Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Kvalitné spätné odkazy – Linkbuilding

linkbuilding, anchor text, majestic seo

Tvorba linkbuildingu je dnes nepochybne neoddeliteľnou súčasťou pri seo optimalizácii. Linkbuilding je dôležitý pre dosiahnutie zvýšenia pozícii v prirodzených výsledkoch a taktiež pre zvýšenie návštevnosti.

Ako ale robiť linkbuilding a získať kvalitné spätné odkazy?

To, že sa SEO delí na 2 časti, je nám všetkým známe. Čiže On Page seo optimalizácia a OFF Page seo optimalizácia.

Poďme si povedať o dôležitých prvkoch pri Off Page optimalizácii:

– budovanie spätných odkazov

– anchor text

– kontrola spätných odkazov

Budovanie spätných odkazov

Na budovanie spätných odkazov existuje mnoho spôsobov. Rozdeľujeme ich do dvoch skupín – Platené odkazy a Neplatené odkazy. V podstate najdôležitejšie pre nás je získať čo najviac kvalitných spätných odkazov. A to týmito spôsobmi:

Registrácia do katalógov a porovnávačov tovaru

Toto nepotrebuje extra vysvetlenie, myslím, že každý pri zakladaní webu vie, že bez registrácie do katalógov ďaleko nezájde. Samotná registrácia je len základným krokom pri budovaní spätných odkazov. Hodnota odkazu z katalógov nie je až taká vysoká, preto odporúčam registrovať stránku len do najlepších katalógov s vysokým Page Rank a návštevnosťou. Samozrejmosťou je, aby title a popisok obsahoval kľúčové slová.

Publikácia PR článkov

Taktiež dôležité pre získanie spätných odkazov. Prostredníctvom PR článku máte okrem iného možnosť prezentovať Vašu firmu, informovať o akciách, nových projektoch, úspechoch a pod. Pri publikácii PR článkov zakomponujte do článku min. 3 spätné odkazy na váš web s kľúčovým slovom.

Link baiting

Link baiting je veľmi populárny spôsob ako získavať spätné odkazy prirodzenou cestou. Kúzlo spočíva v tom, že sa snažíte vytvoriť taký zaujímavý obsah, produkt alebo ponúkanú službu, že ľudia sami od seba začnú na váš web odkazovať. Áno súhlasím, “vypustiť” takúto informáciu do sveta nie je vôbec jednoduché.

Sociálne siete

Ako sa hovorí, keď nie ste na Facebooku, nie ste nikde… Preto aj existencia na sociálnych sieťach ako je Facebook, Twiter, Google+ je pre získavanie spätných odkazov dosť dôležitá. Prostredníctvom zaujímavých statusov a odkazov na váš web viete, okrem iného, získať aj slušnú návštevnosť.

Diskusné fóra

Jedným z rýchlych spôsobov, ako získať spätný odkaz na váš web, sú diskusné fóra. Niektoré diskusné fóra umožňujú použiť podpis ako odkaz na váš web. Vyhľadajte si vám obsahovo príbuzné diskusné fóra a návštevnosť máte zaručenú. Opatrnosť však pri spamovaní a “násilným” vkladaním rôznych príspevkov. Príspevky môžu byť vymazané.

Backslinks systémy

Tieto systémy ponúkaju automatizovane stovky až tisícky spätných odkazov, dokonca z relevantných stránok, z tématických článkov blogerov a pod. Ide napríklad o payperpost systém Backlinksgenius. Pri tejto metóde POZOR, Google si už na to posvietil a znižuje pozície stránok, na ktoré odkazuje tisíce nekvalitných spätných odkazov. Tu platí : “Kvalita víťazí nad kvantitou” !

Výmena spätných odkazov vs. Kúpa odkazov

Kúpa spätných odkazov

Kúpou spätných odkazov si ušetríte kopec času, ale nie peňazí. Týmto spôsobom získate pomerne rýchlo spätné odkazy, samozrejme, zamerajte sa len na relevantné spätné odkazy. Efektivita z týchto odkazov je platná len po dobu, ktorú si platíte. Odporúčam min. na 3 mesiace, aby ste si mohli odsledovať prínosy 🙂 Pri kúpe odkazov kupujte pár drahších ako stovky lacných odkazov. V tomto prípade opäť platí: dôležitá je kvalita nie kvantita!

Výmena spätných odkazov

Pri tejto metóde je potrebné vyhľadať weby s podobným obsahom alebo zameraním a vymeniť si ikonku alebo textový odkaz. Odkazy si vymieňajte len so “silnými” stránkami s vysokým Page Rankom. Kontrolu Page ranku si môžte pozrieť aj tu, ranky stránok. Uznávam, že je dosť ťažké získať spätný odkaz zo stránok s vysokým Page Rankom a vysokou návštevnosťou. Zase sa budem opakovať:

KVANTITAKVALITA

Stačia vám 3- 4 “silné” spätné odkazy miesto desiatok z nerelevantných webov, ktoré Vám neprinesú ani návštevnosť, ani potencionálneho zákazníka.

Text odkazu – Anchor text

Anchor text je pomerne dôležitá vlastnosť, ktorú by mal odkaz obsahovať! Anchor text, okrem vyhľadávačov, čítajú aj ľudia! Anchor text by mal obsahovať dôležité kľúčové slová, ktoré súvisia s vašim webom. Napr. ak predávate spodné prádlo, text odkazu by určite nemal obsahovať pojem “Kliknite”, “Home” a pod… Ak anchor text obsahuje kľúčové slovo, ktoré máte ešte aj v Url adresy, je to malá výhoda 🙂 Anchor text Vám odporúčam v každom prípade meniť! Zamerajte sa na reálne frázy, na ktoré chcete, aby vás potenciálni zákazníci našli. Použite napríklad aj kľúčové slová, na ktoré chcete posilniť web.

Kontrola spätných odkazov

No a v neposlednom rade preverujte, kontrolujte, skúmajte… Existuje kopec nástrojov na preskúmanie spätných odkazov, odkazujúcich domén, vonkajšie spätné odkazy a pod. Pre podrobnejšiu analýzu je potrebné sa do týchto nástrojov registrovať a uhradiť poplatok. Zadarmo sú starý dobrý Webmaster Tools a Majestic SEO – Pozor, len pre weby, ktoré vlastníte!

Celkom zaujímavý je nenáročný Opensiteexplorer, ktorý pre zaregistrovaných užívateľov poskytuje údaje o tisícke odkazujúcich domén, top pages, anchor text atď. Pokiaľ nemáte chuť sa registrovať, určite odporúčam pre rýchlu analýzu vyskúšať tento nástroj. Pre neregistrovaných ukáže výsledky do cca 150 domén.

Osobne odporúčam používať Majestic Seo. Je to jeden z hlavných nástrojov napríklad pri analýze konkurencie. Dozviete sa z neho počet odkazujúcich domén, počet backlinkov, odkazujúce domény, históriu backlinkov a rôzne iné “vychytávky”.

Príklad ako jednoducho si viete porovnať konkurenciu s vašim webom:-) Backlinky vs. odkazujúce domény:

spätné odkazy, kvalitné spätné odkazy, odkazujúce domény

Keď sa už predsa len pustíte do behu na dlhé trate, akou je linkbuilding, nezabúdajte na vyššie uvedené potrebné kroky.

 

Dôkladným plnením jednotlivých krokov sa vám zaručene zlepšia pozície v prirodzených výsledkoch a nepochybne vzrastie aj návštevnosť. Pre nedostatok času, trpezlivosti a skúseností si neváhajte najať odborníkov, ktorí všetku špinavú prácu urobia za vás 🙂
tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať