Čo ovplyvňuje pozície vašich www stránok/e-shopov vo vyhľadávači?
Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, koľko rôznych faktorov ovplyvňuje umiestnenie vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania?
Portál Search Engine Journal zverejnil infografiku o 200 faktoroch, ktoré majú vplyv na výsledky vyhľadávania.
Pripravili sme pre vás stručný sumár.
Doména
- vek a história domény – momentálne však nepatrí ku kľúčovým faktorom
- výskyt kľúčových slov v názve domény – vo viacslovných názvoch zvoľte keyword na prvom mieste; ak prevádzkujete subdoménu, nezabudnite aj v jej názve využiť kľúčové slovo
- ak podnikáte v konkrétnej krajine, určite investujte aj do zakúpenia domény s príslušnou koncovkou – .sk, .cz, .pl, .ru a pod.
- ak využijete v názve domény viacslovné kľúčové slovo, primárne si zvoľte názov domény s pomlčkou (napr. www.iso-9001.sk); prikúpte aj doménu bez pomlčky (napr. www.iso9001.sk) a iba ju presmerujte na doménu s pomlčkou
Úroveň webu
- kľúčové slová v title a description – tag title je druhý najdôležitejší faktor, po samotnom obsahu stránky; taktiež platí, že kľúčové slovo použite na začiatku title a description
- kľúčové slová v nadpisoch úrovne h1, h2, h3 a h4
- primeraná dĺžka obsahu a primerané zahustenie obsahu kľúčovými pojmami
- pozor na duplicitný obsah, nefunkčné hyperlinky
- rýchlosť načítania wwww stránky alebo e-shopu
- optimalizácia obrázkov – vyplnené alternatívne tagy
- dĺžka URL identifikátorov, výskyt kľúčových slov v URL identifikátoroch
Jednotlivé stránky
- architektúra stránky
- relevantné informácie – okrem ponuky vašich služieb alebo produktov aj sekcia Kontakt, Časté otázky, Obchodné podmienky …
- aktuálny obsah
- dôveryhodnosť stránok
- sitemapa
Spätné odkazy
- z relevantných zdrojov – vyhľadávače, PR články, sociálne siete, blogy, microsites
- v prípade, že je zdrojom spätných odkazov obrázok, nezabúdajte na alternatívne tagy
- interné hypertextové odkazy
- anchor texty
Viac informácií o linkbuildingu sa dočítate aj v našom článku na blogu o podnikaní na internete.
Interakcia s používateľmi
- miera odchodov zo stránky – tzv. Bounce Rate
- okrem návštevnosti webu ďalej sledujte aj čas používateľov strávený na vašich stránkach, nákupnú cestu
- komentáre fanúšikov alebo followerov zo sociálnych sietí majú pre Google vysokú hodnotu
Samotné vyhľadávacie algoritmy
Viac informácií o Google updatoch nájdete aj v našich článkoch:
Sociálne ukazovatele
- zdieľanie obsahu na sociálnych sieťach
- počet lajkov, retweetov, G+, pinov z Pinterestu
- EdgeRank na Facebook-u
- …
prehľad ďalších faktorov nájdete v spomínanej infografike:
Ďalšie novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.
Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.