Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako na platené kampane v roku 2017

Po online trendoch na rok 2017 od profíkov z Visibility som vám sľúbila ešte odporúčania, ako vyťažiť maximum z vašich AdWords kampaní.  Určite oceníte trefné rady Matúša Lovása.

Napriek mnohým možnostiam online reklamy je AdWords stále najrozšírenejší reklamný kanál. Na Slovensku ide 98% vyhľadávaní cez Google, v ČR je to 60% (zvyšných 40% si stále zubami-nechtami drží Seznam).

Ako iste viete, Google má rád čo najprirodzenejší obsah a odkazy na váš e-shop či webstránku. No, na úkor reklamných odkazov, sa organické vyhľadávanie posúva čoraz nižšie – a to aj v prípade mobilného vyhľadávania.

výsledky mobilného vyhľadávania

výsledky mobilného vyhľadávania – platených pozícií pribúda, organika klesá

100% natural

BIO, ECO, NATURAL na nás číha z každého rohu. A Google nie je výnimka.

Prispôsobuje reklamy tak, aby pôsobili čo najprirodzenejšie. Ale ruku na srdce, zákazníkov e-shopov vôbec nezaujíma, či je váš odkaz organický alebo nie. Reklamná slepota robí divy.

Google inovuje rád

V AdWords to žije a to je dobre, lebo pribudli napr. nové rozšírenia textových reklám. Miesto 25 znakov sa môžeme “rozšupnúť” až na 30 a popisný riadok na 80 znakov.

Najväččšia výhoda nie je priestor pre copywritera, ale definovanie informácií priamo. Nemusíme sa spoliehať na meta tagy.

V alfa testovaní je prehľadnejšie a s Tag Managerom unifikované rozhranie AdWords.

Keďže Google vie, aké sú nároky dnešných zákazníkov e-shopov, snaží sa uľahčiť a skrátiť celý nákupný proces, resp. vyriešenie problému či dohľadanie potrebných informácií.

Preto sa, okrem rozšírenia o telefónne číslo a ceny, môžeme vytešovať aj z rozšírenia o SMS. Stačí v AdWords nadefinovať ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Dostupné, samozrejme, len pre mobilných zákazníkov.

Pre mobilných zákazníkov sú k dispozícii aj responzívne formáty reklám, ktoré si nastavíte rýchlo a bez pomoci grafika. Potrebujete len 1 rozmer, ktorý sa automaticky prispôsobí mobilným zariadeniam.

Na pláne je rozšírenie o obrázkové reklamy, tzv. image sitelinks – teda obrázok s popisom a cenou produktu.

Nové formy cielenia reklamných kampaní na Google

Kľúčové slová budú hrať vždy prvé husle, len k nim pribudnú ďalšie možnosti.

Ako napr.:

  • RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) teda remarketing vo vyhľadávaní vďaka ktorému viete zákazníkovi ponúknuť zľavu na produkt, o ktorý prejavil záujem.

  • Alebo vlastné zoznamy zákazníkov, ktoré umožnia zobraziť zákazníkom reklamu na základe dát, ktoré zdieľate s Googlom. Napr. na základe e-mailových adries, ktoré ste získali z e-mailovej kampane, ale zistili ste, že zákazníci nakoniec nenakúpili.

Ako na platené reklamné kampane?

Nie, nie je to len o financiách, ale aj o tom, aký nástroj si vyberiete. Každý má totiž iné možnosti cielenia. Navyše, atribučné modely sa neustále menia, preto nezabúdajte ani na aktualizáciu user persón.

  • Automatické pravidlá – dajú sa aplikovať nielen na Google reklamy, ale aj na FB reklamy, ktoré pracujú napr. so stavom produktov na sklade.

  • Ak tvoríte reklamné bannery, pripravte si najprv verziu pre mobilné zariadenia. Mobile friendly webdizajn je totiž jedným z faktorov rankingu – ak nie je váš dizajn responzívny, získate horšie hodnotenie a to vykompenzujete vyššou cenou za klik. Určite nechcete platiť za reklamu viac, ako je potrebné.

  • Lokálne geocielenie pre lepší branding – vaše reklamy dokážete zacieliť na konkrétne mesto, event. minimálne na kraj.

  • Presná cieľová skupina – necieľte len podľa veku a pohlavia, ale aj podľa toho, čo ľudia hľadajú, kedy hľadajú a pod. Prečo sa oplatí byť na správnom mieste v správny čas sa dočítate aj v našom článku s radami od skúsených e-shopárov.

  • Buďte nenápadní – zobrazujte vaše reklamy len tým, ktorí o ne majú naozaj záujem. V tomto smere odporúčame aj Strossle, o ktorom už bola reč. Natívna reklama sa dostáva čoraz viac do povedomia a dopyt rastie.

  • Naučte sa vyhodnocovať reklamy – ako zistíte, ktorá reklama je efektívna? Pomôžu vám atribučné modely. Dôležité je uvedomiť si, že nákupná cesta sa rozširuje. Ak aj zákazník zrealizuje priamy nákup, podieľa sa na ňom aj váš banner, ktorý bol primárne určený na branding. Atribučné modelovanie nepracuje len s modelom, že konečný cieľ/konverziu má na svedomí len posledný klik. Existuje celkovo 6 preddefinovaných atribučných modelov v Google Analytics:

    1. Posledná interakcia – 100% podiel na konverzii má posledný klik.

    2. Posledné nepriame kliknutie – ak je posledným zdrojom priama návšteva, tržby sa priradia predchádzajúcemu zdroju.

    3. Prvá interakcia – 100% podiel na konverzii má prvý stimul, napr. Youtube video, banner či sponzorovaný post na FB.

    4. Lineárny – všetky reklamné formáty majú rovnakú hodnotu.

    5. Pokles v závislosti času – každý zdroj konverznej cesty má svoj podiel zo získaných konverzií. Čím bližšie je zdroj k objednávke, tým vyšší podiel hodnoty objednávky získa.

    6. Založený na pozícii – prvý a posledný kontaktný bod majú 40% podiel z hodnoty konverzií a zvyšok sa rovnomerne rozdelí medzi ostatné zdroje.

Budú Google nákupy konečne aj na Slovensku?

Chalani z Visibility sa informovali priamo u Googlu a verdikt je jasný – NIE!

A viete, prečo? Pretože slovenský trh je veľmi malý a Google u nás nemá konkurenciu. Takže čakanie na Godota pokračuje.

Nové trendy na sociálnych sieťach

➤ Facebook:

  • O Messenger Ads ste už určite počuli. Ich cieľom je čo najdlhšie udržať používateľa na FB stránke, skrátiť mu cestu k cieľu.

  • Ďalšou prevratnou novinkou sú tzv. Live Boti – umožnia nám kúpiť si letenky priamo cez FB chat alebo poslať kvety Markovi Zuckerbergovi.

  • FB plánuje tiež zaviesť Live Ads.

➤ Instagram:

  • Insta Stories Ads už takmer rok fungujú na rovnakom princípe ako videá na Snapchate. Sú skvelým nástrojom pre testovanie reklám.

Tak priatelia, hor sa na optimalizáciu a automatizáciu reklamných kampaní! Odteraz už žiadne zbytočné “vyskúšame-uvidíme”. A nezabúdajte popri PPC kampani v AdWords aj na SEO.

Pekný deň a vydarené kampane prajeme.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať