Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ideálne podnikanie pre ženu – “vytvoriť kult funkyfresh rán” hovorí Andy Hašková

v čom môže žena podnikať

Andy Hašková si vo svojom podnikaní stanovila jasný cieľ ❯❯ vytvoriť kult FunkyFresh rán, ktoré vám dodajú energiu na celý deň

Aké je ideálne podnikanie pre ženy? Túto otázku si kladie veľa podnikavých žien, ktorým sa zunoval stereotyp, prípadne len hľadajú ďalšie možnosti ako sa uplatniť a robiť to, čo ich baví.

Jednou z nich je aj naša ex-kolegyňa Andy Hašková, ktorá predáva ekologické kokosové misky.

1. Andy, predávať na internete kokosové misky z Bali je celkom odvážny “pokus”. Na druhej strane je to skvelé, pretože zrejme nemáš príliš veľkú konkurenciu. Prezraď, ako to všetko začalo a prečo 🙂

Ahojte, v podstate tým, že sa už roky zaujímam o zdravú stravu, nutričné hodnoty či superfood, sa na základe vlastných experimentov a skúseností snažím zlepšiť svoj výkon a život celkovo. A to prostredníctvom zmeny prístupu v strave, pretože verím, že to, čo jeme, nás nesmierne ovplyvňuje. Teraz mám na mysli skôr výkon, produktivitu, pozitívne naladenie. Sledujem online trendy, sociálne siete, pričom veľmi ma baví austrálsky životný štýl farebné organické jedlo, všetko šťavnaté (We are Combi). Nemám na mysli, že nasledujem nejaké autority či smery, alebo prístupy vo výžive, skôr sa snažím skúšať sama na sebe a optimalizovať. No a v podstate som začala narážať často na množstvo fancy fotiek týchto “šťavnatých” jedál, ktoré vyzerajú veľmi atraktívne v kokosových miskách. Ani neviem ako a už som mala misky objednané, vtedy ešte od Austrálčana. Ani som neriešila, či bude záujem, skôr som to brala ako zábavku, a povedala som si, že ak by som ich aj nepredala, porozdávam. Nebola to suma, ktorá by ma zruinovala. Takže možno odvážny pokus, ale vtedy mi to pripadalo jednoduché ako objednať si topánky cez eBay. A áno, misky sú z Bali, teraz už mám dokonca aj iného indonézskeho partnera, ktorý je veľmi business-friendly a komunikácia, resp. partnerstvo celkovo sú úplne bezproblémové.   

Dôvody, prečo som sa rozhodla práve pre #kokosky, nájdete aj v nasledujúcom videu:

2. Kokosove-misky.sk však majú aj iné poslanie. Na blogu FunkyFresh Ráno sa snažíš ľudí motivovať, aby každý svoj deň naštartovali správne – výdatnými, energeticky hodnotnými a zdravými raňajkami (ideálne z kokosky). Okrem rozhovorov so známymi osobnosťami tu nájdeme aj kopec receptov od slovenských travel a food blogerov. Ako hodnotíš spoluprácu s blogermi, influencermi? Je pre Teba rozhodujúci len počet followerov alebo máš aj ďalšie kritériá (samozrejme okrem súvisiacej oblasti)? Má to podľa Teba potenciál aj pre eshopy s oblečením, kozmetikou či hračkami?

Naša misia je prostredníctvom 100 000 kokosových misiek vytvoriť kult funkyfresh rán. Hehe, tak som si povedala, že čo je na papieri, to sa ráta… Odvážny cieľ, ale prečo nie. Čo sa týka FunkyFresh rán, ako som spomínala, som extrémne zaťažená na zlepšovanie produktivity, energie, výkonu, či celkovo života prostredníctvom stravy, verím, že raňajky a to, ako začíname deň, nám celkovo vie ovplyvniť, ako bude náš deň vyzerať, či bude pozitívny a úspešný, alebo ako sa hovorí, že vstaneme zadkom hore a celý deň bude zlý. Začala som oslovovať rôzne osobnosti, známe či neznáme, s tým, že by som chcela, aby sa podelili o ich ranné rituály, čo robia, raňajkujú, skrátka ako sa nastavia ráno, aby ich deň bol úspešný.

kult FunkyFresh rán

FunkyFresh ráno – ranné zvyky známych osobností a blogerov

Zatiaľ komunikujem najmä s foodblogermi a športovcami resp. aktívnymi ľuďmi. Tým, že túto oblasť sledujem dlho a je mi blízka, spolupráca a celkovo komunikácia je úplne bezprostredná a prirodzená, pretože v podstate všetci sme na jednej vlne a ochota predčí očakávania, veľakrát som sama prekvapená. Doslova cítim silu komunity. Takže, ak mám odpovedať na otázku, či rozhoduje počet followerov – nie, absolútne nerozhoduje. Naposledy sa mi stala taká vec, že som sledovala jednu foodblogerku, ktorá tvorí neskutočné kreácie vo forme zdravých dezertov a tort, pričom na IG má “iba” 800 followerov. Táto slečna mala záujem o misky v čase, keď už som mala vypredané, teda po dlhšej dobe, keď som už mala naskladnené, som sa jej ozvala, a sama mi ponúkla propagáciu na jej stránke, že urobí súťaž.

 

FB súťaž o kokosky

FB súťaž od foodblogerky Alex bola pre #kokosky skvelá príležitosť s minimálnou počiatočnou investíciou

Samozrejme, nebola som proti, najradšej by som misky porozdávala každému, veď kokosky sú doslova láska. Skrátka, Alex primárne funguje na FB, a IG má skôr doplnkový, pretože na FB má 22 tis. fans, takže “huge”. A opäť sa potvrdila spolupatričnosť  v rámci “komunity”, keď mi významná blogerka ponúkla pomoc pri propagácii na jej profile a medzi jej fans… Teda sa teším, keď vidím, že existujú dobré duše a vedia byť nezištné, úprimne a nápomocné

funkyfreshbox

FunkyFreshBOX – raňajkový koncept FunkyFresh rán

3. Tretia súčasť kokosiek sú FunkyFreshBOXY. Čo je ich podstatou a pre koho sú určené?

A tu sa dostávame k ďalšej fáze, raňajkovému konceptu balíkom boxom, ktoré obsahujú samozrejme misky, domáce “house-made” vločky/müsli ako základ balíka a k tomu ďalšie produkty dopĺňajúce koncept funky fresh rána ktoré nás má pozitívne naladiť na deň. Budú rôzne typy boxov, verím, že každý si príde na svoje, napr. box pre juniorov, box pre maminky, pre cestovateľov, pre ostrých chlapcov, pre hipsterov… Teda sa tu vyskytnú aj farebné ponožky, aj džem s alkoholom, aj prípravky na starostlivosť o pánsku bradu, prírodné kefky, detské pasty bez fluóru. Na trhu existuje veľa produktov, a tým, že mám prehľad a baví ma táto oblasť, chcem uľahčiť zákazníkom rozhodovanie, ušetriť im čas a priniesť “čerstvý výber” kvalitných produktov, ideálne slovenských lokálnych výrobcov. Na Slovensku ich totiž máme naozaj dosť.

4. Máš nejaký tajný recept aj pre ďalšie podnikavé ženy? Čo využívaš na podporu workflow?

Júúúj, v prvom rade, musím mať každý deň pohyb, či už vo fitness centre, alebo prechádzku v lese, resp. akúkoľvek aktivitu. Človek si na tú pravidelnosť zvykne a cítim nielen zlepšenie kondície, ale celkovo v kvalite života (spánok, výdrž, nálada, lepšie zvládanie stresových situácií). V ďalšom rade, samozrejme kvalitné stravovanie, čas pre samú seba a moje hlučné myšlienky. A samozrejme, človek sa musí venovať tomu, čo mu je najbližšie, čo ho baví, čo ho zaujíma, potom to nevníma ako prácu, ale ako hobby. Preto nevravím, že idem z práce do druhej práce, lebo v jednej práci mám úžasných kolegov a priateľov a druhú “prácu” mám ako zábavu a niečo, čo mi je blízke a baví ma. Ale už začínam pociťovať krátkosť dňa, potrebovala by som natiahnuť deň na 48 hodín 🙂

5. Ak by si mala niekomu poradiť, ako rozbehnúť úspešný eshop na internete, akých 5 rád by si mu dala?  

Nebáť sa, nečakať na lepšie “časy” tie nebudú nikdy, teda buď teraz, alebo nikdy a vrhnúť sa do toho. Buď to vyjde, alebo nie a ideme ďalej. Samozrejme sledovať svoju oblasť podnikania, pýtať sa, nebáť sa komunikovať. Ako sa vraví, kde je vôľa, tam je cesta. Verím, že ak človek robí niečo úprimne, zo srdiečka, všetko sa mu vráti, ani nevie, akým spôsobom. Howgh, ideme pracovať…

 

Tak, už viete, aké je ideálne podnikanie nielen pre ženy? V rozhovoroch s našimi klientmi sa často dočítate, že základom je nájsť oblasť, ku ktorej máte blízko, ktorá vás baví a napĺňa.

Vyskúšajte si podnikanie na internete na 30 dní zadarmo:

ako si vytvoriť e-shop a webstránku

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať