Ako jednoducho zvýšiť návštevnosť zo sociálnych sietí
Blog KissMetrics o5 ponúka zaujímavé čítanie – Ako zdvojnásobiť návštevnosť vašich www stránok a internetových obchodov prostredníctvom sociálnych sietí.
Kľúčom k úspechu je pritom viacnásobné publikovanie toho istého obsahu 🙂
Pozrime sa na príklad – celkovo dosiahla prvá zmienka na sociálnych sieťach 19 preklikov, opakované publikovanie však prinieslo 24 kliknutí:
1. krok – Ako sa nestať spammerom
Možno si poviete, že ak budete konkrétny príspevok zdieľať na sociálnych sieťach viackrát, budete považovaní za spammerov a pod.
Ak máte pochybnosti, za otestovanie nič nedáte – zverejnite napr. rovnaký článok na vašich stránkach a vašom blogu.
Uvedomte si však, že vaši followeri alebo fanúšikovia si vaše príspevky nie vždy všimnú na prvýkrát.
Ak budete postupovať podľa nasledovných krokov, spammerom sa nestanete:
- Nezabúdajte, že obsah na sociálnych sieťach tvoríte pre fanúšikov a followerov, nie pre získanie spätných odkazov alebo zvýšenie povedomia o vašej firme, značke, produkte!
- Starostlivo plánujte zverejnenie postov!
- Inšpirujte a poučte sa sami sebou – čo považujete na sociálnej sieti za spam? Aké príspevky odignorujete?
- Snažte sa vždy poskytnúť hodnotnú informáciu!
2. krok – Nikdy nezverejňujte presne to isté dvakrát!
Aj keď v úvode píšeme o viacnásobnom zverejnení rovnakého obsahu, nemyslíme to doslova.
Zo SEO určite viete, že duplicita vášmu webu neprospieva.
V tomto prípade však nie je na mieste ani zmena slovosledu.
- Začnite napr. na vašom blogu – informujte, že ste publikovali nový blog post, článok alebo novinku.
- V rámci druhého zverejnenia môžete začať napríklad otázkou? “Vedeli ste, že…?”
- Tretia zmienka môže začínať napr. konkrétnym údajom: “Až 89% klientov BiznisWeb.sk používa mobilnú aplikáciu Flox…”
- Zdieľajte citát – napr. ak je súčasťou vášho blogpostu rozhovor s konateľom firmy alebo kapacitou z odvetvia vášho podnikania, príp. si požičajte trefný citát od známej osobnosti.
- Piate zverejnenie môžete zahájiť klebetou alebo osobnou skúsenosťou – “Pozrite sa, ako smart chladnička šetrí váš čas…”
3. krok – pripravte si unikátnu verziu príspevku pre každú sociálnu sieť
Každá sociálna sieť ponúka iný rozsah príspevku, preto si pripravte obsah na každú z nich.
Nezabudnite na hashtagy, kľúčové slová, príp. obrázky.
4. krok – monitorujte, vyhodnocujte a aplikujte v praxi
Aký nástroj na monitorovanie návštevnosti zo sociálnych sietí používate?
My neustále doporučujeme predovšetkým Google Analytics.
Je nutné ubezpečiť sa, že zmeny, ktoré ste v rámci publikačnej činnosti zrealizovali, fungujú.
Sledujte najmä:
- či (ne-)došlo k zníženiu alebo zvýšeniu aktivity a podľa toho plánujte ďalšie činnosti
- či posty predsa len nevyvolali vlnu negatívnej kritiky – ak by nastala takáto situácia, skúste si ešte raz preveriť, či vaša činnosť nie je príliš agresívna, resp. “násilná”
- či vaši followeri alebo fanúšikovia nie sú voči vášmu obsahu na sociálnych sieťach rezistentní
Ďalšie tipy, ako zvýšiť návštevnosť vašich www stránok cez sociálne siete nájdete aj tu:
- ponúknite eBook na stiahnutie
- odpovedajte na časté otázky z vašej sekcie FAQ
- zverejnite linky na prezentácie vašich produktov napr. zo SlideShare alebo Prezi.com, jednotlivé prezentácie prípadne rozdeľte na viacero častí
- skúšajte rôzne výzvy k akcii na rôznych sociálnych sieťach
- nájdite a zapojte influencerov z oblasti vášho podnikania
Zdroj:
http://blog.kissmetrics.com/double-your-social-media-traffic/
http://www.exacttarget.com/blog/50-ways-to-drive-traffic-to-your-website-with-social-media/