Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

10 overených rád k úspechu na sociálnej sieti

sociálne médiá, sociálne sieteNa konferencii Marketing Live 2012 nás zaujala aj prezentácia Florisa Regouina – Senior manager eComerce and Direct sales, Philips, Holandsko na tému Skúsenosť so sociálnymi médiami – nové prekážky blednú.

Ako využiť sociálne siete na komunikáciu so spotrebiteľmi?

Floris prezentoval, ako Philips prenikol na sociálne médiá a začal ich využívať na intenzívnu komunikáciu so spotrebiteľmi na celom svete.

Philips si stanovil jasné ciele, ktorých prioritou bolo posilnenie povedomia o značke. Najprv si však dokonale preskúmali trh.

Podľa prieskumov Philips-u je na svete:

  • cca 7 miliárd ľudí
  • 2.2 miliárd ľudí online – má aktívny profil na sociálnej sieti
  • približne 900 miliónov ľudí na Facebooku, približne 100 miliónov používa Google
  • ak by Vás zaujímalo – @LadyGaga má na Twitteri viac ako 23 miliónov followerov a taký “sladký” Justin Bieber má na svojom YouTube kanáli 730 miliónov videní

To, že sa zmenil proces online nakupovania, ste si už prečítali aj na našom blogu o podnikaní na internete.

Celý proces zmeny zákazníckeho správania opisuje aj video BLANK:

 

Na čo by ste sa mali zamerať, ak chcete uspieť na sociálnej sieti? 

 

úspech na sociálnej sieti, ako uspieť na sociálnej sieti

Iniciatívu na sociálnej sieti je možné manažovať – prostredníctvom teamu pracovníkov alebo napr. využitím HootSuite.

V rámci HootSuite si naprogramujete, kedy zverejníte príspevok na Twitteri, Facebooku, Google +, LinkedIn, check-in na Foursquare a pod.

Stačí Vám aj free modul, kde máte k dispozícii prepojenie na 5 profilov.

Ak máte tablet, iPad alebo iPhone či smartphone, HootSuite by na nich určite nemal chýbať.

Ako to robí Philips?

Sociálne siete neboli v prípade Philips primárne, ale až na druhom mieste.

Philips má dokonale zmapovanú svoju klientelu, preto má po celom svete regionálne pobočky. Jedine tak dokáže uspokojiť potreby svojich zákazníkov. Philips napr. zistil, že v Japonsku len 28% populácie “žije” na sociálnych sieťach. Z prieskumov Philips taktiež vyplýva, že na európskom kontinente neexistuje ucelený obraz o používateľovi sociálnych sietí – v každej krajine je iný profil spotrebiteľa, kt. využíva sociálne médiá.

Philips preto investoval financie i čas do vypracovania tzv. Consumer Experience Flow, ktoré pomôže odhaliť správanie zákazníkov, spôsob ich myslenia a dosiahnutia cieľov.

Výsledky zverejnili ako infografiku:

Philips, experience flow

V tomto prípade jednotlivé kroky popisujú, ako Claudia – nemecká gazdinka, hľadá spôsob, ako variť a piecť pre svoju rodinu a pritom mať čas aj na seba.

Claudia hľadá multifunkčný kuchynský spotrebič Philips, ktorý jej umožní zapojiť do prípravy jedál aj členov rodiny.

Claudia získava informácie na internete, sociálnych sieťach a keď taký produkt konečne nájde a zakúpi, nadšenie zdieľa s ostatnými, čím samozrejme ovplyvňuje ZMOT (Zero Moment of Truth) ďalších spotrebiteľov.

Philips podporuje povedomie o značke napríklad aj na YouTube.com.

Philips v. The Sun – alebo ako Philips dokáže prekabátiť biorytmus kohúta

 

alebo Philips vs. Your Nose – udržíte elektrickú kefku na  zuby na nose dlhšie ako 10 sekúnd?

Príklady ďalších kampaní podporujúcich brand Philips:

philips, budovanie povedomia o značke, branding, brandStarostlivosť o zdravie – domáca a profesionálna starostlivosť.

Osvetlenie – profesionálne osvetlenie a domáce osvetlenie.

Životný štýl  konzumentov – zdravý životný štýl a starostlivosť o svoje telo, život v domácnosti a interakcia.

Sociálne média využívajte na komunikáciu so spotrebiteľmi

Holandská pobočka Philipsu napríklad pred Valentínom odosielala v balíku aj valentínku – výsledkom bolo obrovské množstvo reakcií na sociálnych sieťach – najmä Twitteri:

philips, sociálne médiá, online marketing

10 kľúčových faktorov k úspechu na sociálnej sieti

  1. počúvajte, čo hovoria Vaši klienti (aj potenciálni) – založte si profily na všetkých dostupných sociálnych sieťach (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest …)
  2. analyzujte získané informácie a snažte sa ich pochopiť
  3. neustále sa vzdelávajte – výhovorky typu “Nemám čas” alebo “Od zajtra začnem” nie sú akceptovateľné, viac info o tom, ako sa stať úspešným a zbohatnúť sa dočítate v predchádzajúcom článku
  4. dôležité je začať a ísť si za svojim cieľom
  5. buďte úspešní nielen na papieri (štatisticky) ale aj v skutočnosti – skúste získať aj iný uhol pohľadu na analýzy dát
  6. zdieľajte a šírte ďalej – ak sa na Vašom Facebook profile ocitlo vtipné video, zdieľajte ho aj na firemnej Facebook stránke
  7. každý krok a investíciu si poriadne premyslite – zvážte argumenty pre a proti, prípadne sa poraďte s odborníkmi
  8. žiadne prostriedky, žiadny výsledok – nechajte si vypracovať cenové ponuky na kampane na jednotlivých sociálnych sieťach, zvážte svoje možnosti a rozpočet
  9. komunikujte zrozumiteľne – odbornými termínmi sa oháňajte v článkoch, na blogu alebo na stránkach, na sociálnych sieťach komunikujte jazykom Vašich fanúšikov / followerov / potenciálnych zákazníkov
  10. testujte, testujte a zase testujte – nikto učený z neba nespadol.

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať