Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako jednoducho zvýšiť návštevnosť zo sociálnych sietí

ako zvýšiť návštevnosť webu prostredníctvom sociálnej sieteBlog KissMetrics o5 ponúka zaujímavé čítanie – Ako zdvojnásobiť návštevnosť vašich www stránok a internetových obchodov prostredníctvom sociálnych sietí.

Kľúčom k úspechu je pritom viacnásobné publikovanie toho istého obsahu 🙂

Pozrime sa na príklad – celkovo dosiahla prvá zmienka na sociálnych sieťach 19 preklikov, opakované publikovanie však prinieslo 24 kliknutí:

zvýšenie návštevnosti prostredníctvom sociálnych sietí

1. krok – Ako sa nestať spammerom

Možno si poviete, že ak budete konkrétny príspevok zdieľať na sociálnych sieťach viackrát, budete považovaní za spammerov a pod.

Ak máte pochybnosti, za otestovanie nič nedáte – zverejnite napr. rovnaký článok na vašich stránkach a vašom blogu.

Uvedomte si však, že vaši followeri alebo fanúšikovia si vaše príspevky nie vždy všimnú na prvýkrát.

Ak budete postupovať podľa nasledovných krokov, spammerom sa nestanete:

  1. Nezabúdajte, že obsah na sociálnych sieťach tvoríte pre fanúšikov a followerov, nie pre získanie spätných odkazov alebo zvýšenie povedomia o vašej firme, značke, produkte!
  2. Starostlivo plánujte zverejnenie postov!
  3. Inšpirujte a poučte sa sami sebou – čo považujete na sociálnej sieti za spam? Aké príspevky odignorujete?
  4. Snažte sa vždy poskytnúť hodnotnú informáciu!

2. krok – Nikdy nezverejňujte presne to isté dvakrát!

Aj keď v úvode píšeme o viacnásobnom zverejnení rovnakého obsahu, nemyslíme to doslova.

Zo SEO určite viete, že duplicita vášmu webu neprospieva.

V tomto prípade však nie je na mieste ani zmena slovosledu.

  1.  Začnite napr. na vašom blogu – informujte, že ste publikovali nový blog post, článok alebo novinku.
  2. V rámci druhého zverejnenia môžete začať napríklad otázkou? „Vedeli ste, že…?“
  3. Tretia zmienka môže začínať napr. konkrétnym údajom: „Až 89% klientov BiznisWeb.sk používa mobilnú aplikáciu Flox…“
  4. Zdieľajte citát – napr. ak je súčasťou vášho blogpostu rozhovor s konateľom firmy alebo kapacitou z odvetvia vášho podnikania, príp. si požičajte trefný citát od známej osobnosti.
  5. Piate zverejnenie môžete zahájiť klebetou alebo osobnou skúsenosťou – „Pozrite sa, ako smart chladnička šetrí váš čas…“

 

3. krok – pripravte si unikátnu verziu príspevku pre každú sociálnu sieť

Každá sociálna sieť ponúka iný rozsah príspevku, preto si pripravte obsah na každú z nich.

Nezabudnite na hashtagy, kľúčové slová, príp. obrázky.

 

4. krok – monitorujte, vyhodnocujte a aplikujte v praxi

Aký nástroj na monitorovanie návštevnosti zo sociálnych sietí používate?

My neustále doporučujeme predovšetkým Google Analytics.

Je nutné ubezpečiť sa, že zmeny, ktoré ste v rámci publikačnej činnosti zrealizovali, fungujú.

Sledujte najmä:

  • či (ne-)došlo k zníženiu alebo zvýšeniu aktivity a podľa toho plánujte ďalšie činnosti
  • či posty predsa len nevyvolali vlnu negatívnej kritiky – ak by nastala takáto situácia, skúste si ešte raz preveriť, či vaša činnosť nie je príliš agresívna, resp. „násilná“
  • či vaši followeri alebo fanúšikovia nie sú voči vášmu obsahu na sociálnych sieťach rezistentní

Ďalšie tipy, ako zvýšiť návštevnosť vašich www stránok cez sociálne siete nájdete aj tu:

  1. ponúknite eBook na stiahnutie
  2. odpovedajte na časté otázky z vašej sekcie FAQ
  3. zverejnite linky na prezentácie vašich produktov napr. zo SlideShare alebo Prezi.com, jednotlivé prezentácie prípadne rozdeľte na viacero častí
  4. skúšajte rôzne výzvy k akcii na rôznych sociálnych sieťach
  5. nájdite a zapojte influencerov z oblasti vášho podnikania

Zdroj:

http://blog.kissmetrics.com/double-your-social-media-traffic/

http://www.exacttarget.com/blog/50-ways-to-drive-traffic-to-your-website-with-social-media/

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať