Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Čo ovplyvňuje pozície vašich www stránok/e-shopov vo vyhľadávači?

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, koľko rôznych faktorov ovplyvňuje umiestnenie vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania?

Portál Search Engine Journal zverejnil infografiku o 200 faktoroch, ktoré majú vplyv na výsledky vyhľadávania.

Pripravili sme pre vás stručný sumár.

Doména

  • vek a história domény – momentálne však nepatrí ku kľúčovým faktorom
  • výskyt kľúčových slov v názve domény – vo viacslovných názvoch zvoľte keyword na prvom mieste; ak prevádzkujete subdoménu, nezabudnite aj v jej názve využiť kľúčové slovo
  • ak podnikáte v konkrétnej krajine, určite investujte aj do zakúpenia domény s príslušnou koncovkou – .sk, .cz, .pl, .ru a pod.
  • ak využijete v názve domény viacslovné kľúčové slovo, primárne si zvoľte názov domény s pomlčkou (napr. www.iso-9001.sk); prikúpte aj doménu bez pomlčky (napr. www.iso9001.sk) a iba ju presmerujte na doménu s pomlčkou

Úroveň webu

  • kľúčové slová v title a description – tag title je druhý najdôležitejší faktor, po samotnom obsahu stránky; taktiež platí, že kľúčové slovo použite na začiatku title a description
  • kľúčové slová v nadpisoch úrovne h1, h2, h3 a h4
  • primeraná dĺžka obsahu a primerané zahustenie obsahu kľúčovými pojmami
  • pozor na duplicitný obsah, nefunkčné hyperlinky
  • rýchlosť načítania wwww stránky alebo e-shopu
  • optimalizácia obrázkov – vyplnené alternatívne tagy
  • dĺžka URL identifikátorov, výskyt kľúčových slov v URL identifikátoroch

Jednotlivé stránky

  • architektúra stránky
  • relevantné informácie – okrem ponuky vašich služieb alebo produktov aj sekcia Kontakt, Časté otázky, Obchodné podmienky …
  • aktuálny obsah
  • dôveryhodnosť stránok
  • sitemapa 

Spätné odkazy

  • z relevantných zdrojov – vyhľadávače, PR články, sociálne siete, blogy, microsites
  • v prípade, že je zdrojom spätných odkazov obrázok, nezabúdajte na alternatívne tagy
  • interné hypertextové odkazy
  • anchor texty

Viac informácií o  linkbuildingu sa dočítate aj v našom článku na blogu o podnikaní na internete.

Interakcia s používateľmi

  • miera odchodov zo stránky – tzv. Bounce Rate
  • okrem návštevnosti webu ďalej sledujte aj čas používateľov strávený na vašich stránkach, nákupnú cestu
  • komentáre fanúšikov alebo followerov zo sociálnych sietí majú pre Google vysokú hodnotu

Samotné vyhľadávacie algoritmy

Viac informácií o Google updatoch nájdete aj v našich článkoch:

Google Panda a Penguin

Panda 4

Sociálne ukazovatele

  • zdieľanie obsahu na sociálnych sieťach
  • počet lajkov, retweetov, G+, pinov z Pinterestu
  • EdgeRank na Facebook-u

prehľad ďalších faktorov nájdete v spomínanej infografike:

faktory ovplyvňujúce výsledky vyhľadávania

Ďalšie novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať