Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ktoré SEO nástroje sa oplatí využívať a ktoré nie?

seo nástroje

SEO nástroje slúžia na analýzu webových stránok, napr. na analýzu spätných odkazov alebo zdrojového kódu či hustoty kľúčových slov atď. Výrazne uľahčia prácu každému administrátorovi a informácie, ktoré ich prostredníctvom získame, ovplyvnia úspech samotnej SEO kampane.

SEO nástroje zadarmo

Netreba ich zavrhovať, nakoľko poskytujú rovnako podrobné štatistiky a výsledky ako platené nástroje. Medzi najpopulárnejšie a najpoužívanejšie patria nepochybne:

1. Google Search Console – predstavuje komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete nielen zistiť, ako váš web vníma Googlebot, ale aj to, na akých pozíciách sa nachádza váš web v rámci vyhľadávania na Google, ale napr. aj vygenerovať sitemapu, zaindexovať novo pridané stránky a pod. Nástroje pre webmasterov rovnako oceníte aj v prípade, že máte problém s malwarom. Ak ešte nemáte vytvorený GSC účet, môžete tak urobiť tu.

2. Google Analytics umožňuje nielen merať predaj, ale poskytuje aj komplexné informácie o tom, ako sa návštevníci  na vašich www stránkach a internetových obchodoch pohybujú, odkiaľ k vám prišli, či (ne-)zrealizovali nákup, kam klikli po (ne-)dokončení objednávky, prostredníctvom akého zariadenia nakúpili a pod.

3. Google Keyword Plannerplánovač kľúčových slov v rámci služby AdWords vám pomôže:

  • vytvoriť nové obsahové kampane alebo rozšíriť už existujúce kampane, či vytvoriť nový zoznam kľúčových slov z už existujúcich zoznamov,
  • vytvoriť konkurencieschopné ponuky a rozpočty pre kampane,
  • zistiť, ako bude fungovať váš nový zoznam kľúčových slov.

4. Sklik návrh kľúčových slov vám pomôže pri zakladaní novej kampane alebo v rámci inovácie zostavy kľúčových slov. Výsledky vyhľadávania poskytuje z českého Seznam.cz.

5. Google Trends – umožňuje okrem sledovania trendov v konkrétnej krajine vyhľadávať napr. kľúčové slová z vášho účtu v Google AdWords (nevýhodou však je, že kľúčové slová z vašej kampane nie je možné do Google Trends automaticky naimportovať, rovnako nie je možné zobraziť vyhľadávané výrazy s malým objemom vyhľadávania).

6. Bitly.comnie len nástroj pre skracovanie URL adries, jeho hlavný prínos pre majiteľov www stránok a internetových obchodov je práve v tom, že vďaka štatistikám pomáhajú lepšie poznať a pochopiť svoje cieľové publikum.

7. CopyScape – software rýchlo odhalí plagiátorov, ktorí skopírovali obsah z vašich www stránok alebo e-shopov. Jednoducho vložíte URL adresu vašej podstránky a systém hneď dohľadá prípadné duplikáty.

8. Xenu – desktopová aplikácia, ktorá pomáha odstrániť technické nedostatky webu. Reporty prinášajú informácie o indexovaných stránkach, neexistujúcich alebo presmerovaných podstránkach, duplicite, samotnej štruktúre www stránky. Ďalej poskytuje informácie o funkčnosti, type súborov, title, URL a chybách serveru. Odkazy si vyexportujete do textového súboru alebo klasického CSV či HTML.

9. Rich Snippet Optimizer – rich snippets alias rozširujúce informácie vo výsledkoch vyhľadávania umožňujú v rámci SERP zobraziť napr. zákaznícke hodnotenia, ceny produktov a informácie o skladovej dostupnosti, fotky, meno autora a pod. Snippets, ktoré sa zobrazia vo vyhľadávaní sú tvorené z tagu Title a z Description. Snippet Optimizer vám ukáže, ako budú snippets vyzerať vo finále.

Platené SEO nástroje

1. MajesticSEOje vhodný na analýzu odkazového profilu – súhrn odkazov, nové a stratené odkazy, nofollow odkazy, anchor texty, odkazujúce domény, mapu, ktorá vizualizuje, z akého štátu prichádzajú odkazy na váš web, stránky analyzovanej domény z konkrétnej IP adresy atď.

Na analýzu vašich webov môžete využiť Historic Index, ktorý ponúka zdroje až 5 rokov späť alebo Fresh Index (odkazy za posledných 60 dní). Uvedený SEO nástroj je spoplatnený v prípade, že vám nestačia obmedzené výsledky v rámci Majestic Site Explorer.

2. Collabim – výborný český produkt. Okrem sledovania pozícii vašich webov vo vyhľadávačoch (Google a Seznam) môžete sledovať napr. vašu konkurenciu, odhaliť weby pre získanie nových spätných odkazov, ale predovšetkým ušetrí pomerne dosť času, ktorý ste predtým trávili vyhodnocovaním reportov. Viac informácií o Collabime nájdete v našom ďalšom článku.

3. Marketing Minerďalší český, multifunkčný a obľúbený SEO nástroj, vďaka ktorému získate komplexné podklady pre svoju marketingovú stratégiu. Okrem merania pozícií vo vyhľadávačoch ponúka návrh kľúčových slov, kontrolu indexácie, obsahovú analýzu, monitoring SEO faktorov a ďalších 50 nástrojov, ktoré ocenia nielen marketéri, ale aj majitelia e-shopov. K dispozícii je aj verzia zadarmo.

4. Ahrefs Site Explorer– slúži na analýzu odkazového portfólia, poskytne vám prehľadné grafy, informácie o použitých anchor textoch, doménach, IP adresách aj typoch odkazov (a v platenej verzii sa pri odkazoch dopátrate aj na URL adresu), počte spätných odkazov atď. V bezplatnej verzii môžete používať Ahrefs Backlink Checker.

5. SEOMoz – vám bude nápomocný nielen v rámci SEO, ale aj pri správe sociálnych sietí. Projekt Link Explorer slúži taktiež na analýzu odkazového portfólia, zobrazí vám trvalé presmerovania 301. 

6. Semrush – okrem sledovania konkurencie (pozícií v prirodzených výsledkoch vyhľadávania alebo textov PPC reklám) ponúka aj možnosť  nájsť kvalitné slová pre long-tail. Nevýhoda je, že v našich končinách ho využijete zrejme len v prípade, že podnikáte aj v anglicky hovoriacich krajinách.

7. HootSuite – skvelý nástroj na zverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach. No, v rámci štatistík dokáže vyhodnotiť zapojenie fanúšikov, resp. followerov na Facebooku, LinkedIn-e alebo Twitteri, môžete ho prepojiť s vašim účtom v Google Analytics. Implementovaný skracovač URL adries je možné doplniť o akékoľvek tracking parametre, aby ste mohli rýchlejšie vyhodnocovať zaangažovanosť publika.

8. Semor – ďalší český SEO nástroj. Viac informácií o Semor.cz nájdete v našom ďalšom článku.

tipTip na záver: v prípade, že ste už do vášho webu zakomponovali kľúčové slová z vašej kampane a nejakým spôsobom ste pozabudli na to, kde ste prestali, použite napríklad KeywordDensity analyzátor napríklad SEO Quake alebo Ranks.nl. Pomôže odhaliť, ktoré keywords už na webe máte.

Na internete samozrejme nájdete ešte nespočetné množstvo ďalších bezplatných či platených SEO nástrojov, ktoré vám uľahčia vašu prácu. Predtým, než sa rozhodnete, ktorú z metrík budete využívať, dopočujeme otestovať viacero testovacích verzií.

Nám sa v praxi osvedčila kombinácia Google nástrojov (najmä Google Search Console a Google Analytics) s MajesticSEO a Collabim.

Zdroj:

http://searchenginewatch.com/article/2303494/21-Best-FREE-SEO-Tools-for-On-Page-Optimization

https://blog.biznisweb.sk/2013/09/online-nastroje-pre-odhad-trafficu-klucovych-slov/

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlgVNSddFpwxdE9rbUZzVEVock5tODFOVWVqellWaWc – gid=0

http://moz.com/blog/100-free-seo-tools

http://michalkubicek.cz/optimalizace-seo/

http://www.poweredbysearch.com/top-10-seo-tools-worth-it/

https://blog.biznisweb.sk/2014/01/rich-snippets-skvely-sposob-zvysenia-navstevnosti/

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať