Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako si upraviť webdesign e-shopu?

Veľa začínajúcich podnikateľov nevie, že existujú rôzne online programy zadarmo, prostredníctvom ktorých si vedia pripraviť bannery pre svoj web, sociálne siete, newsletterové kampane alebo vytvoriť logo zdarma.

Oslovili sme preto Moniku Hojnošovú z Naturshop.sk, ktorá si design svojho e-shopu, resp. jednotlivé prvky dizajnu upravila podľa seba v obľúbenej Canve. 

V rozhovore s pani Monikou sa dozviete:

A na záver sme pridali aj zopár užitočných grafických nástrojov, ktoré sa vám možno budú hodiť.

1. Pani Monika, na internete nájdeme viacero online grafických nástrojov, skúšali ste aj iné free programy alebo Vás hneď na prvú oslovila Canva?

Monika Hojnošová | Naturshop.sk
Monika Hojnošová predáva vo svojom e-shope prírodnú kozmetiku, BIO kozmetiku a EKO drogériu.
S programom Canva spokojne pracuje už niekoľko rokov. Rozpovedala nám svoj podnikateľský príbeh a podelila sa s nami o zaujímavosti spojené s predajom kozmetiky cez e-shop.

Áno :), Canvu som našla ako prvú, keď som sa rozhodla, že si grafiku pre eshop s prírodnou kozmetikou budem robiť sama a taknaozaj sa mi zapáčila, že ju a používam ju dodnes :). Je naozaj aj pre laikov a tých, čo nemajú vedomosti o zložitých profi grafických programoch. Bannery sa tam dajú spraviť veľmi ľahko a vyzerajú fajn. Nie je úplne profesionálna, ale fotky si človek dokáže upraviť aj inde – napríklad, ak potrebujete transparentné pozadie (online-image-editor.com) a podobne. Skúšala som ešte aj program GIMP, ale stále sa vraciam ku Canve.

Ukážka bannera vytvoreného v online programe Canva.com. Zdroj: Naturshop.sk

2. Keď ste dokončili redizajn webstránky Naturshop.sk, skúmali ste, ako stúpol počet objednávok, resp. klesla miera odchodov z webu?

Redizajn webstránky bio eshopu určite pomohol nárastu objednávok a dôveryhodnosti. Približne nejaký 20 % až 25 % nárast sa uskutočnil, i keď aj naďalej je čo zlepšovať a neustále redizajnovať. Mňa dizajn baví, a preto to robím sama, podľa svojho „feelingu“. Na dizajn je ten cit asi potrebný, aby nebol príliš neprofesionálny alebo strohý. Výber farieb, ich harmonizácia, umiestňovanie prvkov a zosúlaďovanie, aby celkový banner dával okrem výpovednej hodnoty aj nejaký dobrý pocit. 

Ako vytvoriť logo zdarma

3. K tvorbe e-shopu jednoznačne patrí aj tvorba loga. Využili ste Canvu aj pre vytvorenie loga pre e-shop alebo pre newsletter?

Logo Naturshop.sk robil ešte kamarát, aj to pôvodné prvé a aj to druhé redizajnované logo. Teda profi grafik. Ale aj logo sa dá veľmi ľahko spraviť v Canve. Návrhy loga a feng shui loga pre kamarátov alebo firmy som tiež robila v Canve. Výber fontov je podľa mňa v Canve dostačujúci a taktiež je možné doplniť ho potom ikonkami alebo elementami rôznych tvarov. Samozrejme výber farieb, tvarov a fontov sú zásadné pre profi úspešné logo. Kvalitné logo môže byť podľa mňa jednoduché, ale voľba farieb, tvarov a fontu by mala byť prispôsobená danej firme a odvetviu. 

Pre newslettre používam tiež Canvu na vytvorenie bannerov alebo obrázkov s textom.

4. Aby používateľ, ktorý pracuje s viacerými záložkami v prehliadači súčasne, vedel rýchlo zistiť, na akom webe sa nachádza, odporúča sa vložiť na svoj e-shop či webstránku tzv. favicon. Ten ste vytvárali v akom programe?

Favicon pre Naturshop.sk sme vzali z ikoniek, ktoré sú zdarma. Je potrebné na stránku umiestniť len spätný odkaz. Do budúcna v redizajne určite urobíme v Canve :).

Ikona favicon sa zobrazuje v internetovom prehliadači pred URL adresou webu alebo v záložke pred nadpisom „Title“. K tejto téme odporúčame návod – Ako implementovať favicon do e-shopu

Optimalizácia obrázkov v e-shope

5. S obrázkami na webe a v e-shope súvisí aj ďalší krok – ich optimalizácia. Aby nespomaľovali načítanie webstránky, je dôležité komprimovať ich, zmenšiť veľkosť ideálne v rozmedzí od 150 – 300 kB. Aký nástroj pre bezstratovú kompresiu používate Vy? 

Tak, ako mi poradila Vaša kolegynka Daniela :), tak používam tinypng.com, nakoľko fotky, ktoré nahrávam v Canve sú často veľké, a tak banner má niekedy aj 800 kB. Ak objavím aj iné online free nástroje, skúsim aj tie.

6. Pani Monika, ako ovplyvnila koronavírusová pandémia Vaše podnikanie?

Rok 2020 zaznamenal u nás v eshope mierny pokles obratu. Všeobecne asi panuje myšlienka, že eshopy teraz musia prosperovať, ale nie vždy to tak musí byť. Mnohé firmy, reťazce a veľké zahraničné korporácie prešli najmä na online biznis a podľa mňa je to cítiť. Taktiež nestabilita a neistota doby ovplyvňuje nákupné správanie. Veľa ľudí prišlo o prácu v danom odvetví, no zase veľa pracovných miest vzniklo úplne inde. Často sa u nás stáva, že zrazu zákazníci nakupujú menej a potom zase dopyt vzrastie. Dá sa povedať, že každý jeden mesiac je úplne iný a ťažko sa dá predikovať vopred. Je však skvelé, že sa zákazníci neprestali orientovať na BIO a EKO sortiment, nielen kozmetiku, ale aj eko čistiace prostriedky. To ma veľmi teší.

Na záver pre vás máme tip na ďalšie grafické programy, ktoré môžete využiť pre svoj webdizajn:

  • ak hľadáte lacnejšiu verziu Photoshopu, odporúčame napr. Affinity od britského štúdia Serif,
  • ak potrebujete editor na úpravu fotografií, skúste aj grafický editor od českého vývojára Ivana Kuckira Photopea

Veľmi obľúbené sú tiež rôzne mockupy:

Ak ste svoj e-shop vytvorili v BiznisWebe a netrúfate si upraviť design webu sami, ani s pomocou uvedených programov, kontaktujte nás. V portfóliu doplnkových služieb máme aj drobné úpravy, ktoré vám radi predstavíme.

Alebo sa môžete zveriť do rúk skúseného grafika – webdizajnéra. V sekcii Experti na našom webe nájdete aj ďalších overených profíkov, s ktorými sme spolupracovali alebo spolupracujeme.

K tejto téme odporúčame tiež:

Ako vytvoriť vlastný dizajn e-shopu

Čo je favicon a prečo by ste ho mali mať

Vytvoriť testovací e-shop, hoci aj na predaj parfémov a kozmetiky

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať