Ako tvoriť 10-krát lepší obsah pre webstránky a e-shopy ako vaša konkurencia
Zdá sa vám, že miera odchodov z vášho webu/blogu, je privysoká? Možno si dáte naozaj záležať na tom, čo do obsahu pridáte, no napriek tomu ste si vedomý, že má vaša stránka rezervy.
Čo s tým? Ako vášmu webu možno pomôcť? Niekedy stačí len existujúci obsah doladiť, dočesať, došperkovať, aby to malo tie správne grády a skutočne bolo úderné, oslovilo vašich zákazníkov. Na to treba nielen vedieť, ako písať články po obsahovej stránke, ale aj trochu viac… Povieme si, v čom je čaro správne podaného obsahu.
Na našom blogu o podnikaní na internete ste si už určite prečítali o tom:
Dnes si ukážeme jednoduché triky, ktoré môžete využiť aj vo vašej content marketingovej stratégii.
1. Jednoduché, ľahko zapamätateľné URL – milujú aj samotné vyhľadávače. V priemere by mala URL adresa obsahovať okolo 50 znakov.
Ak zdieľate článok na sociálnej sieti, môžete použiť tzv. skracovač URL adries, napr. bitly.com, ow.ly, tinyurl.com alebo starý, dobrý goo.gl.
2. Rôzne typy obsahu – okrem textov a obrázkov pridajte aj videá, gif obrázky, grafy, tabuľky či infografiky. Oveľa viac zaujmú a pomôžu k tomu, aby vás ľudia zdieľali na sociálnych sieťach. Až 70% informácií predsa vnímame zrakom.
3.Title a popis s kľúčovými slovami – v redakčnom systéme FLOX 3 viete veľmi jednoducho vyplniť nadpis a popis cez SEO záložku, v sekcii Stránky, v detaile produktov, pre Kategóriu produktov alebo priamo v bloku Novinky:
4. Čitatelia nečítajú, ale scanujú – píšte jazykom samotných používateľov, ale dajte si záležať aj na formátovaní textu – úprave a rozvrhnutiu jednotlivých častí, zvýraznení dôležitých informácií a pod. Najlepšie tak, aby sa dobre aj “očami” čítal a každý sa v ňom vedel ľahko zorientovať. Dodržujte medzery, používajte ideálne jeden čitateľný font/druh písma či odstavce, aby si čitatelia zapamätali čo najviac z toho, čo píšete a nerozptyľovali ich viac tancujúce písmenká ako obsah textu.
V infografike od SiegeMedia radia, že po každých 75-10 slovách by ste mali vložiť obrázok. A niečo na tom bude…Možno ste si to doteraz ani neuvedomili, ale skutočne, ľahšie sa potom v článku, či texte človek zorientuje a aj čítanie je príjemnejšie. Overte si, či je váš text dobre čitateľný aj na mobilných zariadeniach, na to nikdy nezabúdajte.
5. Rýchlosť načítania obsahu – jeden z hlavných faktorov úspechu. Vaši čitatelia chcú hľadané informácie hneď, nemajú chuť ani čas čakať, kým sa váš článok či produkt načíta. Často spomalenie spôsobuje nestabilný webhosting alebo zbytočne veľké obrázky. A potom sa môže stať, že človek, len čo príde na vašu stránku, “stratí nervy” a odchádza a už nikdy k vám nezablúdi. Takže, rátajte s tým, že ľudia sú zaneprázdnení a potrebujú vedieť a vidieť všetko hneď. Ak to na prvý klik a pár sekúnd nenájdu u vás, idú ku konkurencii.
6. Vlastné obrázky alebo ilustrácie – tuctové fotky z fotobaniek sa dnes už nosia stále menej. Prečo? Nie sú originálne a ničím výnimočné. Od konkurencie vás odlíšia práve vaše vlastné unikátne fotografie či ilustrované obrázky. Tie vám pomôžu vytvoriť aj virálny, teda zdieľaný post, ktorý sa ľahšie šíri na sociálnych sieťach. Že vaše fotky nevyzerajú veľmi vábne? Žiadny problém, v našom článku nájdete 10 tipov, ako ich vylepšiť.
Takže, otvorte si teraz váš web/e-shop a postupujte bod po bode v tomto článku. Určite prídete na to, ako ho zatraktívniť a urobiť pre vašich zákazníkov lákavejší a prehľadnejší.
Ďalšie super tipy, ako kvalitným obsahom zvýšiť návštevnosť vašej webstránky či e-shopu, nájdete aj v spomínanej infografike na blogu SiegeMedia.com.
A samozrejme, sledujte náš blog, stále vám pomáhame byť k vašim zákazníkom bližšie.