Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

♥Ako si zo Sviatku sv. Valentína na e-shope urobiť druhé Vianoce♥

tipy ako využiť Valentín pre svoje podnikanie a zvýšiť tržby e-shopuAmerický sviatok Valentína – veľa ľudí ho zatracuje, ešte viac ľudí naň reaguje. Mladí ho môžu bez výnimky a nielen tí. Väčšina Slovákov Valentína rozhodne neignoruje. Verili by ste, že pri tejto príležitosti minieme tisíce eur?  A vedeli ste, že tentokrát nakupujú dokonca viac muži ako ženy?

Potvrdil nám to aj majiteľ e-shopu Liliana s dámskou bielizňou, Marián: “Áno, pred Valentínom zaznamenávame citeľný nárast tržieb. Počas roka bežne u nás nakupujú najmä ženy. Pred Vianocami a pred Valentínom sa táto situácia mení a začínajú nakupovať aj muži.”

Či sa nám to páči, alebo nie, sviatok Valentína sa u nás slušne udomácnil. Povedzme si preto, čo môžete urobiť pre vydarenú kampaň, ktorá vám prinesie nové objednávky.

Valentín je “in”

Podľa Forbes 79 % ľudí si myslí, že je to prílišná komercia, 56% tvrdí, že je to zbytočné míňanie peňazí a aj napriek tomu v roku 2016 minuli až o 53% viac ako v roku 2015. Valentínskym kampaniam sa teda z roka na rok darí po celom svete vzbudiť väčší ošiaľ a davovú psychózu. Je to pre obchodníkov výborná príležitosť predávať viac.

1. Nech vás Google nájde

Niekto presne vie, čo chce a ide priamo tam, kde to majú (e-shop), iní a tých je väčšina, vôbec netušia, iba vedia, že chcú kúpiť valentínsky darček alebo darček na Valentína. Preto určite aktualizujte a optimalizujte obsah vašej webstránky/e-shopu a nezabudnite na tieto kľúčové slová. Google tak ľahšie poradí vašim zákazníkom cestu k vám.

2. Nech na vás “vaši” nezabudnú

Neriskujte, že vaši zákazníci v tomto ružovom období plnom reklám na vás zabudnú. Pripomeňte sa im newslettrom a pošlite im zopár správnych a originálnych tipov. Kľudne pre odľahčenie pridajte citát o láske, alebo vtip, ktorý im spríjemní deň.

3. Nech sa s láskou zabavíme

Táto téma je úplne skvelá na sociálne siete. Už začiatkom mesiaca je ideálny čas začať sa baviť a ladiť na lásku. Že neviete ako? Chce to niečo, čo príjemne odľahčí deň, zabaví a pritom podporí nákupnú náladu. Veď láska nás všetkých spája, je to vďačná téma.

Keď vás nič nenapadne, skúste napríklad:

  • dať fanúšikom na FB tipy na zamilované filmy, spýtajte sa, ktorý je ich top,

  • navrhnite, aby do komentov pridali najobľúbenejší slaďák,

  • pridajte live stream vysielanie, ako ste pre nich pripravili na Valentína na vašom e-shope,

  • alebo sa ich na FB spýtajte, ktorý z darčekov (ktoré im ponúkate) by si želali pribaliť k Valentínskej objednávke

  • príp. zverejnite citát o láske s pekným obrázkom…

Ak budete originálny, môže z toho byť dokonca virál a tak sa k vám dostanú aj noví potenciálni zákazníci.

A samozrejme, ak máte možnosť investovať do PPC reklamy na Facebooku, určite to urobte. Môžete ju úplne presne cieliť a výsledok máte istý.

4. Nech si pre lásku zasúťažia

Ľudí na sociálnej sieti si môžete získať aj súťažou. Ešte to stihnete. A že nemáte vyslovene sortiment, ktorý je na túto príležitosť vhodný? Ale určite máte, veď láska má veľa podôb, nie?

  • Majiteľka e-shopu s darčekmi s menom babygift.sk vsadila na lásku k deťom, venovala do FB súťaže originálne detské darčeky a počet lajkov, komentárov, zdieľaní a povedomia o Babygift rastie každým dňom:

valentínska súťaž na Facebooku

Valentínske súťaže sú veľmi obľúbené, stačí pár hodín a počet lajkov, zdieľaní a komentárov rapídne stúpa.

Iste aj vy nájdete spôsob, ako osloviť nielen zamilovaných.

5. Nech to u vás “vonia” láskou

A teraz to najdôležitejšie, lebo všetky cesty vedú do Ríma 🙂  Keď už zákazníci prídu na vašu stránku/e-shop, či už ich tam pošle Google, alebo newsletter, alebo súťaž na sociálnej sieti, PPC reklama, prípadne nájdu inú cestu, mala by ich zaplaviť príjemná a láskavá emócia, chuť urobiť niekomu radosť a z lásky obdarovať.

A na to sa treba pripraviť. Napríklad tak, ako to robí Marián z e-shopu so spodnou bielizňou, liliana.sk:

“Špeciálne sa pripravujeme na Valentína tak, že na stránke zverejníme sekciu “Valentín”, kde vyberieme niekoľko našich tipov, čo by mohlo zákazníkov zaujať. Taktiež v predvalentínskom období dávame na stránku bannery, aby sme tento sviatok zákazníkom pripomenuli. Plus, teraz chceme spustiť FB reklamu, zameranú najmä na mužov.”

valentínska sekcia na e-shope, valentínska ponuka na e-shope

Valentínska ponuka v e-shope LILIANA.sk

Takže nezabudnite aj vy pripraviť atraktívnu Valentínsku ponuku, akciu, zľavu, či darček za nákup a:

6. Nech je darček doma včas

Keď budete pripravovať ponuku, nezabudnite si ustriehnuť termín dodania, ak ide o Valentína. Naši skúsení e-shopári tvrdia, že mnohí si nákupy na Valentína nechávajú na poslednú chvíľu. Ak máte akciu do 14. februára, je logické, že nie všetky objednávky budete vedieť aj v tento deň doručiť, ale zákazník si to občas neuvedomí. Treba o tom v ponuke informovať: “Objednávku prijatú do 11.2. vám doručíme do 14.2.” Napriek tomu budú objednávky prichádzať aj po tomto termíne, keďže nie každý reaguje iba kvôli tomuto sviatku, ale snaží sa využiť vašu výnimočnú ponuku.

garancia doručenia do valentína

E-shop Kupma.sk ponúka garanciu dodania objednávky včas aj v rámci doplnkovej informácie v detaile produktu.

7.  Tipy na darčeky na Valentína

A čo sa najviac predáva na Valentína?

A perlička, ktorú nám prezradil Marián z Liliany:

“Muži kupujú pred Valentínom najmä sexi košieľky – saténové alebo čipkované, prípadne nejaké sexi kostýmčeky. Napríklad včera sa predal kostým letušky. Tieto kostýmy sa u nás predávajú počas roka skôr sporadicky. A keď už, predávajú sa najmä pred Valentínom. Sú veľmi pekné aj prepracované, ale sú dosť drahé.”

Hoci teda minieme na Valentína vraj v priemere iba dvojciferné číslo, muži sa neboja byť pri tejto príležitosti odvážnejší, pokiaľ im to spôsobí potešenie tiež 😉

Ako na Valentína, tak na všetky online kampane

Či je to Valentín, alebo iný sviatok a príležitosť na kampaň, táto stratégia, ktorú si ľahko osvojíte, vám vždy prinesie ovocie. Pritom vás nemusí stáť ani cent, ak nepoužijete platenú PPC kampaň na Facebooku. Dokonca aj dizajn e-shopu v BiznisWebe vyčarujete jedným kliknutím, rozcestník za pár sekúnd, rovnako aj špeciálne menu k vašej konkrétnej kampani. A nezabudnite sa na každú príležitosť pripraviť v predstihu, aby ste neboli zbytočne v strese a dokázali to, čo zákazníkom sľúbite, aj dodržať. Potom bude radosť predávať.

Tešíme sa spolu s vami na vaše nové objednávky a prajeme vydarenú, nielen Valentínsku kampaň.

podpis-sk

 

avatar
Autor: Daniela Mudráková Daniela je profesionálna copywriterka, špecializuje sa aj na SEO copywriting a content marketing. Je expertka na písanie pútavých textov pre webstránky, e-shopy i blogy. Cenné rady, ako tvoriť obsah, ktorý vám pomôže získať viac zákazníkov, nájdete aj na Danielinom blogu danielinopero.sk. Momentálne pracuje ako Online Manager pre happybaby.sk.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať