Napíšte o svojej firme promo článok a dajte o sebe vedieť!
Oslovte svojich zákazníkov prostredníctvom PR článkov! Získajte tak dôležité SEO odkazy i zvýšenie PageRanku.
Čo je PR článok vie už azda každý z nás. Určite je nám všetkým známe, že PR článok nám ponúka možnosť zadarmo spropagovať firmu, projekt, web, udalosť, akcie, novinky a pod…
Ako ale napísať PR článok tak, aby zaujal a splnil účel?
- Investujte čas do dobrých úvodov!
Heat maps – tepeľná mapa zvýrazňujúca oblasti, kam návštevníci klikajú.
Heat maps nám graficky znázorňuje oblasť webovej stránky, ako čitatelia vizuálne skúmajú štruktúru textu.
Úvodné riadky priťahujú pozornosť!
Podľa najnovších štúdií je zistené, že človek pri čítaní venuje pozornosť prvým dvom riadkom a potom kúsok z ľavého odseku.
79% ľudí najskôr iba skenuje text. Dajte preto čitateľovi okamžite dôvod na to, aby pokračoval v čítaní.
Pri webe si inak vyberáme obsah. Najskôr skenujeme očami text, potom titulok, nasleduje skenovanie textu a až ako posledné je čítanie samotného textu.
2. Čo treba robiť pri písaní PR článku?
používajte jednoduché a krátke frázy („Nepoužívajte päť slov, keď stačia tri.“ )
zvoľte neutrálny a „objektívny“ jazyk – vyhýbajte sa emocionálne podfarbeným výrazom, profesionálnemu slangu a technickým výrazom
zdôraznite dôležité informácie – uľahčuje to skenovanie obsahu
kategorizujte obsah
používajte odkazy na konci (poskytnite možnosť pokračovania Call – To – Action)
informácie prezentované vo farbe budú ľahšie zapamätateľné
správna typografia na webe uľahčí skenovanie obsahu, neunavuje a neobťažuje používateľa
kráťte všetky nekonečné dlhé súvetia
dodržujte logickú následnosť
- zahusťujte kľúčovými slovami
3. Princíp dôležitosti obsahu v PR správe
Obrátená pyramída – zhrnutie na začiatku
Obrátená pyramída má mať podstavu zo 140 znakov! Snažte sa preto to najdôležitejšie zhrnúť už v úvode.
– Perex! 95% ľudí číta Perex na webe. (prvé 2- 3 riadky)
– Nadpis
– Prvý odstavec
– Autor
– Kategória
– Podnadpisy
– Obrázok
– Odstavec
Doporučená stratégia pri písani PR článkov.
Na webe platí: CHCEM INFO, NIE TEXTY!
Dajte čitateľom dôvod, inak ich nezaujímate.
Píšte krátke texty, potrebujete hneď zaujať čitateľa.
V článku dajte výzvu k akcii (prihlásenie sa do newsletteru, vytlačiť a pod..).
Napíšte vetu, ktorou prebudíte čitateľa!
Poznajte svoju cieľovú skupinu – ale oslovte aj širšie!
Výhody PR správy:
- budovanie spätných odkazov
- zvýšenie PageRank
- rast dôveryschopnosti
- brand a jeho šírenie na internete
- publikujete zdarma
Svoje PR články máte možnosť zverejniť na platených portáloch ako aj na neplatených portáloch. Keď sa už pustíte do písania, určite sa vám zíde zoznam PR portálov, kam môžete umiestniť svoje PR články.
Objednajte si registráciu článkov do PR portálov.
Ďalšie užitočné rady nájdete tu: www.reklama.biznisweb.sk/