieval z radu.

 

Matúš Strnál, designer Studio Echt

Matúš Strnál, Digital Designer Studio Echt, LinkedIn

Matúš Strnál:

Ja len doplním, že ten 4. bod sa dá docieliť napr. použitím split screen (rozdelenia obrazovky napr. na 2 časti), či už symetrickým alebo asymetrickým, horizontálnym alebo vertikálnym.

Jedna časť sa jasne sústredí na produkt, druhá je CTA (výzva k akcii).

Ako 5. bod by som doporučil video background a bold statement (zvýraznenie textu).

 

2. Responzívny webdizajn je dnes nevyhnutnosťou. Návrh webdizajnu v štýle mobile first je už samozrejmosťou. Na čo by si mali dávať e-shopári pozor, ak sa chystajú v roku 2019 na redizajn? Sú nejaké prvky, ktorých by sa mali radšej vyvarovať?

Viktor Mada:

Treba si dať najmä pozor, aby:

  • Responzivita fungovala dobre, a tak ako má, a web bol prehľadný.
  • Návštevník nemusel scrollovať donekonečna a aby sa na stránke vyznal.
  • Prípadné vizuálne efekty (napr. parallax – využívanie viacerých vrstiev, ktoré sa hýbu rôznou rýchlosťou a pod.) nedegradovali výkon webstránky na mobiloch. Na mobile by mala stránka byť viac funkčná ako „pekná“ – ľudia majú menej času. CTA a dôležité info treba umiestniť tak, aby ich návštevník videl ihneď, a nemusel scrollovať cez ničnehovoriace prvky a obrázky.

Čiže priority sú najmä user experience (jednoduchosť a ovládateľnosť), rýchlosť.

Čo by som neodporúčal: určite žiadne otravné pop-upy.

 

3. A naopak, ktoré prvky by vo webdizajne mali byť zakomponované?

Viktor Mada:

Funkčne: Product first + copy. Potom najmä jasne viditeľné a prehľadné dôležité navigačné prvky ako filter na produkty, search bar (vyhľadávanie).

Dizajnovo: Výrazné farby a farebné plochy, gradienty, jednoduché pekné buttony, bold statements veľké písmo v hlavičke, hrať sa so z-indexom (priorita pri prekrývaní prvkov v CSS) a parallaxom, overlaymi (prekryvnými modulmi) a pod. Farebná jednotnosť, a samozrejme jednotný štýl ilustrácií, ikon, fotografií.

Video áno, ale nie hneď so zvukom. Možno ako imidžové pozadie za text v hlavičke, napr. s farebným overlayom.

 

4. Čo sa týka fontov na webe, čo odporúčate? Ako vidíte využitie handletteringu vo webdizajne?

Matúš Strnál:

Font ako jeden zo základných prvkov v dizajne spoločne s farbou a obrázkami, je priamo naviazaný na overall experience, ktorú chceme používateľovi ponúknuť. A táto je opäť naviazaná na to, čo chceme návštevníkovi povedať. Vo všeobecnosti sa do popredia dostávajú obzvlášť sans-serif fonty, avšak, nedá sa to generalizovať. Výber fontu by mal korešpondovať s celkovým dojmom a mal by plniť účel.

 

Viktor Mada:

Podľa toho, aký feel chceme zo stránky dostať. Nedá sa povedať všeobecne. Čokoľvek od handletteringu, po sans- aj serifové tenké či hrubé písma. Kombinácia 2 písem je tiež vhodná, pokojne aj sans-serif + serif. Hand lettering by ale mal byť použitý primárne ako dizajnový prvok v hlavičke, prípadne na veľké nadpisy, ale veľmi s mierou, a aby bol dobre čitateľný.

 

5. A na záver, aké webdizajnové trendy budú podľa vás dominovať v roku 2019?

Matúš Strnál:

  • multi-tonal gradients
  • jasné, dalo by sa povedať pozitívne odtiene farieb
  • colour overlays na obrázkoch
  • focus najmä na produkt
  • storytelling

 

Viktor Mada:

Ja doplním:

  • focus na produkt, stále viac sa používa 3D feel na čistom pozadí, či kombinácia fotiek s ilustráciami,
  • kontrastné kombinácie – foto+farby, fonty, čierna+biela…

 

Úpravu webdizajnu e-shopu či webstránky odporúčame zveriť do rúk odborníkom, ktorí vám poradia nielen s aktuálnymi trendmi, ale tiež ohľadom UX, A/B testovania a podobne.

Kvalitnému a funkčnému návrhu predchádza podrobný brífing, detailné spoznanie vašej značky, služby či produktov, ale tiež cieľovej skupiny vašich zákazníkov.

Vedeli ste, že v redakčnom systéme FLOX od BiznisWebu máte okrem tisícky dizajnových šablón zadarmo aj možnosť úpravy webdizajnu podľa svojich predstáv?

Pozrite si naše najnovšie e-shopy s vlastným dizajnom:

https://www.zaina.sk/

https://www.hopsej.cz/

https://www.autobiznis.sk/

 

Chcete aj vy e-shop či webstránku so zaujímavým webdizajnom?

Stačí nám poslať grafické podklady alebo vašu predstavu, screenshot, nákres či textový popis s príkladmi na info@biznisweb.sk. Doporučíme vám šikovných grafikov a pripravíme kalkuláciu na mieru.

 

Alebo si vyberte z pripravených grafických šablón a vyskúšajte si ich upraviť sami:

tvorba e-shopu a webstránky BiznisWeb.sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať